» این کیسه برنج را بغل کنید
» Sprite با طعم خیار
» جلوی آلودگی های پلاستیکی دریا را بگیرید
» تغییر نام و ریبرندینگ میراث جگوار لندرور
» پرو؛ سرزمین رنگ‌های پر جنب و جوش
» "شهر در تعطیلات هم هست"
» چطور یک مسیر خسته‌کننده را با ماجراجویی لذت‌بخش کنیم؟
» کلیسایی که با هویت بصری جدیدش نونَوار شد
» Burger King: وقتی پدر نمره می خواهد
» مکدونالد: میشه مثل یک مادر بود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند


ام بی ای نیوز: نوروز یکی ازکهنترین وبزرگترین جشنها و مناسبتهای ایرانیان است که مقارن با بهار طبیعت به همراه آیین و مراسم خاصی در جای جای فلات ایران گرامی داشته می شود.
قدمت این جشن که همچنان با شکوه خاصی در میان ایرانیان سراسر دنیا پاس داشته می شود و سینه به سینه از نسلی به نسل های بعدی انتقال یافته چندان دقیق و مشخص نیست اما برخی نوشته های تاریخی آن را به زمان پیروزی کوروش بزرگ بابل نسبت می دهند و در شاهنانه فردوسی آن را به دوران جمشید و در برخی متون به کیومرث نسبت داده شده است. در واقع نوروز یا لحظه ی تحویل سال با لحظه ی برابری اعتدال بهاری آغاز می شود.

در این زمان شرکت های و سازمان های بزرگ برنامه های خاصی برای چنین ایامی تدارک می بینند و برای بهتر و بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان در برپایی کمپین های تبلیغاتی که نشانگر حوزه ی فعالیت آنهاست با هم به رقابت میپردازند.
دکتر ساروخانی از بزرگان جامعه شناسی ایران در این زمینه معتقد است: اساساً مردم یک سرزمین را سنتها و رویکردهایی که به واسطه ی آن در کنشهای اجتماعی و اقتصادی نشان می دهند از سایرین متمایز می کنید در واقع شناسنامه یک ملت فرهنگ و پیشینه ی او محسوب می شود که درگذر زمان دستخوش تحولات ساختار گرایانه ای شده است که رشد تکنولوژی و توسعه یافتگی آن را رقم زده است.
تبلیغات در همه اعصار و زمان ها وجود داشته و هیچ آداب و رسوم و فرهنگی بدون عنصر تبلیغات امکان ماندگاری و بقاء نداشته است.

نوروز از جمله مناسبت های ملی است که تبلیغات در حفظ و بالندگی آن میان نسل های مختلف سهم به سزایی دارد و در حال حاضر شاهد هستیم اکثر شرکتها وسازمان ها برنامه های خاص و گاه پیچیده ای برای سال نو تدارک دیده اند در این کارزار بزرگ اقتصادی و اجتماعی آن بخش هایی که همراه موج عظیم چنین رویدای نشوند دچار خسران می شوند.
اعلمی کارشناس و مشاور تبلیغات می گوید: سازمانهای موفق در اتاق فکر خود حتما برنامه هایی برای مناستهایی که مخاطبان آنها به آن مناسبتها اهمیت میدهند دارند و اگر غیر از این باشد آن شرکت یا سازمان نمیتواند در کنار رقبا سهم خوب از بازار داشته باشد.
در واقع شناخت بازار و علایق مخاطبان دو موضوع مهمی است که شرکت ها و برندهای مهم از کنارآن بی اهمیت عبور نمی کنند در اغلب کشورها جشن های کریسمس بازار داغ محصولات و کالاها و خدمات مختلف است و در برخی کشورهای اسلامی عیدفطر و قربان عرصه ی بزرگ تبلیغات تجاری برای فروش انواع کالا و خدمات محسوب می شود.

دکتر حلت روانشناس و مدیر موسسه موفقیت در مورد نقش تبلیغات از نظر روانشناختی بر موضوعاتی نظیر جشنهای ملی معتقد است: اصولاً انسانها با هر آنچه که آنها را در شرایط خاص همراهی کند موافق و همراه می شوند و در بخشی از حافظه شان به عنوان نقطه ی روشن قلمداد می شود و نقش می بندد. اینکه یک عطر برای شخصی به خاطر خاطره ی خوبی که در ذهنش با آن رایحه داشته دوست داشتنی باشد به بخشی از حافظه ی بلندمدت مربوط می شود که تداعی احساسات خوب را رقم می زند.
برخی شرکت های موفق در زمینه ی تجاری نیز از ترفندهای روانشناختی برای رسوخ به اذهان و قلوب مخاطبان خود استفاده می کنند.

کمپین هایی که به پیشواز بهار رفتند

mbanews.ir - مريم غضنفري
شنبه 18 فروردین 1397

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نوروز 3 هزار ساله ایران
  • کمپینی برای طولانی ترین شب سال
  • گزینه روی میز مشتریان
  • موج سواری تبلیغاتی
  • صفردرصد افزایش قیمت در شهری پر از فرش
  • کمپین‌هایی با نمادهای بومی
  • فقر محتوا، چالش اصلی کمپین‌های صنعت بیمه
  • واکنش مخاطبان، تبلیغات را به سمت حرفه ای ...
  • عید بزرگ ایرانیان در مالزی معرفی شد
  • فعالیت های تبلیغاتی در ایران، بیش از اندا ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر