» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی کدام‌ها هستند؟ (قسمت دوم)
» نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» شیر ESL رامک؛ تازه‌تر برای روزهای بیشتر

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
سومین "جشنواره تبلیغات ایران" در راه برگزاری


ام بی ای نیوز: سومین جشنواره تبلیغات با تاکید بر سه اصل "خلاقیت، اثربخشی، حق انتخاب مشتری" در آثار تبلیغاتی کشور، 14 اسفند ماه و با حضور انجمن صنفی تبلیغات آژانس ها و کانون های تبلیغاتی، روابط عمومی ها و شرکت های تولیدی وخدماتی درمحل دانشگاه تربیت مدرس برگزارمی شود.
رییس جشنواره با تاکید براهمیت و نقش کمپین های تبلیغاتی در تدوین شاخص های توسعه گفت: برترین آثار تبلیغاتی کشور در قالب 40 رسانه تبلیغی و درحدود 12 اثر توسط هیات داوران جشنواره، لوح افتخار و نشان شاهین را دریافت میکنند. همچنین از دو چهره ی ماندگار صنعت تبلیغات ایران تجلیل به عمل می آید.

لازم به ذکر است در صورتیکه آژانس اجرا کننده طرح و شرکت سفارش دهنده در یک شاخه بخش مسابقه جشنوراه حائز رتبه شوند، به هریک متناسب با قرارگرفتن در رتبه های اول تا چهارم شاهین یا دیپلم افتخار اعطاء می شود.
موضوع مهمی که دراین دوره از جشنواره توسط هیات داوران مورد تاکید قرار گرفته است طبق مقررات کلیه آثار کپی برداری شده در راستای تقویت شعار جشنواره که خلاقیت است، حذف خواهد شد.
وی با توجه با ابلاغیه ی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی مشارکت فعالانه کانون های تبلیغاتی و مراکز و مجامع فرهنگی در سومین جشنواره تبلیغات، این رویداد بزرگ را مقدمه ای برای ایجاد تحول درعرصه ی تولید و سفارش آثار تبلیغاتی اثرگذار و ماندگار دانست که زمینه ی رقابت با آثار برگزیده ی سایر نقاط دنیارا فراهم می کند.

سومین "جشنواره تبلیغات ایران" در راه برگزاری


هوشمند سفیدی در رابطه با علت انتخاب شعار خلاقیت، اثربخشی و حق انتخاب مشتری اظهار داشت: اساساً یکی از مشکلات آثار تبیلغاتی و ایرادهایی که به این بخش وارد است، فقدان ایده های تازه و خلاقیت در آثار تبلیغاتی است درحالی که در سایرنقاط دنیا شاهد هستیم به سمت تولید آثار خلاقانه حرکت هایی انجام شده است.

ازسویی با توجه به اینکه خلاقیت مهمترین فاکتور برای اثربخشی یک کار خوب تبلیغاتی محسوب می شود و آثار غیرخلاقانه و تکراری از قدرت نفوذ بالایی برخوردار نیستند، این موضوع را مورد تاکید قرار دادیم همچنین از آنجا که اثربخشی نیز منبعث ازبخش اول یعنی خلاقیت است، و هرکار خلاق و اثربخش مستلزم صرف هزینه های زیادی است، لذا برای منطقی تر شدن چنین وقت و هزینه هایی هردوی این اصول کنار هم باید قرارداشته باشد. یک کمپین تبلیغاتی تا زمانی که به نتایج و اهداف پیش بینی شده تبلیغ دست نیافته باشد، هیچگونه فایده ای نخواهد داشت.

اما درمورد بخش آخر که حق انتخاب مشتری است باید گفت: اگر کارخلاق ارائه شود و اثربخشی لازم و کافی را نیزداشته باشد قدرت انتخاب مشتری هم درپی خواهد داشت و درنتیجه مشتری آسان تر کالا و خدمت مورد نظرخود را دریافت می کند.
وی درمورد دستاورد و اهداف برگزاری دوره های گذشته جشنواره طی دو سال اخیر نیز گفت: در واقع اهداف اصلی برپایی این جشنواره رویکردهای علمی و آموزشی بوده است که سعی شده بتوانیم تولید کنندگان و سفارش دهندگان را با مباحث تازه تبلیغات آشنا کنیم که برگزاری کارگاه های آموزشی برای حدود 300 نفر شرکت کننده طی دوره های قبل با این هدف بوده و باعث آشنایی شرکت کنندگان با مفاهیم و مطالب استراتژیک و تجربیات ارزنده ای دراین حوزه شده بود و با توجه به بخش مسابقه که آثار قوی تر را مورد داوری و انتخاب قرارمی دهند، ارزش گذاری های کارشناسی شده انجام می شود، سفارش دهندگان و تولید کنندگان را به سمت انتخاب کارهای فاخر و اثربخش هدایت می کند.

از سویی این جشنوراه با ایجاد بستر مناسب برای رقابت بین شرکت های تبلیغاتی باعث می شود سفارش دهندگان و برندها با استناد با انتخاب هایی که در این رویداد انجام می شود کارهای بهتری عرضه کرده و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
وی در مورد بخش ویژه ی جشنواره که با محوریت مصرف بهینه ی انرژی طرح شده است گفت: با توجه به اهمیت مصرف متعادل و بهینه ی انرژی در کشور در زمینه های مختلف سوخت و اب و برق تصمیم گرفتیم به آثار تبلیغاتی برتر دراین زمینه که در بخش ویژه جشنواره مورد ارزیابی و سنجش قرارگرفته اند، و با حضور مسئولان و سازمان های مربوطه تقدیر شوند.

سومین "جشنواره تبلیغات ایران" در راه برگزاری

mbanews.ir - مريم غضنفري
دوشنبه 30 بهمن 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • دومین جشنواره ملی تبلیغات برگزار می شود
  • جشنواره تبلیغاتی‌ای به وسعت یک کشور
  • برگزاری دومین جشنواره تبلیغات
  • جشنواره‌ی ملی تبلیغات، پشتوانه‌ی صنعت ت ...
  • تعامل صنعت و دانشگاه در دومین کنفرانس مدی ...
  • حضور8000 شركت در جشنواره بین المللی تبلیغا ...
  • تبلیغ تبلیغات در جشنواره سوم
  • گامی رو به جلو با جشنواره برترین های تبلی ...
  • کپی برداری از نماد یک جشنواره در برگزاری ...
  • در شماره جدید تبلیغات بازرگانی: طلسمی که ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر