» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


ام بی ای نیوز: خرید کالای ایرانی به عنوان استراتژی حمایت از تولید و اشتغال داخلی موضوع تبلیغات شهری و نماهای بصری پایتخت قرارگرفته است.
تبیلغات محیطی طی سالهای اخیر بستر مناسبی برای نمایش تبلیغات فرهنگی شده است و جایگاهی که قبلاً منحصراً در موضوعات تجاری کارکرد داشت به رسانه ای گویا و اثرگذار حتی برای فرهنگ سازی برخی امور اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و... تبدیل شده است و با توجه به قدرت نفوذ و تاثیر گذاری این شکل از رسانه های تبلیغاتی، به ابزارغیر قابل انکار درصنعت تبلیغات از بعد شکل دهی و متاثر ساختن افکار عمومی تبدیل شده است.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ابتدا با طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر قدم در راهی گذاشت و بیلبوردهای سطح شهر تهران با زبانی نرم تر با مخاطبان سخن گفتند و البته بهتر دیده شدند.
در کنار تبلیغات تجاری که در جای جای پایتخت توسط بیلبوردها نمایش داده میشود، شهروندان شاهد بخش مهمی هستند که بیشتر جنبه ی فرهنگ سازی درابعاد عمیق اجتماع در موضوعات لطیفی نظیر تابلوهای نقاشی و استقبال از بهار و حتی پیامهای پزشکی و بهداشتی و اخلاقی و اجتماعی هستند.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


البته به اعتقاد کارشناسان حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات که در زمینه ی اثر بخشی جنبه های مختلف تبلیغ فعالیت دارند، تبلیغات محیطی در شرایط فعلی کشور ما یکی از تاثیر گذارترین و با نفوذترین رسانه هایی است که در برخی موارد تبلیغات شناخته شده است.
بسیاری از افرادی که به هر دلیلی امکان و شرایط رصد کردن رسانه های مختلف چاپی و دیجیتال و حتی تلویزیون و رادیو را ندارند به دلیل تردد در مناطق مختلف شهر با پیامهای این رسانه های ساکت اما تاثیر گذار برخورد داشته و درجریان موضوعات مختلف قرار می گیرند.
این روزها سازمان زیباسازی در راستای اهداف حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال داخلی که در بحث اقتصادی و معیشت و فرهنگ جامع تاثیر گذاراست، اقدام به برپایی کمپینی در سطح شهر تهران نموده است که با درج پیام های بصری و کلامی مخاطبان را به این اقدام ملی ترغیب و تشویق میکند.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


دکتر ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی، با تاکید براینکه این اقدام کاری پسندیده تنها با یک هدف آنهم حمایت از کالای ایرانی است گفت: در تمام مراحل طراحی و گرافیک و محتوای پیامها سعی برآن بوده هم از زبان کارگر و هم از زبان مصرف کننده سخن گفته شود و در نهایت منافع هر دو مدنظر قرار داشته است.

این طرح در 447 بیلبورد در سطح شهر تهران در راستای حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی توسط شهرداری به اجرا درآمده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است و کار انتخاب طرح ها و ساماندهی محتوای پیام ها نیز طیق روال گذشته در کارگاه هایی که با این هدف برپا شده بود و انتخاب آثار برتر هنرمندان دراین حوزه که گویا تر و نافذتر بوده در کنار پیامهایی که درقالب عبارت ها آورده شده بود انجام گرفت.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


او همچنین بر نقش بیلبوردهای شهر در فرهنگ سازی تاکید کرده و افزود: درکنار پیامهای فرهنگی که در مناسبتهای مختلف اکران می شد طی سالهای اخیر از رسانه محیطی برای انتقال مفاهیم و موضوعات فرهنگی، اجتماعی دیگری استفاده شده است و این به دلیل نقشی است که این رسانه میتواند در فرهنگ سازی موضوعات مختلف اجتماعی و اخلاقی داشته باشد و از این ظرفیت به شکل بهتری استفاده شود.
نگاهی که دراین کمپین وجود دارد برمبنای رونق کسب و کارهایی است که ضمن ایجاد اشتغال، برتولید محصولات با کیفیت ملی تاثیرمی گذارد و به نظرمی رسید یادآوری و بازگویی چنین موضوعاتی به شهروندان درقالب کمپین های محیطی سطح شهر، ایجاد دغدغه و تلنگری است در جهت جذب مشتریان بیشتر کالای داخلی.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست

mbanews.ir - مريم غضنفري
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بیلبوردها خوش اخلاق شدند
  • کمپین "حماسه عاشورا" پایه گذار سنت های نی ...
  • قهرمانی فوتسال دختران ایران اکران شد
  • همه واقف باشیم؛ کمپینی با تاکید به مسئولی ...
  • تبلیغات "سبک زندگی قرآنی" روی بیلبوردهای ...
  • جام جهانی روی بیلبوردهای شهر
  • شهروند کوشا، روی بیلبوردهای شهر نشست
  • حضور یک موضوع تخصصی در رسانه محیطی بزرگ ب ...
  • وضعیت تبلیغات محیطی در شهر تهران راضی کنن ...
  • کمپین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر از شهرد ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر