» شاهکارهایی با صدای ماشین
» سیری ناپدید می‌شود
» بدون شرح: سرمایه ی تو سودِ من
» پرچم داران تبلیغاتی نوروزی کدامند؟
» تبلیغات روی موج جام جهانی
» انتخاب گران قیمت منابع انسانی ضعیف از نگاه مدیران بازار
» پیش بینی برنده ها قبل از جشنواره کن 2018 چه بود؟ (قسمت اول)
» تبدیل فولكس واگن قدیمی به گلفروشی سیار
» دستان قابل احترام در آگهی تبلیغاتی اوه
» آخرین درخت را نجات بدهیم؛ Cannes Lions

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

عضویت در خبرنامه

 
درمان در امان با Roche


ام بی ای نیوز: انتقال غیرمستقیم پیام تبلیغاتی یکی از دغدغه‌های مهم در عرصه تبلیغات است. دغدغه‌ای که در تبلیغات برخی از محصولات به مانند تولیدکنندگان دارو نمود بیشتری پیدا می‌کند. Roche یکی از شرکتهای تولیدکننده دارویی ست که چندی پیش برای معرفی محصولات خود طرح تبلیغاتی را ارائه کرده است. ام بی ای نیوز به منظور دریافت اطلاعات دقیق درباره این طرح، گفتگویی با عطا محمدی مدیرخلاقیت شرکت ساگا پارس مدرن مجری طرح داشته که در ادامه می‌خوانید.

طراحی آگهی مفهومی و غیر مستقیم
محمدی گفت: شرکت Roche یک برند سویسی هست که به تازگی وارد بازار در بخش دارو شده است. تمامی محصولات داروی این برند برای درمان انواع سرطان ها کاربرد دارد. نکته‌ی مهمی که برند بر آن تاکید داشت، گروه مخاطبان آگهی طراحی شده بود. مخاطبان این آگهی پزشکان متخصص در بخش سرطان هستند. همین موضوع باعث شد که مسئولان برند تمایل به طراحی آگهی مفهومی و غیر مستقیم داشته باشند. همچنین برند نسبت به رقبای خود مزیتی رقابتی داشت، وجود 3 سرتیفیکیت که گفته شده بود تنها شرکت roche در ایران داری این سرتیفیکت هاست، مزیت رقابتی این برند است.

جزییات ایده‌پردازی آگهی
محمدی درباره جزییات ایده‌پردازی آگهی گفت: در بریف ارائه شده آمده بود، امکان نشان دادن محصولی از برند در آگهی وجود ندارد و همچنین نباید به هیچ یک از انواع سرطان ها اشاره شود. نکته مهم این بود که برند خواهان تبلیغات غیرمستقیم و بلد نشدن نامش در آگهی بود. علاوه براین، تاکید بر مزیت رقابتی محصول که Roche تنها برندی هست که در ایران دارای این سه سرتیفیکیت بین المللی هست نیز از اولویت‌های اساسی در طراحی آگهی به شمار می‌آمد. به نوعی باید در آگهی عنوان می‌شد: داروی اثرگذار برای سرطان داروی ست که سه سریتیفیکت را داشته باشه و این مزیت تنها در برند Roche موجود است. با توجه به این موارد به دنبال طراحی مفهومی رفتیم. طراحی که در آن علائم عمومی انواع سرطان ها به مانند شیمی درمانی)، ریزش مو نمود پیدا کند.

فضای طراحی مثبت
همچنین سعی‌مان براین بود که فضای طراحی مثبت باشد تا دارو اثرگذارتر و بیماری رو به بهبودی دیده شود. با این کار طرح قابل باورتر می‌شد.
به منظور رساندن هدفمان از تکنیک مقایسه استفاده کردیم. در این راستا سمت چپ طرح که نام برند Roche و مزیت رقابتی آن روی گلبرگ ها نوشته شده سالم و سمت راست تصویر گلبرگ ها ریخته و اثری از بهبودی نمایان نیست.
مدیرخلاقیت آگهی مورد نظرگفت: مخاطبان این آگهی و شاید بیشتر آگهی های دارویی پزشکان هستند، مخصوصا بیماری های خاص، همچون سرطان، چون در آخر پزشک است که برای بیمار دارو و برند دارو رو تجویز می‌کند. براین اساس این آگهی برای چاپ در مجلات تخصصی مرتبط با پزشکان، پوستر، و اقلام نمایشگاهی و همایش‌ها طراحی شده است.
محمدی در پایان درباره بازخورد مخاطبان طرح آگهی گفت: مخاطبان ما پزشکان و افراد تحصیل کرده هستند که مدام در حال سفر و رفتن به سمینارهای خارج از کشور هستند. این دسته از مخاطبان با فرهنگ غربی در ارتباط و به خوبی با تبلیغات و گرافیک آشنا هستند. این آگهی تازه لانچ شده بنابراین برای ارزیابی بازخوردها نیاز به زمان و تحقیقات وجود دارد. برای این کار شاید در ماه های آینده بتوان اطلاعات بیشتری را ارائه کرد.

mbanews.ir-نرگس فرجي
دوشنبه 20 فرودین 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • برای پدر که بهترین است...
  • کیفیت برای سلامت با داروسازی دکتر عبیدی
  • عیدِوو خرید نو
  • دومین دوره طراحی تخصصی آگهی های تبلیغاتی ...
  • آگهی هایی خلاق از جنس لوله پولیکا
  • دستان گره خورده‌ی دو برند در یک آگهی برای ...
  • چاپ آگهی پزشکان بدون مجوز خلاف است
  • آگهی های خوب، نتیجه اعتماد سفارش دهنده ب ...
  • صندوق های آرامش زا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر