» Volkswagen: یک زاویه کافی نیست
» خمیازه، فریاد بی صدایی برای درخواست قهوه
» رفع بوی عرق زمین کالج توسط دئودورانت "Old Spice"
» Nestle: با اولین شکلات صورتی طبیعی جهان آشنا شوید
» KRAFT؛ پدر و مادرهای عزیز نیازی نیست عالی باشید
» علم بهتر است یا زندان
» بچه ها دست های شخصیت های کتاب را می شویند
» با عینک Ray.Ban موزیک ویدیو بسازید
» چیپس با طعم ماست و کولا برای افراد تنبل و راحت طلب
» پاسخ Spotify به سلیقه موسیقیایی سگ ها

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)


هنگ‌کنگ
هدف این تصویر القای جذابیت‌های هنگ‌کنگ به جامعه‌ی اقتصاد جهانی بود و با تگ‌لاین «شهر جهانی آسیا» همراه شده بود. تصویر اژدهای در حال پرواز، با قدرت شهر، افسانه‌ی قدیمی و رنگ‌های روشن و براق پیوند داشت و ارتباط پررنگ ویژگی‌های تاریخی‌اش را با مدرنیته‌ی پرانرژی نشان می‌داد. البته لوگو از زمان طراحی تا به امروز تغییرات زیادی کرده، اما پیام اصلی دست نخورده است.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)


رم
تاریخ رم، سرمایه‌ی اصلی زیربنای تصویر جهانی این شهر است. این طراحی آخر، نتیجه‌ی رقابت بحث‌برانگیزی است که شرکت در آن برای عموم آزاد بود. بعضی از طراحان گرافیک حرفه‌ای فکر می‌کردند این مساله آن‌قدر اهمیت دارد که باید به آن‌ها سپرده شود. در پایان هم یک شرکت طراحی حرفه‌ای به اسم mediapeople برنده‌ی این رقابت شد. در این رقابت لازم بود، طراح، از نماد قدیمی گرگ که از داستان‌ رموس و روملوس به جای مانده، استفاده کند. نماد گرگ از زمان ساخته شدن شهر رم، در این شهر وجود داشته.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)


پاریس
پاریس در میان شهرها، همیشه برند موفقی بوده است. در طراحی هویت بصری پاریس از نقطه‌عطف منحصربه‌فرد شهر یعنی برج ایفل، کمک گرفته شده است. تصویر که با دست طراحی شده، حس سیال بودن را به بیننده منتقل می‌کند و از سه رنگ پرچم فرانسه با هدف پررنگ کردن مفاهیم شهر عشق، فرهنگ، هنر، غذای خوب و ماجراهای عاشقانه در آن استفاده شده است.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)


لندن
در سال ۲۰۱۰ مشاوران شرکت Saffron می‌بایست تصویری جهانی از لندن ارائه می‌دادند. آن‌ها باید شهر را به شکلی انعطاف‌پذیر به مردم نشان می‌دادند تا بتوانند بخش‌های مختلف فرهنگی، توریستی و آموزشی را از سراسر دنیا جذب کنند. رویکرد این گروه، نزدیک شدن به وجه دمدمی شهر بود؛ «جنبه‌ی از خودناراضی، مطمئن و دست‌کم گرفته شده» که هر کس لندن را بشناسد، به راحتی آن را تشخیص خواهد داد. این طراحی که بعدا تحت تاثیر برندینگ المپیک سال ۲۰۱۲ قرار گرفت، نمونه‌ی خوبی برای نمایش شخصیت موجود لندن است.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)


کانبرا
کانبرا که برای طراحی لوگو نیم‌نگاهی به تجربه‌ی موفق ملبورن داشت، تصمیم گرفت صد سالگی‌اش را با ریبرندینگ کامل جشن بگیرد. در طراحی لوگو از حروف بزرگ CBR (مخفف نام شهر) در کنار تگ‌لاین «مطمئن، برجسته، آماده» استفاده شد تا این مفاهیم در ذهن مردم بماند. واقعیت این است که کانبرا هیچ وقت شهر هیجان‌انگیزی نبوده، پس در طراحی لوگوی برند از رنگ درخشان و شفاف زرد در پس‌زمینه و تقابل‌اش با خطوط مشکی استفاده شد تا غرور و میل شهر به معرفی «خودِ» جدیدش به دنیا به نمایش گذاشته شود. برخلاف ملبورن و نیویورک، لوگو در یک فرم منحصر به فرد طراحی شد تا یکپارچگی پیام را منتقل کند.

هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت دوم)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.idesigni.co.uk
سه شنبه 24 بهمن 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت اول)
  • هویت بصری شهرهای بزرگ دنیا (قسمت سوم و آخر ...
  • لوگوی المپیک لندن چقدر قیمت داشته است؟/هز ...
  • لوگوی رسمی یورو 2016
  • لوگو حرفه ای؛ زیربنای برندی قدرتمند
  • مسابقه طراحی لوگو کوکاکولا
  • آیا دوران توجه به طراحی لوگو به پایان رسی ...
  • بانک سامان نمونه موفق نوسازی برند در ایرا ...
  • داستان لوگوی کوچکی که ماندگار شد
  • برندهای بزرگ چقدر برای لوگوهای خود پرداخ ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر