» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
چشم‌انداز گوسفندی گوگل


ام بی ای نیوز: برای معرفی نقاط کوچک و بکر دنیا که در نقشه‌ی گوگل خبری ازشان نیست، آن‌هم بدون هیچ هزینه‌ای، چه راه‌حلی دارید؟
کمپین موفق روابط عمومی گردشگری گوگل در جزایر کوچک و دورافتاده‌ی فارو در اروپا، توانست در نوامبر سال ۲۰۱۶ دو جایزه‌ی نقره‌ی مراسم اپیکا را از آن خود کند.
کارگردان این کمپین گردشگری می‌گوید: «بردن دو جایزه‌ی نقره‌ی اپیکا خیلی هیجان‌انگیز بود. کمپین ما می‌خواست داستانی جدید را روایت کند. ما می‌خواستیم بانمک باشیم و کنجکاوی مخاطب را تحریک کنیم. این را هم اضافه کنم که ما برای انتشار اخبارمان هیچ هزینه‌ای نکردیم.»
برای معرفی جزایر فارو، دوربین‌های ۳۶۰ درجه با پنل‌های خورشیدی تغذیه شدند و گوسفندهایی را که آزادانه در کوهستان می‌جریدند، هدف قرار دادند. اخبار موفق کمپین در شبکه‌های خبری CNN، BBC، Sky News و Guardian، هوشمندانه، گوگل را واداشت که دوربین‌هایش را به جزایر فارو بیاورد.

چشم‌انداز گوسفندی گوگل


هجده جزیره‌ي فارو، پنجاه‌هزار ساکن دارد که در مقایسه با هفتاد هزار گوسفند ساکن جزایر، رقابت را باخت و نتیجه این شد که در کمپین به گوسفندان رها در طبیعت بپردازند.
جزایر فارو به لطف یک زن و پنج گوسفندش، در سال ۲۰۱۶ مورد توجه دوربین‌های گوگل قرار گرفت. دوریتا اندرسن که از نقشه‌ی گوگل ناامید شده بود در ژوییه‌ي ۲۰۱۶ برای فیلم‌‌برداری از گوسفدهایش دست به کار شد. دوربین‌هایش را کار گذاشت و از گوسفندها فیلم‌برداری کرد و با ذکر دقیق مشخصات جغرافیایی این ویدیوها را در نقشه‌ی گوگل بارگذاری کرد، در انتها هم از گوگل خواست که کار را تمام کند! در کم‌تر از یک ساعت، اخبار جزایر فارو پخش شد و بعد از همه‌گیر‌شدن خبر، گوگل با تجهیزات مخصوصش به جزیره‌ها آمد. ساکنان و توریست‌ها فیلم‌های بیش‌تری تهیه کردند و بعد از پخش تصاویر، گردشگران زیادی راهی این جزایر شدند.

چشم‌انداز گوسفندی گوگل



چشم‌انداز گوسفندی گوگل

مترجم: نازنين کي نژاد
www.clios.com
سه شنبه 14 فروردین 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقشه‌های گوگل روی خودروهای کیاموتورز
  • گردشگری سلامت در جزایر و سواحل خلیج فارس
  • ترفند گوگل برای جذاب کردن نقشه‌هایش برای ...
  • گوگل، جاذبه‌های تاریخی و گردشگری اصفهان ...
  • کشور زباله‌ها؛ کشوری قرار بود به نقشه‌ی ...
  • محله جادوگرها در گوگل استریت!
  • نقشه‌های رویایی گوگل با گوگل گیمز و مدیر ...
  • تلاش گوگل برای ارتقای سیستم شناسایی هرزن ...
  • تجلیل گوگل از فیلمساز مالزیایی
  • ورود به سینما با عینک گوگل ممنوع شد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر