واقعیت مجازی پیشرو در دنیای بازاریابی امروز » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
واقعیت مجازی پیشرو در دنیای بازاریابی امروز


ام بی ای نیوز: استراتژی بازاریابی‌ای را تصور کنید که امکان تجربه‌ی واقعی (درست مثل دنیای واقعی) خدمت یا محصول شما را برای مشتریان فراهم می‌کنند.
واقعیت افزوده چندی است گوی سبقت را از واقعیت مجازی ربوده و توانسته تجربه‌ی کاربری تعاملی و نوینی ایجاد کند. واقعیت افزوده در حال حاضر محبوبیت زیادی دارد. تا همین ۵ سال قبل مشتریان اغلب از وجود این ابزار بازاریابی مطلع نبودند یا این‌که اطلاعات محدودی در این مورد داشتند.
اما واقعیت افزوده چیست؟

قابلیت همسان‌سازی و یک‌پارچه‌سازی داده‌های دیجیتال به تجربه‌های بلادرنگ همان واقعیت افزوده است. برخلاف واقعیت مجازی که میان علاقه‌مندان به بازی‌های کامیپوتری شناخته‌شده است، در این جا خبری از هدفن‌های ویدیو نیست. اپلیکیشن‌های جدید روزبه‌روز متولد می‌شوند و کاربران گوشی‌های هوشمند آن‌ها را جارو می‌کنند.
در بازاریابی واقعیت افزوده، داده‌های دیجیتال موجود به تصویر سه بعدی محصول تبدیل می‌شود و مشتریان می‌توانند محصول را از نزدیک تجربه کنند. امروزه ورزش، پزشکی، آموزش و دنیای بازاریابی از این فناوری استفاده می‌کنند. واقعیت افزوده آینده‌ را می‌سازد.

واقعیت مجازی پیشرو در دنیای بازاریابی امروز


بسیاری از فروشندگان برای تاثیرگذاشتن روی تصمیم‌گیری مشتریان‌‌شان از واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. خیلی از آن‌ها اپلیکیشن‌هایی درست کرده‌اند تا مشتریان پیش از خرید بتوانند نمونه‌های مورد نظرشان را ببینند. (مثلا تماشای دیوار با رنگ دل‌خواه مشتری پیش از اقدام به خرید رنگ)
ویدیوهای ۳۶۰ درجه هم این روزها خیلی باب شده‌اند. استفاده از ویدیو در استراتژی بازاریابی یکی از عوامل موفقیت است، حال تصور کنید که چاشنی واقعیت افزوده هم داشته باشد. به عنوان مثال برند طراحی اتاق Amikasa 3-D به مشتریان اجازه می‌دهد نقشه‌ی کامل‌شده‌ي اتاق‌هاشان را در ویدیوهای ۳۶۰ درجه ببینند. هتل‌ها هم برای نمایش داخل هتل از این فناوری استفاده‌ي زیادی می‌کنند. کاربران می‌توانند با اپلیکیشن‌های هتل‌ اتاق‌ها، رستوران، استخر و تسهیلات رفاهی هتل را مشاهده کنند.
اما فقط هتل‌ها و برندهای مربوط به خدمات خانه و دکوراسیون نیستند که از این فناوری استفاده کرده‌اند. Lipton هم در کمپین Matcha Tea از واقعیت افزوده استفاده کرد. ویدیوی برند امکان تجربه‌ای متحرک را به دوستداران چای می‌دهد. مشتریان می‌توانند زندگی یک کیسه چای را از زمان درست شدنش تا زمان فرودش در فنجان چای تجربه کنند.

شبکه‌های اجتماعی هم انقلابی در استراتژی‌های بازاریابی ایجاد کرده است. Snapchat، Instagram و Facebook از بازاریابی واقعیت افزوده برای درگیر کردن مخاطبان بهره می‌گیرند. تمام این فیلترهای مخصوص عکس که کاربران با آن برای خود گوش‌های حیوانات مختلف را امتحان می‌کنند، از این فناوری استفاده می‌کند. واقعیت این است که مردم با وجود فناوری‌های مثل واقعیت افزوده هر چه بیش‌تر از کامیپوتر دور می‌شوند و به زندگی خود در گوشی‌هاشان ادامه می‌دهند.



واقعیت مجازی پیشرو در دنیای بازاریابی امروز

مترجم: نازنين کي نژاد
www.forbes.com
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • واقعیت افزوده و برندها
  • واقعیت افزوده، ابزار شخصی سازی و ساخت خود ...
  • استارتاپ واقعیت افزوده صورت شما را به بیل ...
  • شرکت ادوبی خدمات بازاریابی ابری خود را وا ...
  • نرم افزار واقعیت مجازی و شانس تجربه حضور ...
  • Lenovo و تبلیغ برای جنگ ستارگان به سبک واقعی ...
  • اکونومیست؛ استفاده از واقعیت مجازی برای ...
  • رنگین کمان و گل، ارمغان Snapchat برای شما
  • کارت تبریک واقعیت افزوده هوندا، اسباب شا ...
  • طراحی گوشی تانگو برای علاقه‌مندان به واق ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر