» Volkswagen: یک زاویه کافی نیست
» خمیازه، فریاد بی صدایی برای درخواست قهوه
» رفع بوی عرق زمین کالج توسط دئودورانت "Old Spice"
» Nestle: با اولین شکلات صورتی طبیعی جهان آشنا شوید
» KRAFT؛ پدر و مادرهای عزیز نیازی نیست عالی باشید
» علم بهتر است یا زندان
» بچه ها دست های شخصیت های کتاب را می شویند
» با عینک Ray.Ban موزیک ویدیو بسازید
» چیپس با طعم ماست و کولا برای افراد تنبل و راحت طلب
» پاسخ Spotify به سلیقه موسیقیایی سگ ها

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


ام بی ای نیوز: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تبلیغات، بازاریابی و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه های تهران با حضور شرکت های داخلی و خارجی برگزار شد.
صنعت نمایشگاه ها طی سالهای اخیر به نوعی رسانه ی تاثیرگذار تبدیل شده است که به دلیل برقراری نوعی ارتباط مستقیم بین کارگزاران و مخاطبان در نشر و انتقال پیام و همچنین دستیابی به اهداف مورد توجه قرار گرفته است.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


بخش های مختلف خدمات، کسب و کار در کنار سایر فعالیت های تبلیغاتی که پوشش می دهند شرکت در نمایشگاه های داخلی وخارجی را نقطه ی عطف صنعت یا خدمت خود میدانند که زمینه ی ایجاد ارتباط، شناخت و توسعه را برای آنها فراهم میکند و ازسویی در دهکده ی جهانی که قرارگرفته ایم امکان تبادل اطلاعات و دانش را بیش از پیش فراهم می سازد.
نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و صنایع وابسته برای چهاردهمین سال متوالی با حضور بیش از 480 شرکت شامل 430 بخش داخلی و 50 شرکت خارجی برای ارائه ی جدیدترین روش ها وفنون و صنایع مرتبط با صنعت تبلیغات برپاشد. بیتا خالقی مدیر اجرایی نمایشگاه در رابطه با اهداف برپایی آن افزود: با توجه به اینکه اصولاً صنعت تبلیغات و بازاریابی نقش غیرقابل انکاری در ارائه ی برنامه های نوین و متدهای جهانی تبلیغات برای بنگاه ها و سازمانهای اقتصادی دارد، به انها کمک میکند درجریان به سرعت درحال رشد و تغییر کنونی، باقی بمانند، لذا این نمایشگاه میتواند درجهت ایجاد ارتباطی نزدیک بین متقاضیان وارائه دهندگان خدمات بازاریابی و تبلیغات و همچنین آشنایی با آخرین تحولات بازارهای بین المللی و نیز انتقال دانش فنی نوین و رشد کمی و کیفی محصولات داخلی تاثیرگذار باشد.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


یکی از مهمترین رویکردهایی که در موضوع برپایی نمایشگاه ها بینظیر تبلیغات و مطبوعات و... میتوان به آن اشاره داشت، برگزاری کارگاه های آموزشی و پنل های تخصصی در برخی غرفه ها با حضور اساتید و کارشناسان است. به عنوان نمونه برگزاری کارگاه های آموزشی تکنیک های تبلیغات و پیشبرد فروش و... که کارکرد آموزش و انتقال دانش نوین را برای بازدید کنندگان فراهم میکند.
درسالن های مختلف که عبور میکردیم میشد به راحتی رنگ و بوی تبلیغات را از غرفه های خاص و هدایای تبلیغاتی تا کفپوش هایی از تصاویر زیبا که توسط دستگاه های چاپ برای نمایش توانمندی و قابلیتهای تکنیکی عرضه شده میشد دریافت کرد.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


هدایای تبلیغاتی
موضوع هدایای تبلیغاتی شاید درحوزه ی صنعت تبلیغات به عنوان یکی از تکنیک های جلب مشتری هنوز هم مد نظر قراردارد، از این رو حضور پررنگ شرکت هایی که دراین زمینه فعالیت میکنند همه ساله درنمایشگاه تبلیغات چشمگیر ست. سررسید و تقویم به عنوان ساده ترین و البته شاید ابتدایی ترین شکل تبلیغ پیوسته مطرح بوده اما این روزها تکنولوژی موبایل و فضای مجازی حال و روزاین بخش را نیز با چالش مواجه کرده است.
مدیر انتشارات آسیا که به گفته ی او پیشینه ای 60 ساله در زمینه ی انتشار کتاب و سررسید دارد، شهرام عطایی است که معتقد است زمان هدایایی مانند سررسید و تقویم این روزها به شیب پایانی رسیده است.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


او از اوج دوران تولید این کالای تبلیغاتی و البته اقبال زیادی که سازمانها و مخاطبان آنها برای تهیه ی این کالا داشتند، می گوید و اینکه اکنون حتی انتشار کتاب به عنوان کالایی فرهنگی به دلیل عدم استقبال و کاهش چشمگیر میزان مطالعه درکشور به شدت درحال سقوط است.
مدیر انتشارات آسیا که درسالن 27 مستقر است میگوید: به دلیل تغییر شرایط اجتماع سبک هدایای تبلیغاتی نیز تغییر یافته و حتی ست های هدیه ای که مشتریان سفارش میدهند این روزها به جای سررسید و تقویم های نفیس، فلش مموری، پاوربانک و مودم های بی سیم و ... است. او از این تغییر رویکرد نگران است چرا که معتقد است با توجه به تحول و توسعه تکنولوژی ارتباطی مطالعه میتواند در اعتلای فرهنگ جوامع تاثیرگذار باشد به عنوان نمونه قبلاً هدایایی مانند دیوان حافظ نفیس و شاهنامه متقاضی بیشتری داشت که امروزه این نوع کالاها کمکم رنگ باخته اند.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


اما مدیر مجموعه دیگری که به تولید نوع خاصی از هدایای تبلیغاتی در نمایشگاه پرداخته از استقبال مشتریان و البته رونق کسب کارش میگوید، ماگ هایی که متریال آن از جنس مس است و همچنین سایر کالاهای لوکس و فانتزی مسی که مشتریان زیادی را جلب کرده بود.
کیف های چرم نفیس به عنوان هدایایی با ارزش اقتصادی بالا سفارش مجموعه هایی است که میخواهند به شکل موثری درذهن مخاطبان باقی باشند. اکبری مدیرعامل شرکت رویال چرم، می گوید: درحال حاضر سازمانها ترجیح میدهند اگر قرار است هدیه ای تهیه شود مرغوب و نفیس باشد و لذا دراین زمینه نمایشگاه فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط با مشتریانی است که متقاضی این سبک از هدایا هستند.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


تجهیزات و صنایع وابسته
سالن 6 محل حضور تجهیزاتی صنعت تبلیغات بود که شرکت های متعدد با تمام توان و قدرت برای عرضه و نمایش تجهیزات و ماشین آلات چاپ که البته در صنعت تبلیغات کاربرد فراوان و تعیین کننده ای دارد، حضور داشتند.
این سالن چاپخانه ای کوچک بود که انواع دستگاه های چاپ با قابلیتهای متفاوت را با نمونه چاپ شده که عموماً پوسترهای زیبای مفروش شده کفپوش این سالن است، نشان داده می شد.
اما شرکت نوین تاک با در اختیارداشتن غرفه ای با بیشترین مساحت دراین سالن علاوه برنمایش انوع تجهیزات و ملزومات چاپ پوستر و بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی، فضایی را برای مذاکره و تبادل نظر مشتریان با مسولان شرکت فراهم کرده بود تا درمحیط نمایشگاه امکان اطلاع یابی و تبادل دیدگاه برای همکاری درمحیطی آرام بین مشتریان با مسول هر بخش فراهم شود.
موضوع مهم دیگر در این سالن آشنایی و ارتباط نزدیک مشتریان با قابلیت و نحوه ی کار ماشین آلات چاپ بود که دلیلی ازدحام آن سالن به شمار می آمد.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


اطلاع رسانی
برای برپایی هر رویدادی مهمترین بخش اطلاع رسانی است و بعد اطلاع یابی از سوی مخاطبان اما چالش اصلی شرکت کنندگان و مخاطبان نمایشگاه تبلیغات علاوه بر زمان برگزاری موضوع ضعف اطلاع رسانی آن هم برای نمایشگاهی بود که رسالت آن کمک به توسعه صنعت تبلیغات و بازاریابی است.
در مسیری که از بزرگراه ها و خیابانهای اصلی و فرعی تا محل برپایی نمایشگاه در بزرگراه چمران و خیابان سئول میگذشتم نشانه ی کوچکی ازبرگزاری چنین رویدادی نبود. بیلبوردها گاهی خالی از تبلبغ و تصویر بود اما ورودی نمایشگاه بین المللی تبلیغات و بازاریابی دنیایی متفاوت از تبلیغ و البته عجیب پوسترهای رنگی، اطلاعات نمایشگاه و شرکتهای حاضر و سالن هایی که منتظر بازدیدکنندگان هستند به چشم میخورد، اما این پرسش مطرح میشود که واقعآ جای تبلیغات کجاست؟
و چرا چنین رویدادی که ماهیت آن تبلیغ و بازاریابی است در سکوت تبلیغاتی و خبری برگزار می شود؟ موضوعی است که باید دست اندرکاران برپایی این رویداد به آن توجه کنند و البته شرکت کنندگان که به گفته خودشان هزینه بالایی برای اجاره غرفه ها پرداخت کردند متضرر نباشند.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


حضور شرکت های تبلیغاتی
شاید کم رنگ ترین و کم حضورترین بخش در این آوردگاه تبلیغاتی را بتوان در رابطه با حضور آژانس ها و شرکت های تبلیغاتی عنوان کرد. اما در میان این همه سکوت و خلاء حضورها، در سالن غرفه ای با دکور خاص متفاوت و البته حضور پررنگ مخاطبان به چشم می خورد، آژانس اوج نیلی با بهره گیری از المان موشکهای اوریگامی که البته لوگوی این مجموعه نیز محسوب میشد، در اقدام جالبی تمام فضای مجموعه را با موشک های کاغذی که از سقف آویخته شده آراسته بود و ایده اصلی کار بر مبنای ساخت و پردازش و پرتاپ ایده ها قرار داشت.
یاسمنی مدیر آتلیه این مجموعه میگوید: از آنجا که به نظر ما درصنعت تبلیغات بخش مهم ایده پردازی و خلاقیت و ارائه ی آن است لذا تمرکز فعالیت های و اقدامات مجموعه براین محور قرار گرفته است، چرا که درصنعت تبلیغات ایران مهمترین چالش ایده های نو برگرفته از افکار خلاق است که بایستی برای تبلیغات بالنده و درحد و اندازه های آنچه در دنیا در حال رخ دادن است به این موضوع توجه ویژه ای معطوف شود.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


موضوع قابل توجه در این غرفه در کنار زیبایی و خلاقیت بصری در دکور و شکل و حتی پکیج و بروشور و نشریه و... مسابقه ای بود که با حضور مخاطبان برگزار میشد.
کاغذهایی با طرح موشک و زمینه ای برای درج اطلاعات شرکت کنندگان در اختیار شرکت کننده ها قرارداده می شد و آنها با ساخت موشک کاغذی و پرتاپ آن به جایگاه مورد نظ میتوانستند شانس خود را دراین مسابقه بیازمایند.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


نشریات
عموماً نمایشگاه هایی در مقاطع و مکان های مختلف برگزارمی شوند علاوه بر برد خبری که رسانه ای مکتوب و مجازی ایجاد میکنند با انتشار ویژه نامه و کاتالوگ و آگهی نامه و تراکت و... به شکل مکتوب نیز ارتباط موثری با مخاطبان برقرار میکنند.
حضور شخصیت ها و رخدادهای خاصی که در ایام برپایی اتفاق می افتد و حتی دستاوردها و اهداف از جمله موضوعاتی است که شرکت کنندگان تمایل به بیان و درج انها و انتقال پیام نمایشگاه دارند و لذا نشریات ویژه ای که توسط بخش رسانه ای یا حتی خود شرکت کنندگان منتشر و توزیع می شود بخش مهم و کامل کننده فعالیت های نمایشگاهی به شمار می آید.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات


حاشیه ها
هررویدادی که با حضور جمع کثیری از مخاطبان و برگزارکنندگان رخ میدهد پیوسته حاشیه های دارد که پرداختن به آن در بسط موضوع اصلی تاثیرگذارخواهد بود.
حاشیه ها همیشه نکات منفی نیستند، حاشیه ی نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی همزمانی برگزاری نمایشگاه صنعت طلا وجواهر، خشکبار وتجهیزات فروشگاهی بود که طیف گسترده ومتفاوتی را به محل دائمی نمایشگاه های بین الماللی تهران دریک روز سرد اما پاک زمستانی از 12 لغایت 15 دی ماه 96 کشانده بود.

برگزاری چهاردهمین نمایشگاه چاپ و تبلیغات

mbanews.ir - مريم غضنفري
دوشنبه 25 دی 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • سیزدهمین نمایشگاه تبلیغِ تبلیغات
  • گشایش دهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، ...
  • تهران میزبان نهمین نمایشگاه بین‌المللی ...
  • گردهمایی بزرگ تبلیغاتی‌ها در نمایشگاه د ...
  • حضور 12 کشور خارجی در نمایشگاه بین المللی ...
  • نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در سکوت تبلیغ ...
  • هشتمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات و باز ...
  • برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی تبلیغ ...
  • اتمام کار نهمین نمایشگاه بین المللی تبلی ...
  • حضوربخش بازاریابی در نمایشگاه نهم پررنگ ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر