» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
Peugeot؛ کمپین حس‌های متقاطع


ام بی ای نیوز: چالش بزرگ کمپین «حس‌های متقاطع»، یافتن روشی جدید برای توضیحِ غیرقابل توضیح بود: حس باورنکردنی راندن در یک خودروی Peugeot. Peugeot 2008 Crossway نسخه‌ی خاصی بدون هیچ ابداع و نوآوری بود. تفاوت‌های اصلی آن با نمونه‌های قبلی، در زیبایی‌اش بود. اما مانند نسخه‌های دیگر 2008، این خودرو هم از کاکپیت I برند بهره می‌گرفت. در واقع یک ویژگی منحصر به فرد Peugeot که رانندگی عادی را به فرایندی غریزی تبدیل می‌کرد. در این خودرو همه چیز به سرانگشتان راننده و ترکیب فرمان Sport Drive واگذار می‌شد و راننده می‌توانست تمام اطلاعات لازم را، بدون نگاه به جاده، از پنل مخصوصی ببیند.

برای توضیح این حس باورنکردنی در رانندگی، آژانس BETC پروژه‌ای ۳۶۰ درجه همراه با Facebook و کانال Discovery ترتیب داد که شامل تولید و انتقال اطلاعات مخصوص برند بود. این پروژه «حس‌های متقاطع» نام گرفت.
Discovery ابتدا با رویکردی علمی اولین بخش پروژه را تولید کرد؛ برنامه‌ای در مورد اختلالی عصبی با نام حس‌آمیزی (Synesthesia) که در آن تحریک یک حس باعث واکنش حس دیگر می‌شود. علت انتخاب مبتلایان به این عارضه، این بود که آن‌ها می‌توانستند به خوبی حس رانندگی در Peugeot 2008 Crossway را لمس و منتقل کنند.



استراتژی
گرچه این اختلال عادی‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد، با این حال عده‌ی کمی از مردم از آن اطلاع دارند و در موردش شنیده‌اند. بنابراین انتشار محتوای کمپین می‌بایست توسط مرجعی انجام می‌شد که در این حوزه مورد تایید باشد تا حرف و ادعایش پذیرفته شود و چه مرجعی بهتر از کانال Discovery.

مرحله‌ی بعد، درک دقیق فضایی بود که می‌بایست مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دادند، زیرا علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد خودرو، کمپین می‌بایست احساس منحصر به فرد رانندگی در Peugeot را منتقل می‌کرد؛ ویژگی‌ای که مدل‌های دیگر برند نیز وجود داشت. پس تاثیرگذاری کافی و انتقال پیام به مخاطبان دو هدف اصلی کمپین بود.
اولین بخش از پروژه که توسط Discovery انجام شده بود با Facebook ادغام شد و به این ترتیب محتوا در مقابل چشمان هزاران مخاطب قرار گرفت.



اجرا
برای واقعیت بخشیدن به این حس‌ها، پنج فرد مبتلا به حس‌آمیزی برای تست رانندگی خودرو دعوت شدند، یک عصب‌شناس نیز آن‌ها را همراهی می‌کرد. پنج هنرمند خلاق نیز که هر کدام از آن‌ها روی یک بخش از مهارت‌های مربوط به حس‌ها تمرکز داشتند، احساسات تجربه‌شده توسط هرکدام از مبتلایان به حس‌آمیزی، را به تصویر می‌کشیدند.
فیلم‌های کوتاه این پروژه در Discovery، Facebook و دیگر رسانه‌های دیجیتال به نمایش درآمد. نسخه‌ی کاملی از این تجربه نیز مدت سه ماه در کانال Discovery در دسترس مخاطبان بود.

Peugeot؛ کمپین حس‌های متقاطع

مترجم: نازنين کي نژاد
www.creamglobal.com
یکشنبه 26 آذر 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • خودرو Peugeot
  • ترمز اضطراری Peugeot
  • نگاهی به محصول اسپرت ۲۰۱۵ لندرور
  • جایگاه‌سازی سه برند MTV، Discovery و Disney
  • "بوش" برای "پژو" موتور هیبرید طراحی می کن ...
  • بازار خودرو ایران؛ بدون پژو
  • همکاری Google و Fiat Chrysler در پروژه‌ی خودروی بد ...
  • Ford به زبان اسپانیایی سخن می‌گوید
  • همکاری تام تام و بوش برای ساخت سیستم های ک ...
  • پیام می نویسی،جریمه می شوی
  •