» این کیسه برنج را بغل کنید
» Sprite با طعم خیار
» جلوی آلودگی های پلاستیکی دریا را بگیرید
» تغییر نام و ریبرندینگ میراث جگوار لندرور
» پرو؛ سرزمین رنگ‌های پر جنب و جوش
» "شهر در تعطیلات هم هست"
» چطور یک مسیر خسته‌کننده را با ماجراجویی لذت‌بخش کنیم؟
» کلیسایی که با هویت بصری جدیدش نونَوار شد
» Burger King: وقتی پدر نمره می خواهد
» مکدونالد: میشه مثل یک مادر بود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


ام بی ای نیوز: خرید کالای ایرانی به عنوان استراتژی حمایت از تولید و اشتغال داخلی موضوع تبلیغات شهری و نماهای بصری پایتخت قرارگرفته است.
تبیلغات محیطی طی سالهای اخیر بستر مناسبی برای نمایش تبلیغات فرهنگی شده است و جایگاهی که قبلاً منحصراً در موضوعات تجاری کارکرد داشت به رسانه ای گویا و اثرگذار حتی برای فرهنگ سازی برخی امور اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی و... تبدیل شده است و با توجه به قدرت نفوذ و تاثیر گذاری این شکل از رسانه های تبلیغاتی، به ابزارغیر قابل انکار درصنعت تبلیغات از بعد شکل دهی و متاثر ساختن افکار عمومی تبدیل شده است.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


سازمان زیباسازی شهرداری تهران در ابتدا با طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر قدم در راهی گذاشت و بیلبوردهای سطح شهر تهران با زبانی نرم تر با مخاطبان سخن گفتند و البته بهتر دیده شدند.
در کنار تبلیغات تجاری که در جای جای پایتخت توسط بیلبوردها نمایش داده میشود، شهروندان شاهد بخش مهمی هستند که بیشتر جنبه ی فرهنگ سازی درابعاد عمیق اجتماع در موضوعات لطیفی نظیر تابلوهای نقاشی و استقبال از بهار و حتی پیامهای پزشکی و بهداشتی و اخلاقی و اجتماعی هستند.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


البته به اعتقاد کارشناسان حوزه ی روابط عمومی و تبلیغات که در زمینه ی اثر بخشی جنبه های مختلف تبلیغ فعالیت دارند، تبلیغات محیطی در شرایط فعلی کشور ما یکی از تاثیر گذارترین و با نفوذترین رسانه هایی است که در برخی موارد تبلیغات شناخته شده است.
بسیاری از افرادی که به هر دلیلی امکان و شرایط رصد کردن رسانه های مختلف چاپی و دیجیتال و حتی تلویزیون و رادیو را ندارند به دلیل تردد در مناطق مختلف شهر با پیامهای این رسانه های ساکت اما تاثیر گذار برخورد داشته و درجریان موضوعات مختلف قرار می گیرند.
این روزها سازمان زیباسازی در راستای اهداف حمایت از کالای ایرانی و تولید و اشتغال داخلی که در بحث اقتصادی و معیشت و فرهنگ جامع تاثیر گذاراست، اقدام به برپایی کمپینی در سطح شهر تهران نموده است که با درج پیام های بصری و کلامی مخاطبان را به این اقدام ملی ترغیب و تشویق میکند.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


دکتر ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی، با تاکید براینکه این اقدام کاری پسندیده تنها با یک هدف آنهم حمایت از کالای ایرانی است گفت: در تمام مراحل طراحی و گرافیک و محتوای پیامها سعی برآن بوده هم از زبان کارگر و هم از زبان مصرف کننده سخن گفته شود و در نهایت منافع هر دو مدنظر قرار داشته است.

این طرح در 447 بیلبورد در سطح شهر تهران در راستای حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی توسط شهرداری به اجرا درآمده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است و کار انتخاب طرح ها و ساماندهی محتوای پیام ها نیز طیق روال گذشته در کارگاه هایی که با این هدف برپا شده بود و انتخاب آثار برتر هنرمندان دراین حوزه که گویا تر و نافذتر بوده در کنار پیامهایی که درقالب عبارت ها آورده شده بود انجام گرفت.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست


او همچنین بر نقش بیلبوردهای شهر در فرهنگ سازی تاکید کرده و افزود: درکنار پیامهای فرهنگی که در مناسبتهای مختلف اکران می شد طی سالهای اخیر از رسانه محیطی برای انتقال مفاهیم و موضوعات فرهنگی، اجتماعی دیگری استفاده شده است و این به دلیل نقشی است که این رسانه میتواند در فرهنگ سازی موضوعات مختلف اجتماعی و اخلاقی داشته باشد و از این ظرفیت به شکل بهتری استفاده شود.
نگاهی که دراین کمپین وجود دارد برمبنای رونق کسب و کارهایی است که ضمن ایجاد اشتغال، برتولید محصولات با کیفیت ملی تاثیرمی گذارد و به نظرمی رسید یادآوری و بازگویی چنین موضوعاتی به شهروندان درقالب کمپین های محیطی سطح شهر، ایجاد دغدغه و تلنگری است در جهت جذب مشتریان بیشتر کالای داخلی.

کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست

mbanews.ir - مريم غضنفري
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کمپین "حماسه عاشورا" پایه گذار سنت های نی ...
  • قهرمانی فوتسال دختران ایران اکران شد
  • همه واقف باشیم؛ کمپینی با تاکید به مسئولی ...
  • تبلیغات "سبک زندگی قرآنی" روی بیلبوردهای ...
  • شهروند کوشا، روی بیلبوردهای شهر نشست
  • حضور یک موضوع تخصصی در رسانه محیطی بزرگ ب ...
  • وضعیت تبلیغات محیطی در شهر تهران راضی کنن ...
  • کمپین نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر از شهرد ...
  • تبلیغات خارجی از 40 عرشه پل حذف شد
  • کتاب و کتابخوانی به وسعت یک شهر
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر