» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تمام این برندهای نژادپرست- بررسی رفتارهای برندها در آگهی‌هایشان


ام بی ای نیوز: برخی از برندهای بزرگ، با انتشار آگهی‌هایی، به نژاد پرستی متهم شده‌اند.
H&M در ژانویه‌ی امسال با انتشار کودکی سیاه‌پوست که لباسی با نوشته‌ی «بانمک‌ترین میمون جنگل» را به تن داشت، با انتقادهای زیادی مواجه شد.

تمام این برندهای نژادپرست- بررسی رفتارهای برندها در آگهی‌هایشان


Dove چند ماه قبل از این اتفاق، برای انتشار تصاویری که تبدیل شدن زنی سیاه‌پوست را به یک زن سفیدپوست نشان می‌داد، مجبور به عذرخواهی شد.
و خواننده‌ی رپ، Chance the Rapper، آگهی یکی از محصولات Heineken را به شدت نژادپرستانه خوانده و گفته برندها عمدا آگهی‌های نژادپرستانه را تولید و منتشر می‌کنند تا بازدید بیش‌تری داشته باشند.

اما آیا این ادعا درست است؟
بسیاری دیگر هم بر این باورند که برندها برای جلب توجه بیش‌تر، به تولید این آگهی‌ها می‌پردازند. پل مکنزی که مدیر بخش بازاریابی PR برند Clearly است می‌گوید: «تبلیغات‌چی‌ها آدم‌های باهوشی‌اند. آن‌ها مهارت زیادی دارند و برای افزایش توجه مردم به مشتریان‌‌شان، فشار زیادی را متحمل می‌شوند. بازار هم بازار رقابتی است و هیچ وقت به این اندازه رقابت در آن مشهود نبوده است. آن‌ها برای شنیده شدن باید کاری کنند.»
از نظر پل، که ۱۱ سال است در این صنعت کار می‌کند، این کارها به محبوبیت و شهرت برندها ضربه می‌زند.

تمام این برندهای نژادپرست- بررسی رفتارهای برندها در آگهی‌هایشان


«Chance راست می‌گوید که برندها هر کاری می‌کنند تا به تیتر اول خبرها تبدیل شوند. می‌بینیم که اتفاقا هم جواب می‌گیرند. اما خیلی زود باید در انتظار نتیجه‌ی بسیاری وحشتناکی باشند.»
از سال ۲۰۱۳ تا کنون در کشور انگلستان از ۹۵۶ آگهی مختلف، ۲۳۹۶ شکایت در مورد نژادپرستی گزارش شده است.
یکی از آخرین موارد شکایت‌ها، آگهی‌ای است که بوکسوری را نشان می‌دهد که خوانندگان را تشویق می‌کند همیشه روی بوکسور سیاه‌پوست شرط‌بندی کنند.

با این حال افرادی هم هستند که فکر می‌کنند این تبلیغات عمدی نیستند. سارا جنکینز، مدیر ارشد بازاریابی آژانس گری لندن معتقد است این اتفاق‌ها سهوی رخ می‌دهند.
او بر این باور است که نبود چندصدایی و تنوع در صنعت تبلیغات، باعث می‌شود برندها متوجه نژادپرستانه‌بودن و نامناسب بودن آگهی‌هایشان نشوند.
در هر حال، این آگهی‌ها که تعدادشان کم هم نیست چه عمدی باشند و چه سهوی، نشان از تفکری دارند که عده‌ای روی کره‌ی زمین تاییدشان می‌کنند.

تمام این برندهای نژادپرست- بررسی رفتارهای برندها در آگهی‌هایشان

مترجم: نازنين کي نژاد
www.bbc.com
دوشنبه 24 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • آگهی فروش کودکان سیاه‌پوست در اینترنت
  • عذرخواهی Dove بخاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرس ...
  • معرفی کتاب: سرخ و سیاه؛ سه دهه تبلیغ به رو ...
  • هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
  • استارباکس نژادپرست
  • آگهی‌های اجتماعی برندها در یک نگاه سریع
  • تبلیغات حاوی شیطنت های جنجال برانگیز
  • برای پدر که بهترین است...
  • عقب‌نشینی مصلحتی فیس‌بوک در برابر فشار ...
  • یونیلیور و تلاش برای دوری از کلیشه‌ها در ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر