» شیر ESL رامک؛ تازه‌تر برای روزهای بیشتر
» حرکت چراغ خاموش فونت در هویت بصری برند
» انگیزه‌ات هر چه باشد، همه با هم هستیم
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی کدام‌ها هستند؟ (قسمت دوم)
» نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
اولین موتور جست‌و‌جوی انسانی دنیا


ام بی ای نیوز: در سال ۲۰۱۵ یک دفتر گردشگری ایسلندی، در یک کمپین پیشبرد فروش جذاب «اولین موتور جست‌و‌جوی انسانی» را معرفی کرد. در این کمپین بازدیدکنندگان می‌توانستند هر سوال قابل لمس و واقعی را در مورد سفر به این کشور بپرسند.
کمپین، چرا از گودموندور نپرسید (why not #AskGudmundur) نام داشت، گودموندور یکی از نام‌های رایج مردان در ایسلند است. البته در این کمپین جز مرد‌ها، زنان نیز به پرسش‌های گردشگران پاسخ می‌دادند و گودموندا نام داشتند. از جمعیت ۳۲۹۱۰۰ نفری ایسلند، حدود ۴۰۰۰ نفر گودموندور و گودموندا نام داشتند که رقم قابل توجهی بود.

اولین موتور جست‌و‌جوی انسانی دنیا


در زمان کمپین، مسافران می‌توانستند پرسش‌های‌شان را از ۷ کارشناس که در یکی از ۷ منطقه‌ی ایسلند زندگی می‌کردند بپرسند؛ این ۷ نفر گودموندور یا گوموندا نام داشتند.



مردم سوالات‌شان در مورد آب و هوا، غذاخوری‌ها و فعالیت‌های تفریحی را در Twitter، Facebook و Youtube با هشتگ کمپین می‌پرسیدند.
هدف کمپین، نمایش تنوع ایسلند در تمام فصول و معرفی فعالیت‌ها و تجربه‌های هیجان‌انگیز در این کشور، با روشی متفاوت بود.
کمپین توانست سه جایزه‌ی کن را از آن خود کند.
اما سابقه‌ی جذب خلاقانه‌ی توریست در ایسلند به این کمپین خلاصه نمی‌شود. در سال ۲۰۱۱ رییس جمهور این کشور گردشگران را به صرف پنکیک در محل زندگی‌اش، در مقر ریاست جمهوری، دعوت کرد. همین دعوت باعث شد مردم هم در خانه‌هایشان را به روی گردشگران بگشایند و آن‌ها را به تجربه‌ای جدید و متفاوت در خانه‌هایشان میهمان کنند.



اولین موتور جست‌و‌جوی انسانی دنیا

مترجم: نازنين کي نژاد
www.ctvnews.ca.com
چهارشنبه 20 دی 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کمپین کمپانی ایسلندی برای جذب توریست
  • کمپین جدید Ikea و تمرکز بر روی فعالیت‌های د ...
  • بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه ...
  • انواع کمپین‌های ارتباطی برند
  • سلبریتی‌های بدون کفش؛ راه رفتن روی فرش ز ...
  • کمپین اموجی مک‌دونالد همانطوری که هستی ب ...
  • کمپین گردشگری سوئد در Airbnb
  • مسترکارت بازنده‌ی اولین کمپین جام جهانی
  • حضور زنده اوباما در یک شبکه اجتماعی، برای ...
  • مبتکر کمپین سطل آب‌یخ غرق شد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر