کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند


ام بی ای نیوز: نوروز یکی ازکهنترین وبزرگترین جشنها و مناسبتهای ایرانیان است که مقارن با بهار طبیعت به همراه آیین و مراسم خاصی در جای جای فلات ایران گرامی داشته می شود.
قدمت این جشن که همچنان با شکوه خاصی در میان ایرانیان سراسر دنیا پاس داشته می شود و سینه به سینه از نسلی به نسل های بعدی انتقال یافته چندان دقیق و مشخص نیست اما برخی نوشته های تاریخی آن را به زمان پیروزی کوروش بزرگ بابل نسبت می دهند و در شاهنانه فردوسی آن را به دوران جمشید و در برخی متون به کیومرث نسبت داده شده است. در واقع نوروز یا لحظه ی تحویل سال با لحظه ی برابری اعتدال بهاری آغاز می شود.

در این زمان شرکت های و سازمان های بزرگ برنامه های خاصی برای چنین ایامی تدارک می بینند و برای بهتر و بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان در برپایی کمپین های تبلیغاتی که نشانگر حوزه ی فعالیت آنهاست با هم به رقابت میپردازند.
دکتر ساروخانی از بزرگان جامعه شناسی ایران در این زمینه معتقد است: اساساً مردم یک سرزمین را سنتها و رویکردهایی که به واسطه ی آن در کنشهای اجتماعی و اقتصادی نشان می دهند از سایرین متمایز می کنید در واقع شناسنامه یک ملت فرهنگ و پیشینه ی او محسوب می شود که درگذر زمان دستخوش تحولات ساختار گرایانه ای شده است که رشد تکنولوژی و توسعه یافتگی آن را رقم زده است.
تبلیغات در همه اعصار و زمان ها وجود داشته و هیچ آداب و رسوم و فرهنگی بدون عنصر تبلیغات امکان ماندگاری و بقاء نداشته است.

نوروز از جمله مناسبت های ملی است که تبلیغات در حفظ و بالندگی آن میان نسل های مختلف سهم به سزایی دارد و در حال حاضر شاهد هستیم اکثر شرکتها وسازمان ها برنامه های خاص و گاه پیچیده ای برای سال نو تدارک دیده اند در این کارزار بزرگ اقتصادی و اجتماعی آن بخش هایی که همراه موج عظیم چنین رویدای نشوند دچار خسران می شوند.
اعلمی کارشناس و مشاور تبلیغات می گوید: سازمانهای موفق در اتاق فکر خود حتما برنامه هایی برای مناستهایی که مخاطبان آنها به آن مناسبتها اهمیت میدهند دارند و اگر غیر از این باشد آن شرکت یا سازمان نمیتواند در کنار رقبا سهم خوب از بازار داشته باشد.
در واقع شناخت بازار و علایق مخاطبان دو موضوع مهمی است که شرکت ها و برندهای مهم از کنارآن بی اهمیت عبور نمی کنند در اغلب کشورها جشن های کریسمس بازار داغ محصولات و کالاها و خدمات مختلف است و در برخی کشورهای اسلامی عیدفطر و قربان عرصه ی بزرگ تبلیغات تجاری برای فروش انواع کالا و خدمات محسوب می شود.

دکتر حلت روانشناس و مدیر موسسه موفقیت در مورد نقش تبلیغات از نظر روانشناختی بر موضوعاتی نظیر جشنهای ملی معتقد است: اصولاً انسانها با هر آنچه که آنها را در شرایط خاص همراهی کند موافق و همراه می شوند و در بخشی از حافظه شان به عنوان نقطه ی روشن قلمداد می شود و نقش می بندد. اینکه یک عطر برای شخصی به خاطر خاطره ی خوبی که در ذهنش با آن رایحه داشته دوست داشتنی باشد به بخشی از حافظه ی بلندمدت مربوط می شود که تداعی احساسات خوب را رقم می زند.
برخی شرکت های موفق در زمینه ی تجاری نیز از ترفندهای روانشناختی برای رسوخ به اذهان و قلوب مخاطبان خود استفاده می کنند.

کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند

mbanews.ir - مريم غضنفري
شنبه 18 فروردین 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نوروز 3 هزار ساله ایران
  • کمپینی برای طولانی ترین شب سال
  • گزینه روی میز مشتریان
  • موج سواری تبلیغاتی
  • صفردرصد افزایش قیمت در شهری پر از فرش
  • کمپین‌هایی با نمادهای بومی
  • شبکه های اجتماعی، رسانه ای به وسعت یک جها ...
  • فقر محتوا، چالش اصلی کمپین‌های صنعت بیمه
  • واکنش مخاطبان، تبلیغات را به سمت حرفه ای ...
  • تبلیغات روی موج جام جهانی
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر