» یک نفس یک زندگی همراه با "دی دی واتر"
» آگهی ترسناک شکلات های مارس را ببینید
» دانرو؛ پیک برتر موبایلی
» این آگهی مکدونالد به چشمتان صدمه می زند
» بررسی یک کمپین: دی‌کاپریو به نجات یک شهر برمی‌خیزد
» تویوتا تا فورد، موفق ترین کسب و کار های خانوادگی جهان
» بررسی یک کمپین: با گوگل، آناکارنینا بخوانید
» بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه‌های مردم را پس گرفت
» "با خودت هم مهربان باش"
» بلاّ؛ خاطره ساز دیروز، تازه نفس امروز

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
تبلیغات بحران زده ی ایران  در زمان زلزله


ام بی ای نیوز: هنوز صدای زنی ترک زبان هنگامی که خبرنگار از او می‌پرسید: چرا به زلزله بم کمک می‌کنید، در گوشم زمزمه می‌کند. زن با هم زبان ترکی می‌گفت: وقتی از ترس زلزله اردبیل با بچه هایم به کوه پناه برده بودیم، خرما بم نجاتمان داد. حال این بار کرمانشاه به خرما بم و کمک های دیگر نیازمند است. کمک هایی که نحوه جمع آوری آنها این روزها در شبکه های اجتماعی داغ داغ است. در زلزله های قبل که هنوز شبکه های اجتماعی جایگاه امروزی را در زندگی مردم باز نکرده بودند، خبررسانی درباره نحوه کمک رسانی کمی چالش برانگیز بود. اما این روزها شبکه های اجتماعی پر از شماره حساب های مختلفی ست که طالب جمع آوری کمک های مردمی هستند. شماره حساب‌های که اعتماد به آنها چالش دیگری را در این روزها به وجود آورده است. در این میان؛ حضور برندهای مختلف و ارسال پیام های تسلیت شان نیز پررنگ است.
برخی از برندها در این روزها به تصویری آرشیوی با پیامی تکراری بسنده کرده و برخی دیگر فراتر از این عمل و شروع به طراحی موشن گرافیکی در زمینه آموزش در زمان زلزله کرده اند. موشن گرافیکی که اگر پیام هایش اثربخش بود تا الان باید تاثیر خود را می گذاشت. اما در این میان عده ی دیگری از برندها مستقیم دست به کار شده و از توان و امکانات‌شان در جهت ارسال کمک به مردم زلزله زده‌ی کرمانشاه بهره برداری می‌کنند. برای مثال برندی که در حوزه ارسال بسته و محموله فعالیت می‌کند، اعلام کرده کمکهای غیرنقدی مردم را رایگان به مناطق زلزله زده ارسال می‌کند و برند دیگر کمک های نقدی و غیرنقدی مختلفی را فرستاده است. تمامی این برندها همراه با عملکرد خود تبلیغاتی را نیز داشته اند. برخی از افراد به چنین برندهایی خرده می‌گیرند که در این شرایط به فکر تبلیغات نیز هستند. این درحالی ست؛ تمامی این برندها بنگاه های تجاری هستند که باید از عملکردشان استفاده تبلیغاتی نیز کنند. این موضوع برکسی پوشیده نیست و نباید به آنها ایرادی وارد کرد. فقط چنین برندهایی باید در راستای خدمت رسانی خود دقت لازم را داشته باشند تا مبادا مسیر را به اشتباه نروند. در این حالت مسئولیت اجتماعی آنها تبدیل به ضد تبلیغاتی خواهد شد که سالها از ذهن هیچ مخاطبی اثرش نمی رود. از طرفی عملکرد چنین برندهایی باعث شده مابقی برندها نیز فقط به شعاری تبلیغاتی بسنده نکرده و دست به کار شده و ارسال کمک های خود را شروع کنند. بنابراین نسبت به تبلیغات چنین برندهایی نباید عکس العمل منفی نشان داد و باید به آنها فضا را برای تبلیغات باز کرد. فضای موجود باید برای برندهایی بسته شود که طرح آرشیوی خود را با اعتماد بنفس در فضای مجازی منتشر و هیچ اقدام دیگری را انجام نمی دهند.
بنابراین برندها باید برای تبلیغات خود در زمان بحران فکری کنند که از این وضعیت آشفته خارج شوند. اکثر برندها در زمان بحران غافل گیر شده و در هنگام وقوع تصمیم به اقدام می‌گیرند. این نیز نوعی مدیریت بحران تبلیغاتی ست که برندهای ایرانی برای آن چاره ای تا بحال ارائه نکرده اند.

تبلیغات بحران زده ی ایران  در زمان زلزله

mbanews.ir-نرگس فرجي
چهارشنبه 23 آبان 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • امکان کمک‌ نقدی مشترکان به زلزله‌زدگان ...
  • ارائه سیم کارت و مکالمه رایگان به زلزله‌ ...
  • استیل البرز قلب بچه‌های زلزله زده را شاد ...
  • هر ثانیه تبلیغات در صدا و سیما چقدر می شود ...
  • ارسال‌کمک‌های بانک‌گردشگری‌به زلزله‌ ...
  • همراه اول گوشی، سیم کارت و اعتبار رایگان ...
  • ایرانسلی‌ها با خدمات وکمک‌های خود مناطق ...
  • کمک مشترکان همراه اول به زلزله‌زدگان با ...
  • به دست آوردن اعتماد مشترها پس از بحران- قس ...
  • عرضه خدمات ارتباطی رایگان ایرانسل در منا ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر