چت‌بات‌؛ قهرمان جدید دنیای دیجیتال » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
چت‌بات‌؛ قهرمان جدید دنیای دیجیتال


ام بی ای نیوز: ظهور و رشد فناوری‌های نوین، روش‌های بازاریابی محصولات و خدمات را در دنیای امروز تغییر داده است. شرکت‌ها هم برای باقی‌ماندن در عرصه‌ی رقابت باید هم‌گام با این تغییرات حرکت کنند.
چت‌بات‌ها، برنامه‌های کامپیوتری‌ای که از هوش مصنوعی برای برقراری مکالمه با مخاطبان استفاده می‌کنند، یکی از این فناوری‌های نوین است. این فناوری برای کمک به سهولت فرایند خرید، پاسخ به سوالات، ارائه‌ی خدمات پس از فروش و برآورده کردن سریع نیاز مخاطبان طراحی شده است.
با وجود تمام انتقادهایی که هنوز هم ممکن است به این فناوری وارد شود، باید گفت که چت‌بات‌ها قابلیت بهبود تجریه‌ی خدمات پس از فروش به مشتری را دارند. خدمات پس از فروش خوب، حتی می‌تواند هزینه‌های مربوط به پس‌دادن کالاها را نیز کاهش دهد و در نهایت وفاداری مشتری را در پی داشته باشد.

چت‌بات‌؛ قهرمان جدید دنیای دیجیتال


چت‌بات‌ها همچنین می‌توانند و قرار است زمان انتظار مشتریان را برای پاسخ‌گویی، کاهش دهند. آن‌ها نمی‌خوابند؛ پس حضورشان به معنای خدمات ۲۴ ساعته‌ی برندهاست.
اما چت‌بات‌ها تنها به درد پاسخ به سوالات و آرام کردن مشتری نمی‌خورند، بلکه به عنوان یک ابزار بازاریابی برای درگیر کردن مشتری نیز کارایی دارند. تنظیم پیام‌هایی حاکی از رضایت برند از خرید مشتری، اطلاع‌رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید، تبریک تولد و ارائه‌ی کوپن تخفیف از کارهای دیگری است که این روزها برندهای بزرگ به کمک چت‌بات‌ها انجام می‌دهند.
ارسال پیام‌های شخصی و رسیدگی به مشکلات خاص یک مشتری از دیگر روش‌هایی است که هنوز می‌توان مخاطبان را با آن شگفت‌زده کرد. در نظر گرفتن جایگاهی ویژه برای چت‌بات، هم به عنوان یک تاکتیک و هم استراتژی، به تدریج نقش این فناوری را در فعالیت‌های ارتباطی برندها پررنگ خواهد کرد.

چت‌بات‌ها ابزارهای مناسبی برای برندینگ به شمار می‌روند، به جای داشتن یک چت‌بات معمولی، می‌توان براساس شخصیت برند یا حتی خلق یک شخصیت دیگر چت باتی ساخت که با لحن خاصی حرف می‌زند و با مخاطب هدف ارتباط برقرار می‌کند.

چت‌بات‌؛ قهرمان جدید دنیای دیجیتال

مترجم: نازنين کي نژاد
www.forbes.com
یکشنبه 16 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برندها و چت‌بات‌ها
  • در کمپین‌های ایرانی پرسش هست اما پاسخ نی ...
  • Levi`s ، قهرمان استفاده از فناوری های جدید ب ...
  • واقعیت افزوده و برندها
  • تکنولوژی جدید Visa برای جذب مشتریان برندها
  • شرکت ادوبی خدمات بازاریابی ابری خود را وا ...
  • سه گام لازم برای حفظ مشتریان موجود
  • آشتی‌دادن دنیای تجارت آن‌لاین و سنتی
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • چگونه به مشتری کمک کنیم پاسخ پرسش‌های خو ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر