» شوخی تبلیغاتی طنان با اتفاقات روز
» بررسی 12 مدل تبلیغات
» ارائه نوشیدنی های گیاهی استارباکس علیه کاهش فروش
» خشم طرفداران نوتلا از تغییر محرمانه فرمول ساخت آن
» داخل لباس های زارا دوخته شد: ما حقوق نگرفته ایم
» حل معما و شرکت در آزمون رانندگی در اتاق فرار آئودی
» گوسفند با کت چرمی و شلوار جین، مبلغ جدید Diesel
» کرِمی که برای فروش به نوسازی زمین بازی نیاز داشت
» پوستر های ساده دستور تهیه غذا با امکان پخت در فر
» پپسی با طعم کیک و استقبال از کریسمس

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
مادران بدون ترس، به استقبال تجربه‌های جدید می‌روند


ام بی ای نیوز: Friso، یک برند شیر خشک اعلا، برای برقراری ارتباط با مشتریانش نیاز به کمک داشت. در حالی که میان سر و صدای ایجاد شده توسط رهبران بازار و شعارهای «کودک باهوش» و «افراد موفق»، گیر کرده بود، تنها مزیت منحصر به فردش یعنی ایمنی، بین مردم چندان خریداری نداشت.
با این حال با وجود بودجه‌های میلیاردی و ادعاهای بزرگ کردن کودکانی مانند انیشتین، تفاوتی اساسی بین مزیت برند و رقبا وجود داشت. Friso به رشد کلی و همه جانبه‌ی کودک اعتقاد داشت؛ شخصیتی که به درستی شکل گرفته باشد که در آن کودکان تنها از نظر برتری در مسائل آموزشی سنجیده نمی‌شوند بلکه از نظر اجتماعی، احساسی و روانی هم امتیاز می‌گیرند.

با این حال در دنیایی که مادران به خاطر غریزه‌ی حمایتی‌شان، وحشت‌ زیادی از مریض شدن دارند، کودکان مجبورند با کم‌ترین مواجهه با دنیای بیرون در زندان‌هایی بتونی زندگی کنند. آن‌ها احتمالا می‌دانند پوست درخت چه شکلی است، اما در اکثر موارد نمی‌دانند که لمس آن چه حسی دارد. این همان تفاوتی بود که Friso می‌خواست در آن بدرخشد؛ رشد از طریق آموزش تجربی.

استراتژی
آژانس IPG Mediabrands متوجه این نگرانی دائمی مادران در مورد سلامت و ترس از بیماری فرزندان‌شان شده بود. ترس ریشه‌داری در مادران وجود دارد که بعضی وقت‌ها می‌تواند آن‌ها را از پا درآورد و به وحشت تبدیل شود. آنفلولآنزای ساده یا یک ویروس معده و هر سرفه‌ی کودک می‌تواند ضربان قلب مادر را تشدید کند. این همان زمانی است که غریزه‌ی حمایتی مادر بر هر حس دیگری غلبه می‌کند و او کودکش را از حضور در فضای بیرونی خانه منع می‌کند و «نه» گفتن به کودک به یک عادت تبدیل می‌شود.
به نظر آژانس، Friso فرصت مناسبی داشت تا در این میانه جایگاه خود را به عنوان تشویق‌کننده تعیین کند.
کمپین قرار بود با نفوذ به دنیای مادران به آن‌ها بگوید که مساله‌ی مهم رشد و تربیت کودکان، درباره‌ی زنده ماندن نیست. مادران باید می‌توانستند خوشی لحظه را بچشند و در زمان حال زندگی کنند و لذت ببرند. Friso بر این باور بود که معنای بزرگ شدن با یکدیگر، یعنی با یکدیگر به استقبال تجربه‌ها رفتن. Friso معتقد بود باید به تجربه‌ها پاسخ مثبت داد.
پس کمپینی برای نشان دادن قدرت «پاسخ مثبت» طراحی شد. در این کمپین مادران می‌دیدند که چگونه یک «بله»ی ساده می‌تواند امری خارق‌العاده را به امری معمولی تبدیل کند. این لحظات معمولی به عنوان بخشی از سفر مادربودن به شمار می‌روند و قابل بازسازی نیستند.

مادران بدون ترس، به استقبال تجربه‌های جدید می‌روند


اجرا
آژانس از یک استراتژی دو مرحله‌ای استفاده کرد و به یک آغاز توفانی فکر کرده بود که ورای انتظار مردم باشد.
آن‌ها دریافته بودند که بیشتر مادران مالزیایی زیر سایه‌ی دو برچسب زندگی می‌کردند: مراقبت افراطی و مادرانی که برای فرزندان‌شان وقت ندارند. آژانس سلبریتی‌های مشهوری را که دارای هر دو ویژگی فوق بودند شناسایی کرد. این دو سلبریتی در کمپین تجربه‌ی «قدرت آری» شرکت می‌کردند.

کمپین به شکل یک دوره‌ی ۵ هفته‌ایِ «تغییر رویکرد به بله» اجرا شد. آن‌ها هر هفته با چالشی مواجه می‌شدند که وادارشان می‌کرد در مورد روش‌های تربیتی خود تجدید نظر کنند. ویدیوهای مستندی از این سفر فکری از خانواده‌ها تهیه می‌شد و در آن تغییرات مثبت مربوط به مادران و فرزندان در این دوران ثبت می‌شد. دو سلبریتی مشهوری که در این کمپین شرکت کرده بودند خیلی زود از نتیجه‌ی بزرگ این تغییرات با اطرافیان خود حرف زدند و خبر در میان مردم پیچید. وب‌لاگ‌نویس‌ها در این مورد نوشتند و از مادران خواستند در این حرکت شرکت کنند.

مادران بدون ترس، به استقبال تجربه‌های جدید می‌روند

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
دوشنبه 13 آذر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آغاز به کار نمایشگاه نوزاد، کودک، نوجوان ...
  • BREEZE؛ کثیف بودن لباس= انجام یک کار خوب
  • کرِمی که برای فروش به نوسازی زمین بازی نی ...
  • سلبریتی‌های بدون کفش؛ راه رفتن روی فرش ز ...
  • تقدیر گوگل از مادران با کمپین "Here’s to the Mom ...
  • Philips شبکه‌ای اجتماعی ویژه مادران باردار ...
  • بررسی یک کمپین: حمام زمانی برای تفریح و رش ...
  • عطر D&G؛ مظهر معصومیت کودکانه
  • بازاریابی به شیوه برندهای بزرگ
  • اون ورِ آب: P&G و ارزش مادران
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر