طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


ام بی ای نیوز: طول تاریخ، زن‌ها با مسئله‌ای بیولوژیک روبه‌رو بوده‌اند؛ دیر یا زود موهای‌شان به رنگ خاکستری تغییر شکل می‌داده است.
به این ترتیب حدود ۵۰٪ زنان، هنگام رسیدن به ۵۰ سالگی ۵۰٪ موهایشان خاکستری خواهد بود. مردها هم با پدیده‌ی موهای خاکستری روبه‌رو می‌شوند، اما آن‌ها نگرانی‌های مهم‌تری مثل از دست دادن موهای سر را دارند.
تغییرات بیولوژیکی و فشارهای جامعه باعث شده است که آگهی‌های رنگ مو نقش مهمی در زندگی‌های ما ایفا کند. در این آگهی‌ها که سال‌هاست ما را احاطه کرده‌اند، فرآیند رنگ کردن مو، همان است که بود اما رویکرد به آن تغییر کرده است و این مسئله انگار تابع تغییرات نسل‌هاست. زمانی بود که زن‌ها رنگ کردن موهایشان را پنهان می‌کردند، خیلی‌ها هم درباره‌اش دروغ می‌گفتند. اما امروز این مسئله برای بیش‌تر مردم بی‌اهمیت است و فقط دل‌شان می‌خواهد زیباتر به نظر برسند و این که به هم در مورد رنگ موهایشان توضیح بدهند موردی عادی است.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


در سال ۱۹۵۶ برند Clairol با مشکلی روبه‌رو بود. رنگ موی Miss Clairol برند، توانسته بود از یک سو رنگی طبیعی به موهای مشتریانش بدهد و از سوی دیگر زن‌ها می‌توانستند در خانه موهایشان را رنگ کنند. اما آن موقع همان زمانی بود که زن‌ها نمی‌خواستند به کسی بگویند موهایشان را رنگ کرده‌اند. کپی‌رایتر آژانسی که مسئول تبلیغات این برند بود، زنی بود به اسم پولی‌کاف. او دریافت که باید به مخاطبان این پیام را منتقل کند که رنگ آن قوطی‌های کوچک، به قدری طبیعی است که کسی حتی حدس هم نمی‌زند که آن‌ها موهایشان را رنگ کرده‌اند. شعار «موهایش را رنگ کرده... یا نکرده؟» به خوبی این کار را انجام داد. به عبارت دیگر برند براساس خواسته‌ی آن موقع مردم، به مشتریان اطمینان می‌داد که کسی به رازشان پی نخواهد برد.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
شنبه 22 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • با Condor موهای‌تان را تحت کنترل خود درآوری ...
  • تبلیغات روی موی سر
  • وقتی "ضمانت خرید" به "روی خوش زندگی" تبدی ...
  • Sephora، همه‌ی انواع زیبایی را ارج می‌نهد
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود ...
  • مردی که سرش را بیلبورد تبلیغاتی کرد
  • این 7 تبلیغ دروغین محصولات ماهواره‌ای!
  • ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قس ...
  • ریبرندینگ اوبر؛ متفاوت و سرکش
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر