» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
پروژه‌ی جادوگر بلر؛ مشهورترین پروژه‌ي وایرال مارکتینگ دنیا تا به امروز


ام بی ای نیوز: این روزها به مدد شبکه‌های اجتماعی، به راحتی می‌توان خبرها را وایرال کرد و به دست همه رساند و برندها همه به دنبال همین «ویروسی‌» کردن خبرهایشان هستند. اما شاید دانستنش برایتان جالب باشد که اولین کمپین بازاریابی وایرال در دنیا، مربوط به دوره‌ای است که هنوز شبکه‌های اجتماعی وجود نداشتند. موفق‌ترین کمپین بازاریابی وایرال (به تایید خیلی‌ها) در واقع مربوط به فیلم مستقل پروژه‌ی جادوگر بلر در سال ۱۹۹۹ است.
اگر فیلم را ندیده‌اید باید بگویم که داستان فیلم ماجرای سه دانشجوی فیلم‌ساز است که در مورد یک موجود افسانه‌ای به اسم جادوگر بلر تحقیق می‌کنند. بعد از مصاحبه با محلی‌ها، آن‌ها همراه با تجهیزات‌شان در دره‌های بلک ناپدید می‌شوند و هیچ‌وقت اثری ازشان پیدا نمی‌شود. یک سال بعد فیلم آن‌ها پیدا می‌شود. در میان رقم‌های متفاوت تولید فیلم، نویسنده و تهیه‌کنندگان فیلم رقم 20.000 تا 25.000 دلار را برای تولید فیلم عنوان کرده‌اند که قابل قبول‌تر از بقیه است.

پیش از نمایش فیلم، وب‌سایت جادوگر بلر ساخته شد و در سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرد. تهیه‌کننده و نویسنده‌ی فیلم تصمیم گرفتند از برخی روش‌های ارزان برای تبلیغات فیلم‌شان در این وب‌سایت استفاده کنند. تا ژوییه‌ی سال ۱۹۹۹ که فیلم به نمایش درآمد، آن‌ها ۱ میلیون دلار هزینه‌ی تبلیغات کرده بودند.

پروژه‌ی جادوگر بلر؛ مشهورترین پروژه‌ي وایرال مارکتینگ دنیا تا به امروز


در این وب‌سایت که هنوز هم وجود دارد، تاریخچه‌ی جادوگر بلر از سال ۱۷۸۵ جمع‌آوری شده است. حتی ماجرای پیدا شدن فیلم آن دانشجوها و درخواست‌ خانواده‌شان از سازندگان پروژه‌ی جادوگر بلر برای ساخت فیلم سینمایی، هم در این وب‌سایت وجود دارد. زندگی‌نامه و عکس‌های دانشجوهای فیلم‌ساز و عکس‌هایی از جستجوهای پلیس هم در کنار مصاحبه‌هایی با اقوام و دوستان‌شان در این جا دیده می‌شود.

www.blairwitch.com/press.html

تیم این پروژه توانست با صرف هزینه‌ای اندک، سر و صدای زیادی زیادی درست کنند. آن‌ها با این پرسش به تولید خبر می‌پرداختند که «آیا ماجرای شخصیت‌های فیلم واقعی است؟»
تیم کمپین عکس‌های پلیس را با جزئیات کامل، از اتومبیل دانشجویان را نیز منتشر کردند و سعی کردند در وب‌سایت‌شان ترس و هیجان را به مخاطبان‌شان القا کنند.
براساس گزارش‌ها در همان هفته‌ی اول نمایش فیلم، جادوگر بلر توانست ۲۹ میلیون دلار درآمد کسب کند و این رقم امروز سر به فلک می‌کشد.

پروژه‌ی جادوگر بلر؛ مشهورترین پروژه‌ي وایرال مارکتینگ دنیا تا به امروز

مترجم: نازنين کي نژاد
www.mwpdigitalmedia.com
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • پروژه تبلیغات «رستاخیز» کلید خورد
  • تابلوهای تبلیغاتی شهر موش ها آمدند
  • دیدار با جادوگر شهر Oz در تجربه ای جدید با ...
  • تبلیغات کاذب یک فیلم ویدیویی برای جذب مخا ...
  • بیلبوردهای خیلی کوچک فیلم Ant-Man
  • تبلیغات دروغ‌گوی ماهری است
  • سونی فیلم سینمایی زندگی "استیو جابز" را م ...
  • معرفی کتاب: بازاریابی فیلم
  • پیتزا همراه با فیلم‌های سینمایی، خدمت جد ...
  • محتوای تبلیغ کننده ی فیلم تنگه ابوقریب
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر