» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9


ام بی ای نیوز: بازار تلفن‌های هوشمند در تونس، بسیار رقابتی است و حضور برندهای داخلی با استراتژی‌های کاهش قیمت، این بازار را داغ‌تر کرده است. سیاست‌های ورودی، در عین حال شرایط را برای رشد بازیگران اصلی این صنعت سخت کرده: در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ Huawei یکی از این بازیگران اصلی (با ۲۸٪ سهم بازار) و Samsung، رهبر بازار (با ۳۴٪ سهم بازار) در بازار تونس بودند.
به همین دلیل Huawei ماموریت دوگانه‌ای داشت: کاهش فاصله‌ی بین خود و رهبر بازار و حفاظت از کسب و کارش در مقابل تهدید تازه‌واردان، از طریق ارائه‌ی محصولاتی با کیفیت برتر و ارزش افزوده برای مشتریان. در واقع برند می‌بایست محصولی در حد و اندازه‌های پرچم‌دارش یعنی همان Huawei P9 ارائه کند.

Huawei P9 با لنزهای دوگانه‌اش، نوآوری خارق‌العاده‌ای را به مخاطب ارائه می‌کرد و به مردم امکان می‌داد، هم از رنگ‌های زنده و شفاف و هم از سوژه‌های سیاه و سفید عکس بگیرند. پس P9 در واقع لذت عکاسی با گوشی‌های هوشمند را در جوامع عکاسی به سطح جدیدی ارتقا داده بود.
اما برند چگونه باید اعضای این اجتماع را به استفاده از P9 ترغیب می‌کرد، آن هم در حالی که می‌دانست دوستداران عکاسی، به برند‌ گوشی‌ هوشمندشان وفاداری زیادی دارند و برای انتخاب گوشی هوشمند، به دنبال توصیه‌های عکاسان ماهر در اینترنت می‌گردند.
چالش آژانس UM، یافتن راهی بود تا افراد تاثیرگذار در حوزه‌ی عکاسی، مردم را به امتحان P9 تشویق کنند. این افراد می‌بایست خبر مربوط به لنزهای دوگانه‌ی P9 و عملکرد آن را در اجتماع عکاسان پخش می‌کردند.

استراتژی
Huawei می‌خواست با این دسته از مخاطبان دوستدار عکاسی ارتباط برقرار کند و آژانس می‌دانست که این کار از طریق همکاری با اینفلوئنسرها و نمایش ویژگی‌های آخرین محصول یعنی P9 امکان‌پذیر است.
پس ایده‌ی «کشف تونس» با Huawei P9 مطرح شد. رقابت عکاسی چالش‌برانگیزی با تم چشم‌اندازهای تونس، که قرار بود ۲۰ اینفلوئنسر عکاس شبکه‌های اجتماعی و وب‌لاگ‌نویسان سبک زندگی در آن شرکت کنند.
آن‌ها فرصتی برای تجربه‌ی زیبایی تونس با لنزهای دوگانه‌ی P9 در اختیار داشتند و از این طریق میزان آگاهی از برند و فروش آن افزایش می‌یافت.

تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9


اجرا
آژانس، وب‌سایت کشف تونس را ساخت و اینفلوئنسرها می‌توانستند عکس‌های خود را در این وب‌سایت بارگذاری کنند و عکاسان ماهر و دوستداران عکاسی به عکس‌های این رقابت رای می‌دادند.
برند تاریخ معرفی و ورود محصول را در یک نشست خبری به اطلاع اصحاب رسانه رساند و در همین جلسه، قوانین مسابقه نیز مطرح شد.
اینفلوئنسرها در مدت یک ماه با گوشی‌های P9 خود از بهترین مناظر تونس عکس می‌گرفتند و بعد از بارگزاری عکس از دوستان و فالوئرهایشان می‌خواستند به آن‌ها رای بدهند.
در فاز دوم، عکس‌هایی از بهترین مناظر تونس توسط هیات داوران انتخاب و چاپ شد و در یک گالری برای تماشای عموم مردم قرار داده شد. رسانه‌ها و وب‌لاگ‌نویس‌ها در جشن پایانی این مسابقه دعوت شدند.
برنده‌ها که فکر می‌کردند فقط قرار است P9 و یک سفر چین را جایزه بگیرند، متوجه شدند که عکس‌هایشان با امضای خود آن‌ها در بیلبوردهای کمپین در معرض دید مردم قرار می‌گیرد و مقاله‌هایی نیز درمورد کار آن‌ها در مجلات نوشته می‌شود.

نتیجه
بیش از ۹۱ فرد تاثیرگذار در حوزه‌ی عکاسی از P9 و ویژگی‌های منحصر به فرد آن یاد کردند و کمپین کشف تونس به یکی از موضوعات داغ شبکه‌های اجتماعی این کشور تبدیل شد.
کمپین در سه ماه فعالیت خود توانست فالوئرهای برند را به میزان قابل توجهی افزایش دهد:
• بیش از ۴۵۰۰۰ طرفدار در فیس‌بوک
• بیش از ۷۰۰۰ فالوئر در اینستاگرام
• بیش از ۱۱۰۰۰۰ تعامل (کامنت و لایک) در اینستاگرام، فیس‌بوک و توییتر
• بیش از ۶۰۰۰ فالوئر برای برنده‌ی طلا و ۱۵۰۰ فالوئر برای برنده‌ی نقره در اینستاگرام
میزان آگاهی از P9 در این سه ماه، ۲۷٪ افزایش داشت
میزان علاقه به P9 در این سه ماه، ۱۹٪ افزایش داشت
میزان فروش P9 در این سه ماه ۳۰٪ افزایش داشت
در عین حال برند به معروف شدن عکاسان و شرکت‌کنندگان در کمپین کمک کرد. برندگان در مارس ۲۰۱۷ به چین سفر کردند و عکس‌هایشان را در یک گالری مقابل چشمان مردم به نمایش گذاشتند و مردم آن کشور نیز توانستند زیبایی‌های تونس را از زاویه‌ی دیدِ لنزهای دوگانه‌ی P9 ببینند.



تونس از زاویه‌ی دید لنزهای دوگانه‌ی Huawei P9

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
یکشنبه 26 آذر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تجربه عکاسی حرفه ای با دوربین لایکای گوشی ...
  • صدور دو برند ملی ایران خودرو به تونس
  • تامین برق انگلیس از انرژی خورشیدی تونس
  • جنبش سلفی برای جلب توجه به مشکل زباله در ت ...
  • رونمایی از گوشی هوشمند آنر 7c
  • بررسی کمپین Huawei: روزی که باتری رسانه‌ها ت ...
  • ایران خودرو با رانا به تونس می رود
  • بار دیگر H&M می‌گوید که مد به همه تعلق دارد
  • تونس در انتظار محصولات ايران خودرو
  • مسابقه عکاسی چالش پپسی با حضور آشر
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر