» درمان در امان با Roche
» چشم‌انداز گوسفندی گوگل
» اولین کاتالوگ خودرو کاملا زیست محیطی در جهان
» با پرچم داران سامسونگ از نو ببینید
» جادوی چشم‌های یک دلال معاملات ملکی
» ژاکت کاغذی تبلیغاتی Old Spice با قابلیت دور انداخته شدن
» کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند
» 4 نمونه خارق العاده از داستان سرایی برند (قسمت اول)
» درک مشکلات مهاجران با حضور در اتاقک شیشه ای
» ورقه های سس کچاپ در راهند

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
فرشی که تداعی گر خاطرات است


ام بی ای نیوز: آگهی تلویزیونی فرش بزرگمهر به سبکی متفاوت ساخته شده است و به شکلی که تداعی خاطرات زندگی افراد درلحظه های مختلف به تصویر کشیده شده و مخاطب را با سبک روایت گونه خود همراه می کندکه البته فرش در این آگهی نقش پررنگتری یافته است.

موضوع قدمت فرش ایرانی و اینکه هنر قالی بافی میان اقوان ایرانی از هزاران سال قبل رواج داشته و اینکه در همه نقاط کشور، ایرانی ها از این کالای نفیس در منازل خود استفاده می کنند، موضوع اصلی شکل گیری آگهی است که حس نوستالژی و تداعی خاطرات مخاطب را رقم میزند.
روابط عموی شرکت بادکوبه در مورد شکل گیری ایده این کار و مراحل مختلف آن گفت: ایده از آنجا شکل گرفت که ما تصمیم گرفتیم به فرش، شخصیت بدهیم.، شخصیتی فراتر از یک شی یا یک کالای مصرفی چون فرش در فرهنگ ایران جایگاه خاصی دارد و با تار و پود تاریخ و رسم و رسوم و چارچوب فرهنگی ما تنیده شده است لذا این موضوع با این دغدغه که باورپذیر و جذاب باشد و البته اهداف ما را هم بتواند انتقال دهد برایمان اهمیت یافت.

از سویی هنگامی خلق شخصیت برای فرش جذاب شد که به این نتیجه رسیدیم آدم‌ها با فرش ارتباط عاطفی دارند چون در خاطرات و زندگی روزمره‌شان، حضور و وجود دارد. اینجا بود که تصمیم گرفتیم به فرش خصوصیات و ویژگی‌هایی اضافه کنیم. ویژگی‌هایی مانند اصالت، صمیمیت، زیبایی و امثالهم. ویژگی‌هایی که می‌توان به آدم‌ها و مکان‌ها هم نسبت داد.

در مورد فازهای مختلف اجرای کار گفته شد: با توجه به اینکه می‌خواستیم کار را در دو فاز اکران کنیم و بدین ترتیب کمی ایهام به کار ببخشیم. برای ما مهم بود که ایده‌ی ارائه شده قابلیت دو فاز تیزینگ و اپنینگ را داشته باشد و در نهایت نتیجه جلسه‌های ایده‌پردازی متعدد، رسیدن به چند ویژگی خاص بود که در فضای مورد نظر ما قرار می‌گرفتند، نظیر: «خوش‌خواب»، «پاخورش خوبه» و «ریشه داره» ما توانستیم برای این ویژگی‌های فرش، در فضای انسانی و جغرافیایی هم مشابهاتی ببابیم که ریشه در اصالت فرش بزرگمهر دارد. همچنین در فضای تولید فرش ریشه داشتن می‌تواند تداعی کیفیت کالا باشد.

موقع نوشتن سناریو تصمیم گرفتیم با ویژگی‌های منتخب دیگر بازی کلامی بیشتری کنیم و «ریشه داره» به اصالت اشاره دارد که هم یک واژه آشنا برای مردم است و هم اشاره به قومیت‌ها و لهجه‌ها دارد و علاوه بر معرفی فرش، بخش کلامی فرهنگ خودمان را هم مورد توجه قرار دادیم.

این ایده‌پردازی به ما این فضا را داد که کمی طنز چاشنی ماجرا کنیم و تلاش کنیم میزان جذابیت آگهی را برای عموم مردم بالا ببریم. به‌طور مثال یک شیرازی می‌گوید «خوش‌خوابه»، یک اصفهانی می‌گوید «پاخورش خوبه» یا یک یزدی می‌گوید «شیرینه مثل باقلوا».
برای مشتری هم جلب نظر و توجه جمع بزرگتر و مخاطب بیشتر در سرتاسر کشور حائز اهمیت بود که این ایده‌پردازی و آگهی، پاسخ خوبی برای آن بود.
این اگهی به شکلی خاصی مخاطب را با اتفاقهای روایت گونه و داستان گونه ی طنز آمیز خود درگیر می کند و به هین دلایل مورد توجه طیف مخاطبان زیادی قرار گرفت.



فرشی که تداعی گر خاطرات است

mbanews.ir - مريم غضنفري
دوشنبه 28 اسفند 1396

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • پشت پرده یک کمپین؛ رایتلی زندگی کن
  • ضدیخی که یخ نمی‌زند!
  • بوی عید می آید
  • ... ناجی انسانهاست
  • آگهی های خوب، نتیجه اعتماد سفارش دهنده ب ...
  • سه نان؛ هیچ دستی در کار نیست!
  • مثل بهار سرسبز باشید
  • صندلی برای فکر کردن، هدیه ای به مشتریان
  • پرتقال‌هایی که با معجزه‌ی تکدانه، به ال ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر