» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بابانوئل هیچ‌کس را فراموش نمی‌کند


ام بی ای نیوز: شرکت هواپیمایی LATAM در آرژانتین، به عنوان یک برند تازه متولدشده، می‌بایست فرایند اطلاع‌رسانی در مورد برند را انجام می‌داد. پس هدف اصلی این شرکت، برقراری ارتباط حسی با نسل هزاره‌ای‌ها بود.
LATAM می‌خواست به عنوان برندی جا بیفتد که رویاهای مردم را به واقعیت مبدل می‌کرد، پس آژانس Graphene تصمیم گرفت از تعطیلات کریسمس بهترین استفاده را کند و به رویا سفر جامه‌ی عمل بپوشاند؛ کریسمس و زمستان زمانی است که بیش‌تر مردم از آرزوها و رویاهاشان سخن می‌گویند.

قیمت بلیت‌های هواپیما تابع عرضه و تقاضا است. وقتی بیش‌تر مردم قصد سفر دارند، بلیت‌ها گران‌ترند و این همان اتفاقی است که در کریسمس رخ می‌دهد. روزهای ۲۴، ۲۵ و ۳۱ دسامبر از این قاعده مستثنی هستند چون تقریبا کسی نیست که بخواهد شب کریسمس به سفر برود و تنها کسانی که می‌خواهند از قیمت‌های ارزان بهره ببرند، با پذیرفتن ریسک از دست دادن دورهمی‌های خانوادگی، این کار را می‌کنند. LATAM تصمیم گرفت کاری متفاوت برای این گروه از مسافران انجام دهد.
بعد از کمی تحقیق، آژانس دریافت که مردم در جریان جشن‌ها بیش‌تر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، زیرا جشن برای مردم به معنای به اشتراک گذاشتن عکس و آرزوهای خوب است. آمار ویدیوهای منتشرشده در توییتر و فیس‌بوک نیز در این زمان زیاد می‌شود.
از دیگر موارد مصرف شبکه‌های اجتماعی، در این زمان، بررسی جشن کریسمی در مناطق مختلف دنیا است. لپ‌تا‌پ‌ها و کامپیوترها کنار گذاشته می‌شوند و همه چیز به تلفن‌های همراه کشیده می‌شود، از یوتیوب نیز در این روزها برای پخش موسیقی در میهمانی‌های دوستانه و خانوادگی استفاده می‌شود.

استراتژی
Graphene به فکر تجربه‌ای افتاد که قابلیت به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را داشته باشد و حتی به محتوای ویدیویی فکر کرد که بیش از بقیه‌ی انواع محتوا می‌توانست احساسات مردم را درگیر کند.
استراتژی کمپین، آوردن کریسمس به زندگی کسانی بود که به دلیل قیمت‌های بلیت‌ها نمی‌توانستند در تاریخ‌های دیگر سفر کنند.
از آن‌جا که همه‌ی شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌های خود را در کریسمس کاهش می‌دهند، LATAM برای جلب توجه مردم، LATAM باید به پیشنهاد ویژه‌ای می‌اندیشید.
LATAM، برندی که به رویاهای مردم می‌اندیشد و هدفش واقعی کردن آن‌هاست، تجربه‌ای متفاوت برای والدینی خلق کرد که قادر نبودند در روزهای دیگر کریسمس به سفر بروند و همه‌ی سعیش این بود که آن‌ها بتوانند از تجربه‌ی منحصر به فرد پرواز با فرزندان و بابانوئل در هواپیما لذت ببرند؛ روزی جادویی که پس از آن همیشه به خاطر می‌آوردند.
با توجه به استراتژی رسانه، هدف اصلی دستیابی به عده‌ی زیادی از مخاطبان و اطلاع‌رسانی در مورد برند و همچنین بازخوردهای مثبت در شبکه‌های اجتماعی بود. آژانس رسانه‌ها را براساس عادت‌های مردم در کریسمس انتخاب کرد.

اجرا
ایده‌ی کمپین این بود که به کودکان داخل هواپیما نشان دهند که بابانوئل در شب کریسمس آن‌ها را فراموش نکرده است. پس در ساعت ۱۲ نیمه شب ۲۵ دسامبر، خلبان یکی از هواپیماهای LATAM از بچه‌های داخل هواپیما خواست بیرون پنجره را نگاه کنند و بابانوئل سوار بر سورتمه‌اش در آسمان بود.

بابانوئل هیچ‌کس را فراموش نمی‌کند


تصویر بابانوئل و گوزنش در توده‌ای از ابرها دیده می‌شد و این طور به نظر می‌آمد که در حال پرواز است. همه‌ی سرنشینان هواپیما می‌توانستند با این تکنولوژی ساده‌ی ابداعی آژانس، بابانوئل را ببینند.
بعد از پخش این تصویر، خدمه‌ی پرواز هدیه‌هایی را که بابانوئل برای بچه‌ها را بین آن‌ها پخش کردند و جشنی فراموش‌نشدنی آغاز شد.
خوش‌حالی بچه‌ها دور از انتظار بود. ویدیویی از این صحنه‌ها تهیه شد.
ویدیوی آغاز کمپین از ۲۲ تا ۲۴ دسامبر در فیس‌بوک پخش شد تا مردم بدانند بالاخره رویاهایشان به واقعیت پیوسته است.
فیلم کریسمس نیز بلافاصله در ساعت ۱۲، ۲۵ دسامبر در فیس‌بوک منتشر شد تا مردم بتوانند خاطرات خود را با دوستان و عزیزان‌شان به اشتراک بگذارند. یوتیوب نیز از قلم نیفتاد.
۲۶ دسامبر نیز برند فیلم را در توییتر منتشر کرد؛ توییتر رسانه‌ای است که مردم برای چک کردن اخبار روز قبل به آن مراجعه می‌کنند.

نتیجه
نتیجه خارق‌العاده بود.
ویدیوی آغاز کمپین را بیش از ۴ میلیون نفر، در مدت سه روز، در فیس‌بوک دیده بودند.
اما ویدیوی سفر را ۴.۵ میلیون نفر در فیس‌بوک تماشا کردند.
در یوتیوب ویدیو حدود ۸ میلیون بار دیده شده بود. در توییتر هم آگهی برند تنها در دو روز ۲ میلیون بیننده داشت.

درست است که تنها ۲۰ کودک در هواپیما حضور داشتند، اما حدود ۱۰ میلیون نفر ماجرای کریسمس LATAM را تماشا کردند.



بابانوئل هیچ‌کس را فراموش نمی‌کند

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
شنبه 11 آذر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • دنبال کردن بابانوئل روی نقشه گوگل
  • کوکاکولا و کریسمس : کسی را خوشحال کن
  • کریسمس به روایت ستاره‌های درخشان
  • برف، هدیه کریسمس کوکاکولا به مردم سنگاپو ...
  • پوسترهای خلاقانه و دیدنی به‌مناسبت کریس ...
  • پپسی با طعم کیک و استقبال از کریسمس
  • Starbucks در کریسمس
  • بهترین آگهی‌های تمام دوران تبلیغات در تع ...
  • ميلكا به ما می گوید تا کریسمس چند شب باقی ...
  • دریافت هدیه از دست بابا نوئل در آگهی تبلی ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر