» تغییر سبک زندگی با استارت آپ "دکتر بادی"
» سرویس رایگان، فرش قرمز "شهرفرش" برای مشتریان
» لیوان های استارباکس ابزار تزئین درخت کریسمس
» یلدانه های تبلیغاتی
» بهترین کمپین های تعاملی خاورمیانه در سال 2016
» هدفمند ترین برندهای سال 2017
» Peugeot؛ کمپین حس‌های متقاطع
» تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9
» ARLIAN؛ آبی که بطری اش تشنه تان میکند
» دیوار موسیقی 7UP

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
از نزدیک‌ترین همراهت، آلمانی یاد بگیر


ام بی ای نیوز: در سال ۲۰۱۵ بیش از یک میلیون پناهنده با کوله‌باری کوچک‌تر از امید و گوشی‌های هوشمند وارد آلمان شدند.
پناهندگان از گوشی‌های هوشمندشان برای برنامه‌ریزی فرار و حفظ ارتباط با خانواده و دوستان‌شان استفاده می‌کردند. اما آن‌ها با ورود به آلمان با مشکلی روبه‌رو می‌شدند: زبان مهم‌ترین مساله برای پذیرفته شدن در یک کشور است؛ مشکل این بود که آن‌ها می‌بایست دست‌کم ۳ ماه انتظار می‌کشیدند تا جایی در یک کلاس زبان آلمانی برایشان خالی شود.
پس مخاطب هدف، همین یک میلیون مهاجری بودند که در سال ۲۰۱۵ وارد آلمان شده بودند.
Plan.Net آژانسی پیشرو در حوزه‌ی دیجیتال بود و قصد داشت رَوَند این زندگی جدید را برای مهاجران تسریع کند. این شرکت از اپلیکیشن موبایلِ WhatsApp برای آموزش زبان آلمانی به تازه‌واردان استفاده کرد.

از نزدیک‌ترین همراهت، آلمانی یاد بگیر


استراتژی
آلمانی‌چیست (WhatsGerman) اولین کلاس زبان برای پناهندگان در WhatsApp بود. اهمیت کلیدی برنامه، این بود که برای استفاده از آن نیاز به نصب اپلیکیشن جداگانه‌ای نبود و در WhatsApp قابل استفاده بود. در واقع برنامه روی همان پلت‌فرم دیجیتالی ساخته شده بود که هزاران پناهنده برای تماس با خانواده‌هایشان از آن استفاده می‌کردند.

استراتژی «آلمانی‌چیست» بر سه اصل استوار بود:
• تقریباً هر پناه‌جویی یک گوشی هوشمند داشت و از WhatsApp استفاده می‌کرد.
• از آن‌جا که زمان انتظار برای شروع هر درس، سه ماه بود، زمان این پیشنهاد نیز سه ماه در نظر گرفته شد. این زمان مثل پلی بود که با پر کردن این وقفه، فرصتی برای آموزش آلمانی براساس زمان‌بندی پناهنده فراهم می‌کرد.
• برای پوشش بیش از نیمی از پناهندگان به آلمان، درس‌ها به دو زبان آلمانی و عربی در دسترس بودند.

از نزدیک‌ترین همراهت، آلمانی یاد بگیر


شرکت‌کنندگان درس‌های روزانه‌ای شامل متن، ایموجی‌های توضیحی و ویدیوهای تلفظ کلمات را دریافت می‌کردند. ایموجی‌ها که برای برقراری ارتباط در پیام‌رسان‌ها استفاده می‌شدند، برای توضیح زبانی با حروف بیگانه مناسب بودند.
محتوای دوره‌ها (مدت، قابلیت خوانش، انتخاب موضوعات) توسط معلمان زبان، مخصوص این اپلیکیشن طراحی شد. متقاضیان می‌توانستند از بین سه دوره‌ی ارائه‌شده، مورد دل‌خواه خود را انتخاب کنند:
درس یک: الفبا؛ به مخاطبان اجازه می‌داد الفبای لاتین را بشناسند.
درس دو: زندگی روزمره؛ با بهره‌گیری از کلمات مفید و عبارات کوتاه درباره‌ی کارهای روزمره، مثل خرید، انجام فعالیت‌های روزانه را آسان می‌کرد.
درس سه: گرامر پایه؛ مقدمه‌ای بود بر گرامری آلمانی برای کاربران پیشرفته.

اجرا
اطلاع‌رسانی کمپین از طریق پخش تراکت‌های چاپی در خانه‌های پناه‌جویان ، شبکه‌های اجتماعی و PR انجام شد. سازمان‌های مردم‌نهاد هم در این اطلاع‌رسانی نقش ایفا کردند. روزنامه‌ها، مجلات و ایستگاه‌های رادیویی از دیگر رسانه‌های این کمپین بودند.
Facebook شریک رسمی «آلمانی‌چیست» بود و کمپینی رایگان را برای اطلاع‌رسانی آن راه‌انداخت.
استفاده از موبایل: پیام‌های مربوط به کمپین از طریق یک سرویس نشر خبر ارسال شد. پلت‌فرمی برای کنترل پروژه و ارزیابی آمارها نیز در اختیار کمپین بود.

نتیجه
یک آژانس مستقل رسانه‌ سریع‌تر می‌تواند پاسخ‌گوی جریان‌ها و نیازمندی‌های افراد یا حتی مسائل سیاسی باشد. بازخوردهای مثبت (که توسط پناهندگان و اغلب به زبان آلمانی نوشته می‌شد) مهم‌ترین عامل موفقیت این کمپین بودند.
اولین پست Facebook در مورد این کمپین، تنها در دو روز ۱۴۰۰ بار به اشتراک گذاشته شد.
۸۰۰۰۰ نفر در شش هفته‌ی اول کمپین، در آن ثبت‌نام کردند. از این تعداد، ۱۷٪ را پناهندگان عرب تشکیل می‌دادند.
اکنون این برنامه ۲۲۰۰۰۰ شرکت‌کننده دارند.



از نزدیک‌ترین همراهت، آلمانی یاد بگیر

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
چهارشنبه 22 آذر 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بررسی یک کمپین: ایموجی‌ها زبانِ کودکان آ ...
  • Ford به زبان اسپانیایی سخن می‌گوید
  • 1984 به روایت ایموجی‌های یک شکل
  • بروزرسانی جدید Whatsapp با طراحی متریال دیزا ...
  • مایکروسافت یک شرکت فناوری نوپای آلمانی ر ...
  • تبلیغ ایرانی زوج آلمانی در نمایشگاه کتاب ...
  • آلمانی‌ها می‌توانند به جای بلیت خریدن، ...
  • سلبریتی‌های بدون کفش؛ راه رفتن روی فرش ز ...
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • بدون یک ریال تبلیغ، بازار ایران قبضه شد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر