» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» بیمه‌ بازار؛ بیمه‌ی طنزپرداز
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» اسنپ مارکت؛ با اسنپ از هایپراستار خرید کنید
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)


ام بی ای نیوز: چه چیز یک شهر را متمایز می‌کند؟ شهری را تصور کنید و آن وقت متوجه خواهید شد هر شهر هویتی دارد که عامدانه بر اساس آن طراحی شده است. برندینگ شهرها اکنون یکی از استانداردهای رایج برای معرفی آن در سطح جهانی است و می‌تواند بخت و اقبال را از آن شهرها بگیرد یا این‌که موجبات شهرت و خوش‌نامی آن‌ها را فراهم کند. با حدود بیش از سه هزار شهر در جهان، بازار برندینگ شهری بسیار رقابتی است و مقامات شهرها تلاش و پول زیادی را صرف برندینگ تاثیرگذار و کارآمد می‌کنند. ناگفته نماند که طراحان گرافیک در این حوزه، نقش مهمی به عهده دارند.
خلق تصویری که بتواند جوهره‌ی یک شهر را به نمایش بگذارد کاری سخت است و در عین حال به زیرکی نیاز دارد؛ برخلاف طراحی لوگوی شرکت، لوگوی یک شهر باید تمام فاکتورهای اجتماعی و اقتصادی شهر را در خود داشته باشد. شهر مدرن با گوناگونی و تنوع‌اش تعریف شده است و وقتی کسی بخواهد همه‌ی این موارد را با هم ترکیب کند و به یک ایده‌ برسد، مشکلات آغاز می‌شود؛ زیرا صدها هزار نفر از مردمی که درآن منطقه ساکن‌ یا مشغول به کارند، درباره‌ي آن تصویر/ نماد/ لوگو نظر خواهند داد. طراحی باید شهر را در ذهن جهانیان، زنده کند و به آن‌ها بگوید که آن شهر مکانی مناسب برای سفر و سرمایه‌گذاری است. با در نظر داشتن این موارد، قصد داریم در این مطلب، برندینگ‌های موفق شهری را با هم ببینیم.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)


ملبورن
در سال ۲۰۰۹ ملبورن به این نتیجه رسید که زمان ریبرندیگ شهر فرارسیده و سعی کرد این کار را با طراحی لوگوی جدید انجام دهد. ایده‌ی اصلی خلق نمادی برای شهر بود که ممتاز بودن، نوآوری و مدرن بودن را با طراحی ضعیف و ناهماهنگ پیشین جایگزین کند. بررسی‌ها و تحقیقات زیادی در مورد طراحی لوگوهای مدرن انجام شد و نتیجه رسیدن به یک لوگوی قدرتمند، قابل تشخیص و یک‌پارچه بود. حرف M برجسته با رنگ‌ها و الگوها (Pattern) مختلف در سراسر شهر به نمایش درآمده است؛ این تنوع، گوناگونی و تنوع جمعیت شهر را نشان می‌دهد که در قالب یک لوگو جمع شده است.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)


نیویورک
«در ذهن هر نیویورکی، نسخه‌ی متفاوتی از شهر نیویورک زندگی می‌کند... یک نماد، لوگو یا برند یکسان وجود ندارد که برای همه‌ی مردم نیویورک معنی داشته باشد.»
وُلف الینز، از شرکت مسئول ریبرندینگ نیویورک، جمله‌های بالا را گفته است. این جملات تایید می‌کند که جمع‌کردن یک شهر در یک لوگو کار پیچیده‌ای است. هر کسی که بخواهد ریبرندینگ سیب بزرگ (جان فیتز جرالد در کتاب‌اش، نیویورک را با آن نام خواند) را انجام دهد، به ناچار با مشکلاتی مثل طرح مشهور و یک بُعدی «من نیویورک را دوست دارم» مواجه خواهد شد.
در این پروژه، طراحان، پویایی و جنبش شهر را نه فقط در یک لوگو بلکه در مجموعه‌ای از طرح‌های سرزنده و مدرن نشان دادند که در آن‌ها حروف اول شهر (NYC) نیز دیده می‌شد.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)


هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.idesigni.co.uk
دوشنبه 23 بهمن 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)
  • نیویورک، شهر بیدار
  • تغییر لوگو خوب است یا بد؟
  • چطور یک لوگوی به یادماندنی داشته باشیم؟
  • لوگوی بی‌ادعای Verizon
  • لوگوی المپیک لندن چقدر قیمت داشته است؟/هز ...
  • مسابقه طراحی لوگو کوکاکولا
  • ریبرندینگ اوبر؛ متفاوت و سرکش
  • حرف‌های پنهان در لوگوهای مشهور
  • جالب‌توجه‌ترین طراحی‌های لوگو در 2016
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر