» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


ام بی ای نیوز: طول تاریخ، زن‌ها با مسئله‌ای بیولوژیک روبه‌رو بوده‌اند؛ دیر یا زود موهای‌شان به رنگ خاکستری تغییر شکل می‌داده است.
به این ترتیب حدود ۵۰٪ زنان، هنگام رسیدن به ۵۰ سالگی ۵۰٪ موهایشان خاکستری خواهد بود. مردها هم با پدیده‌ی موهای خاکستری روبه‌رو می‌شوند، اما آن‌ها نگرانی‌های مهم‌تری مثل از دست دادن موهای سر را دارند.
تغییرات بیولوژیکی و فشارهای جامعه باعث شده است که آگهی‌های رنگ مو نقش مهمی در زندگی‌های ما ایفا کند. در این آگهی‌ها که سال‌هاست ما را احاطه کرده‌اند، فرآیند رنگ کردن مو، همان است که بود اما رویکرد به آن تغییر کرده است و این مسئله انگار تابع تغییرات نسل‌هاست. زمانی بود که زن‌ها رنگ کردن موهایشان را پنهان می‌کردند، خیلی‌ها هم درباره‌اش دروغ می‌گفتند. اما امروز این مسئله برای بیش‌تر مردم بی‌اهمیت است و فقط دل‌شان می‌خواهد زیباتر به نظر برسند و این که به هم در مورد رنگ موهایشان توضیح بدهند موردی عادی است.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


در سال ۱۹۵۶ برند Clairol با مشکلی روبه‌رو بود. رنگ موی Miss Clairol برند، توانسته بود از یک سو رنگی طبیعی به موهای مشتریانش بدهد و از سوی دیگر زن‌ها می‌توانستند در خانه موهایشان را رنگ کنند. اما آن موقع همان زمانی بود که زن‌ها نمی‌خواستند به کسی بگویند موهایشان را رنگ کرده‌اند. کپی‌رایتر آژانسی که مسئول تبلیغات این برند بود، زنی بود به اسم پولی‌کاف. او دریافت که باید به مخاطبان این پیام را منتقل کند که رنگ آن قوطی‌های کوچک، به قدری طبیعی است که کسی حتی حدس هم نمی‌زند که آن‌ها موهایشان را رنگ کرده‌اند. شعار «موهایش را رنگ کرده... یا نکرده؟» به خوبی این کار را انجام داد. به عبارت دیگر برند براساس خواسته‌ی آن موقع مردم، به مشتریان اطمینان می‌داد که کسی به رازشان پی نخواهد برد.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
شنبه 22 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • با Condor موهای‌تان را تحت کنترل خود درآوری ...
  • خوش‌بخت‌بودن؛ یک شغل تمام‌وقت
  • تبلیغات روی موی سر
  • وقتی "ضمانت خرید" به "روی خوش زندگی" تبدی ...
  • Sephora، همه‌ی انواع زیبایی را ارج می‌نهد
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود ...
  • مردی که سرش را بیلبورد تبلیغاتی کرد
  • این 7 تبلیغ دروغین محصولات ماهواره‌ای!
  • ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قس ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر