» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» هواوی خطاب به خریداران گوشی آیفون: آبمیوه بخورید، طول می کشد

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
درمان در امان با Roche


ام بی ای نیوز: انتقال غیرمستقیم پیام تبلیغاتی یکی از دغدغه‌های مهم در عرصه تبلیغات است. دغدغه‌ای که در تبلیغات برخی از محصولات به مانند تولیدکنندگان دارو نمود بیشتری پیدا می‌کند. Roche یکی از شرکتهای تولیدکننده دارویی ست که چندی پیش برای معرفی محصولات خود طرح تبلیغاتی را ارائه کرده است. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات دقیق درباره این طرح، گفتگویی با عطا محمدی مدیرخلاقیت شرکت ساگا پارس مدرن مجری طرح داشته که در ادامه می‌خوانید.

طراحی آگهی مفهومی و غیر مستقیم
محمدی گفت: شرکت Roche یک برند سویسی هست که به تازگی وارد بازار در بخش دارو شده است. تمامی محصولات داروی این برند برای درمان انواع سرطان ها کاربرد دارد. نکته‌ی مهمی که برند بر آن تاکید داشت، گروه مخاطبان آگهی طراحی شده بود. مخاطبان این آگهی پزشکان متخصص در بخش سرطان هستند. همین موضوع باعث شد که مسئولان برند تمایل به طراحی آگهی مفهومی و غیر مستقیم داشته باشند. همچنین برند نسبت به رقبای خود مزیتی رقابتی داشت، وجود 3 سرتیفیکیت که گفته شده بود تنها شرکت roche در ایران داری این سرتیفیکت هاست، مزیت رقابتی این برند است.

جزییات ایده‌پردازی آگهی
محمدی درباره جزییات ایده‌پردازی آگهی گفت: در بریف ارائه شده آمده بود، امکان نشان دادن محصولی از برند در آگهی وجود ندارد و همچنین نباید به هیچ یک از انواع سرطان ها اشاره شود. نکته مهم این بود که برند خواهان تبلیغات غیرمستقیم و بلد نشدن نامش در آگهی بود. علاوه براین، تاکید بر مزیت رقابتی محصول که Roche تنها برندی هست که در ایران دارای این سه سرتیفیکیت بین المللی هست نیز از اولویت‌های اساسی در طراحی آگهی به شمار می‌آمد. به نوعی باید در آگهی عنوان می‌شد: داروی اثرگذار برای سرطان داروی ست که سه سریتیفیکت را داشته باشه و این مزیت تنها در برند Roche موجود است. با توجه به این موارد به دنبال طراحی مفهومی رفتیم. طراحی که در آن علائم عمومی انواع سرطان ها به مانند شیمی درمانی)، ریزش مو نمود پیدا کند.

فضای طراحی مثبت
همچنین سعی‌مان براین بود که فضای طراحی مثبت باشد تا دارو اثرگذارتر و بیماری رو به بهبودی دیده شود. با این کار طرح قابل باورتر می‌شد.
به منظور رساندن هدفمان از تکنیک مقایسه استفاده کردیم. در این راستا سمت چپ طرح که نام برند Roche و مزیت رقابتی آن روی گلبرگ ها نوشته شده سالم و سمت راست تصویر گلبرگ ها ریخته و اثری از بهبودی نمایان نیست.
مدیرخلاقیت آگهی مورد نظرگفت: مخاطبان این آگهی و شاید بیشتر آگهی های دارویی پزشکان هستند، مخصوصا بیماری های خاص، همچون سرطان، چون در آخر پزشک است که برای بیمار دارو و برند دارو رو تجویز می‌کند. براین اساس این آگهی برای چاپ در مجلات تخصصی مرتبط با پزشکان، پوستر، و اقلام نمایشگاهی و همایش‌ها طراحی شده است.
محمدی در پایان درباره بازخورد مخاطبان طرح آگهی گفت: مخاطبان ما پزشکان و افراد تحصیل کرده هستند که مدام در حال سفر و رفتن به سمینارهای خارج از کشور هستند. این دسته از مخاطبان با فرهنگ غربی در ارتباط و به خوبی با تبلیغات و گرافیک آشنا هستند. این آگهی تازه لانچ شده بنابراین برای ارزیابی بازخوردها نیاز به زمان و تحقیقات وجود دارد. برای این کار شاید در ماه های آینده بتوان اطلاعات بیشتری را ارائه کرد.

mbanews.ir-نرگس فرجي
دوشنبه 20 فرودین 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
  • برای پدر که بهترین است...
  • کیفیت برای سلامت با داروسازی دکتر عبیدی
  • عیدِوو خرید نو
  • دومین دوره طراحی تخصصی آگهی های تبلیغاتی ...
  • آگهی هایی خلاق از جنس لوله پولیکا
  • چاپ آگهی پزشکان بدون مجوز خلاف است
  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  • آگهی های خوب، نتیجه اعتماد سفارش دهنده ب ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر