» این کیسه برنج را بغل کنید
» Sprite با طعم خیار
» جلوی آلودگی های پلاستیکی دریا را بگیرید
» تغییر نام و ریبرندینگ میراث جگوار لندرور
» پرو؛ سرزمین رنگ‌های پر جنب و جوش
» "شهر در تعطیلات هم هست"
» چطور یک مسیر خسته‌کننده را با ماجراجویی لذت‌بخش کنیم؟
» کلیسایی که با هویت بصری جدیدش نونَوار شد
» Burger King: وقتی پدر نمره می خواهد
» مکدونالد: میشه مثل یک مادر بود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


ام بی ای نیوز: طول تاریخ، زن‌ها با مسئله‌ای بیولوژیک روبه‌رو بوده‌اند؛ دیر یا زود موهای‌شان به رنگ خاکستری تغییر شکل می‌داده است.
به این ترتیب حدود ۵۰٪ زنان، هنگام رسیدن به ۵۰ سالگی ۵۰٪ موهایشان خاکستری خواهد بود. مردها هم با پدیده‌ی موهای خاکستری روبه‌رو می‌شوند، اما آن‌ها نگرانی‌های مهم‌تری مثل از دست دادن موهای سر را دارند.
تغییرات بیولوژیکی و فشارهای جامعه باعث شده است که آگهی‌های رنگ مو نقش مهمی در زندگی‌های ما ایفا کند. در این آگهی‌ها که سال‌هاست ما را احاطه کرده‌اند، فرآیند رنگ کردن مو، همان است که بود اما رویکرد به آن تغییر کرده است و این مسئله انگار تابع تغییرات نسل‌هاست. زمانی بود که زن‌ها رنگ کردن موهایشان را پنهان می‌کردند، خیلی‌ها هم درباره‌اش دروغ می‌گفتند. اما امروز این مسئله برای بیش‌تر مردم بی‌اهمیت است و فقط دل‌شان می‌خواهد زیباتر به نظر برسند و این که به هم در مورد رنگ موهایشان توضیح بدهند موردی عادی است.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی


در سال ۱۹۵۶ برند Clairol با مشکلی روبه‌رو بود. رنگ موی Miss Clairol برند، توانسته بود از یک سو رنگی طبیعی به موهای مشتریانش بدهد و از سوی دیگر زن‌ها می‌توانستند در خانه موهایشان را رنگ کنند. اما آن موقع همان زمانی بود که زن‌ها نمی‌خواستند به کسی بگویند موهایشان را رنگ کرده‌اند. کپی‌رایتر آژانسی که مسئول تبلیغات این برند بود، زنی بود به اسم پولی‌کاف. او دریافت که باید به مخاطبان این پیام را منتقل کند که رنگ آن قوطی‌های کوچک، به قدری طبیعی است که کسی حتی حدس هم نمی‌زند که آن‌ها موهایشان را رنگ کرده‌اند. شعار «موهایش را رنگ کرده... یا نکرده؟» به خوبی این کار را انجام داد. به عبارت دیگر برند براساس خواسته‌ی آن موقع مردم، به مشتریان اطمینان می‌داد که کسی به رازشان پی نخواهد برد.

طراحی شعار موفق براساس هنجارهای اجتماعی

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
شنبه 22 اردیبهشت 1397

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • با Condor موهای‌تان را تحت کنترل خود درآوری ...
  • تبلیغات روی موی سر
  • وقتی "ضمانت خرید" به "روی خوش زندگی" تبدی ...
  • Sephora، همه‌ی انواع زیبایی را ارج می‌نهد
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود ...
  • ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قس ...
  • ریبرندینگ اوبر؛ متفاوت و سرکش
  • این 7 تبلیغ دروغین محصولات ماهواره‌ای!
  • مردی که سرش را بیلبورد تبلیغاتی کرد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر