» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» امن‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی کدام‌ها هستند؟ (قسمت دوم)
» نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» شیر ESL رامک؛ تازه‌تر برای روزهای بیشتر

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
تبلیغ تبلیغات در جشنواره سوم


ام بی ای نیوز: سومین جشنواره تبلیغات ایران در دانشگاه تربیت مدرس تهران با حضور آژانس ها ی تبلیغاتی و مسولان و دست اندرکاران حوزه ی تبلیغات و اطلاع رسانی کشور و با داوری حدود 2 هزار اثر برگزار شد.
شاید بتوان مهمترین ویژگی چنین رویدادی را تلاش برای ارتقاء سطح آثار تبلیغاتی و در نتیجه ارتقاء جایگاه تبلیغات در سطح جامعه و نزد افکار عمومی قلمداد نمود.

سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزرات ارشاد که در این جشنواره شرکت کرده بود گفت: تبلیغات در بخش های مختلف به عنوان یک رسانه قلمداد می شود که باید ویژگی های یک رسانه را برای تاثیر گذاری کسب کند، درمرحله نخست واقع گرایی لازمه ی کار این رسانه است. او با اشاره به باور نادرستی که در رابطه با بستر تخریب شده تبلیغات در افکار عمومی شکل گرفته اظهار داشت: اگر به عنوان یک رسانه به تبلیغات نگاه شود که انعکاس دهنده واقعیت هاست، این نگرش اصلاح می شود.
امروز با توجه به اتفاقهای خوبی که در بستر این رسانه رخ داده به شدت نزدیک به واقعیت است. دومین شرط رسانه ای شدن تبلیغات این است که به مفهوم واقعی پاسخگویی به نیازهای افکار عمومی و مخاطبان داشته باشد. تبلیغات نباید صرفاً بیانگر دیدگاه تولید کننده باشد بلکه دیدگاه و نظر مخاطبان باید در کمپین های تبلیغاتی مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع مهم دیگر اینکه تبلیغات به عنوان یک رسانه باید از تکنولوژی های نوین بهره گرفته و به جدید ترین متدهای دنیا در مسیر اهدافش همراه شود.
سلطانی فر همچنین برنقش تعاملی بودن تبلیغات تاکید کرده و گفت: در مسیر نوگرایی و تعاملی بودن تبلیغات مخاطب باید بتواند نقش داشته باشد تا تبلیغات از سنتی گرایی و کهنه شدن دور بماند در واقع برای تحقق این هدف در مرحله نخست باید، با استفاده و بهره گیری از تکنولوژی های نوین امکان مشارکت بیشتر دیدگاه های مخاطب را فراهم نمود و بر سه اصل صحت و سرعت تعامل تاکید کرد.
او با اشاره به اینکه طی سه سال برگزاری این جشنواره نگاه علمی و تخصصی به تبلیغات شده است گفت: این نگاه میتواند آغاز خوبی برای اتفاقهای تاثیرگذار در عرصه ی صنعت تبلیغات باشد، چرا که تبلیغات مکمل حوزه های اقتصادی و عامل تعیین کننده تغییر سبک زندگی افراد جامعه است همچنین موضوع آموزش دراین حوزه نقش کلیدی دارد.

او به ضرورت و اهمیت ایجاد اتحادیه اصناف تبلیغاتی برای ساماندهی و مدیریت بهتر صنعت تبلیغات توسط دست اندرکاران این بخش تاکید کرد.
سفیدی رییس جشنواره سوم تبلیغات نیز با اشاره به اینکه این رویداد در ابتدای راه خود قراردارد گفت: هدف اصلی این جشنواره علمی و آموزشی که بر اصل نظام داوری منصفانه و علمی استوار بوده است تلاش برای ارتقاء کیفیت و خلاقیت بیشتر در آثار تبلیغاتی کشور است.
او دستاورد مهم برگزاری سه دوره جشنواره تبلیغات را تعامل ایجاد شده میان روابط عمومی ها و آژانس های تبلیغاتی و همچنین ارتقاء کمی و کیفی آثار ارسالی از سوی سازمان ها و شرکت های بخش دولتی و خصوصی عنوان کرده و گفت: صنعت تبلیغات برای رشد و بالندگی بیشتر نیازمند نظام داوری است که منجر به اعتلا و ارتقای آثار تبلیغاتی کشور شود.

دکتر نوبخت معاون رییس جمهور نیز که در این مراسم حضور یافت، با توجه به پرسش هایی که از سوی خبرنگاران مبنی بر اهمیتی که صنعت تبلیغات می تواند داشته باشد گفت: تبلیغات یکی از عوامل توسعه یافتگی است و به موضوع تبلیغات باید ازدیدگاه ظرفیت اقتصاد سیاسی نیز نگاه کرد.
درواقع تبلیغات ابزاری برای نمایش ظرفیت های ملی درحوزه های اقتصادی کشور است و شرکت هایی که برای این نمایش فعالیت می کنند، نهادهای موثری در حوزه ی اقتصاد ملی محسوب می شوند.

حیدری مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد نیز در این مراسم ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری جشنواره تبلیغات آن را مقدمه ای برای ورود صنعت تبلیغات به عرصه ی بین المللی مطرح کرده و افزود درشرایطی که ما درحوزه ی تبلیغات از کشورهای صاحب سبک بسیار عقب تر هستیم این جشنواره می تواند آغاز و راه ورود به عرصه ی جدید تبلیغات ایران باشد.

وی بر نقش و عامل مدیریتی و همچنین تدوین قوانین و مقررات در صنعت تبلیغات در راستای توسعه و ارتقاء آن تاکید کرد.
لازم به ذکراست در سومین جشنواره تبلیغات ایران حدود دوهزار اثر تبلیغاتی ارسال شده توسط هیات داوران که متشکل از اساتید و متخصصان و کارشناسان مرتبط با صنعت تبلیغات بود مورد داوری و قضاوت قرار گرفت و درنهایت آثاری که دربخش های مختلف موفق به کسب رتبه شدند مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند. که به شرح ذیل است:

اسامی برندگان سومین دوره جشنواره تبلیغات ایران

تبلیغات محیطی
رتبه اول (شاهین طلایی) بانک دی
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات اشاره (سه نان) و شرکت فلش آریا
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات اشاره (دکتر عبیدی)

کمپین جامع تبلیغاتی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات مات (هوآوی) و شرکت تبلیغات مگنولیا (کیبی) و بانک دی
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغاتی اشاره (سه نان)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات آگه سازان (روغن بهار)

تبلیغات حمایتی (اسپانسرینگ)
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت همراه اول (حامی تیم ملی فوتبال در جام جهانی) و شرکت سروش سیما (هفته نیروی انتظامی)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات اشاره (بچه های آسمان) و بانک مسکن (حامی فعالیت های فرهنگی هنری شهرداری تهران)

تبلیغات مستقیم و فروشندگی شخصی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات آگه سازان- مریدنت
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات هنر روز- گلرنگ (شب یلدا)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) تاژ- شرکت تبلیغات مات Van Read Show

ترویج فروش
رتبه اول (شاهین طلایی) همراه اول برای سه اثر (فرمول یک- دور دوستاتو خط بکش- اپلیکیشن همراه من)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات مات (هوآوی)

فعالیت های ترویجی روابط عمومی
رتبه اول (شاهین طلایی) آژانس بازاریابی برندیست (شاهین طلایی) و بانک سپه (شاهین طلایی)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت ملی گاز ایران و دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تبلیغات چاپی و معماری تبلیغاتی
۱- لوازم ترویجی فروشگاهی
رتبه اول، شاهین طلایی به کسی تعلق نگرفته است.
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات اشاره برای تولید پریل

۲- پوستر
رتبه سوم (دیپلم افتخار) بانک شهر

۳- آگهی مطبوعاتی
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات اشاره برای تولید آگهی سه نان

۴- بروشور
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات نگاه شرقی سبز برای جشنواره هنری نفس

۵- طراحی غرفه نمایشگاهی
رتبه اول (شاهین طلایی) بانک مسکن
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت مخابرات ایران

مطالعات و تحقیقات مرتبط با تبلیغات
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت EMRC
رتبه دوم (شاهین نقره ای) بانک مسکن (نظرسنجی از تبلیغات حساب های سپرده ممتاز) و شرکت تبلیغات روزنه ارتباط (تحقیقات فشرده بازار بیمه برای بیمه سامان)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت نفت ایرانول

تبلیغات فرهنگی
رتبه اول (شاهین طلایی) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و سازمان بهشت زهرا (س) شهرداری تهران
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شهرداری رشت

طراحی برند و برندینگ و هویت بصری
رتبه اول (شاهین طلایی) به کسی تعلق نگرفته است.
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت باطری سپاهان و شرکت مخابرات ایران- برندسازی تانوما و شرکت تبلیغات روزنه ارتباط (کفش ملی)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات مات (بارز لاستیک) و شرکت تبلیغات اشاره (ایگ)

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
۱- انیمیشن تلویزیونی
بدون رتبه اول و دوم
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات تیراژه فیلم (خمیر بازی سفیر- کنکو)

۲- تیزر فرهنگی
بدون رتبه اول
رتبه دوم (شاهین نقره ایی) شرکت تبلیغات نگاه شرقی سبز (نوروز فومن، بانک پاسارگاد)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) توپ فوتبال، بانک پاسارگاد- شرکت تبلیغات نگاه شرقی سبز

۳- فیلم تبلیغاتی فرهنگی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات مات (فروش کلیه)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات مات (زنان بی سرپرست)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات مات- اهدای عضو

۴- تیزر تجاری
رتبه اول (شاهین طلایی) مجموعه آثار مربوط به شرکت زرین جم مارینا استار شامل: آب سیب ترش، سقف آرزوها، سیروان خسروی
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات اشاره (سه نان؛ هیچ دستی در کار نیست) و شرکت تبلیغات آگه سازان (روغن بهار؛ ۶۰ سال)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات هنر روز- دستمال کاغذی نانسی

۵- آگهی رادیویی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت سیما پخش (یادته ۷۲۷*بانک سینا)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات سیماپخش علامت ستاره ۷۲۴ (۷۲۴*)
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات اشاره (سه نان- پتیا)

۶- فیلم تبلیغاتی صنعتی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات هنر روز و شرکت پاکشو
رتبه دوم (شاهین نقره ای) گروه صنعتی سایپا (کنگان)

تبلیغات دیجیتال
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات مگنولیا (مولپد) و بانک شهر- شهر من
رتبه دوم (شاهین نقره ای) مگنولیا- جشنواره روزانه
رتبه سوم (دیپلم افتخار) شرکت تبلیغات مات (پریل)

بخش ویژه
الف- مسئولیت اجتماعی
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) و گروه صنعتی سایپا و شرکت نفت ایرانول

ب- مصرف بهینه انرژی
۱- آب
رتبه اول (شاهین طلایی) شرکت تبلیغات سروش سیما (طرح بحران آب) و شرکت تبلیغات هنر روز (ویژه آب و برق و انرژی)
رتبه دوم (شاهین نقره ای) شرکت تبلیغات نگین هزاره سوم (صرفه جویی در مصرف آب)

۲- سوخت
شرکت ملی گاز ایران (شاهین طلایی)

۳- برق
شرکت برق منطقه ای تهران (شاهین طلایی)

افراد حقیقی
۱-علیرضا صفاری در بخش برندبوک (شاهین نقره ای)
۲-احمد والا در بخشStop Motion (دیپلم افتخار)
۳-مسعود آقایی در طراحی گرافیک تبلیغاتی ( دیپلم افتخار )

بهترین تیزر از نگاه مردمی
آگهی سقف آرزوها مربوط به شرکت زرین جم مارینا

تبلیغ تبلیغات در جشنواره سوم

mbanews.ir - مريم غضنفري
یکشنبه 20 اسفند 1396

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • پرواز شاهین ها بر فراز آسمان dnaunion
  • برگزاری دومین جشنواره تبلیغات
  • دومین جشنواره ملی تبلیغات برگزار می شود
  • جشنواره تبلیغاتی‌ای به وسعت یک کشور
  • سومین "جشنواره تبلیغات ایران" در راه برگ ...
  • "حیدری: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها م ...
  • برگزاری نخستین جشنواره تبلیغات، خدمات تب ...
  • نخستین "جشنواره ملی تبلیغات" برگزار شد
  • شماره هشتاد و چهار ماهنامه تبلیغات بازرگ ...
  • از انجمن صنفی شرکت‌های تبلیغاتی ایران چه ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر