» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
4 نمونه خارق العاده از داستان سرایی برند (قسمت دوم)


ام بی ای نیوز: BeardBrand
بخشی از داستان سرایی های عالی برند را شناخت مخاطبان تشکیل می دهد. در این رابطه باید بدانید که چگونه به مخاطبان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.
BeardBrand مثالی عالی در این زمینه به شمار می رود.
BeardBrand شرکتی است که به فروش محصولات ویژه مراقبت از ریش می پردازد. روغن ها و کیت های دامادی و مراقبت از مو مختلف BeardBrand حفظ ظاهر را برای مردان آسان تر می کند.
موسس BeardBrand، اریک باندهولز فقط با یک وبلاگ و کانال یوتیوب کار داستان سرایی را شروع کرد. از طریق این کانال ها، او محتوایی را تولید کرد که حاوی یک سری نکات و توصیه ها برای حفظ و نگهداری از ریش مردان است.
با گذشت زمان، باندهولز کشف کرد که یک فرهنگ مرد ریش دار شهری کلی وجود دارد. سپس او فهمید که می تواند از این فرهنگ در کشور و مملکت خود استفاده کند. مردم کشور مشتاق خرید محصولاتش بودند.
وقتی او در صدد عرضه محصولات خود برآمد، بدون هر گونه شعار برای مخاطبانش کار را شروع کرد. از وقتی که آن ها به او به عنوان فردی مقتدر، خوشنام و توانمند اعتماد کردند، اطمینان کافی برای خرید محصولاتش نیز به وجود آمد.
هر داستان عالی و تمام عیاری نیاز به یک مخاطب دارد. مخاطبان خود را شناسایی و شروع به گفتن داستان هایی برای آن ها کنید که نیاز به شنیدنشان دارند.

Blue Apron
بخشی جدایی ناپذیر از داستان برند شما هدف شما است. از هدفتان به عنوان دلیل بقا نام برده می شود و این هدف باید از محصولات یا خدماتتان فراتر رود. این همان قسمت از داستان شما است که مردم بیش از همه به وسیله آن با شما ارتباط برقرار خواهند کرد زیرا مردم عاشق آن هستند تا از دلایل پشت پرده اطلاع یابند.
Blue Apron این کار را فوق العاده خوب انجام می دهد.
سرویس Blue Apron مواد لازم برای غذا هایی را ارائه و تحویل می دهد که امکان طبخ آن ها در خانه برای مشتریان وجود دارد. این یک فرایند بسیار ساده است. پس از ثبت نام هر هفته مقدار خاصی از مواد غذایی به خانه شما تحویل داده می شود.
Blue Apron مواد لازم و طرز تهیه غذا ها را در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه شما غذا را می پزید.

این بیانیه ماموریت Blue Apron است:
"ماموریت ما ایجاد امکان پخت و پز در خانه به شکلی باور نکردنی برای عموم مردم است."
همه کارمندان و مدیران Blue Apron بر سر این هدف با هم توافق دارند مگر این که، البته، شما از آشپزی خانگی باورنکردنی و فوق العاده عالی متنفر باشید.
برقراری ارتباط با هدف پشت برند شما، داستانتان را برای مخاطبان جذاب تر خواهد کرد.

Wedding Wire
شرکت WeddingWire به عنوان یک فروشگاه یک مرحله ای به کمک زوج هایی می آید که قصد ازدواج دارند. به این ترتیب امکان برقراری ارتباط با فروشندگان، سالن های عروسی و ابزار های برنامه ریزی به وجود می آید.
در حوزه داستان سرایی برند، WeddingWire این کار را به نحو احسن انجام می دهد. در وبلاگ این شرکت، مدیران فرصت مشاهده تصاویر پشت صحنه از فعالیت های WeddingWire را به بازدذید کننده می دهند. قابلیت فوق را می توان یکی دیگر از اجزای مهم داستان سرایی عالی برند نامید.
به دلیل نمایش وجهه انسانی شرکت، هر چه بیشتر به مخاطبان اجازه بازدید از صحنه های پشت پرده از فعالیت های شرکت داده شود، بهتر خواهد بود. به خاطر داشته باشید، مصرف کنندگان نه با محصولات و خدمات، بلکه با انسان ها ارتباط برقرار می کنند.
هر چه بیشتر به برند خود جنبه انسانی ببخشید، نتایج بهتری نیز به دست خواهند آمد. پشت محصولات خود پنهان نشوید. اجازه بدهید که مخاطبان شما را ببینند.

نتیجه
برای موفق شدن، شما به چیزی بیشتر از محصولات و خدمات نیاز دارید. شما باید داستان هایی را بگویید که دل مشتریانتان را به دست می آورد.
ابن تنها راهی است که می توان از طریق آن از بقیه متمایز بود. با گنجاندن این درس و نکات این مقاله در روند کار و فعالیت خود، شما شاهد رشد ارتباط خود با مخاطبان با گذشت زمان خواهید بود. این مثال ها نشان می دهند که تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق مستلزم داستان سرایی عالی و تمام عیار است.

4 نمونه خارق العاده از داستان سرایی برند (قسمت دوم)

مترجم: مرضیه فروتن
www.huffingtonpost.com

چهارشنبه 22 فروردین 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • 4 نمونه خارق العاده از داستان سرایی برند ( ...
  • ده تکنیک داستان‌سرایی
  • 5 درس از استراتژی بازاریابی جدید کوکا کول ...
  • آیا بازاریاب‌ها انسان بودن را فراموش کرد ...
  • بررسی دلایل علاقه مصرف کنندگان به یک تجرب ...
  • داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود ...
  • به عمل کار برآید؛ بررسی برند Innocent (قسمت دو ...
  • Red label؛ چای با طعم دورهمی
  • به عمل کار برآید؛ بررسی برند Innocent (قسمت او ...
  • اینستاگرام به زبان ساده
  •