از گذشته‌های خیلی دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
از گذشته‌های خیلی دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و


ام بی ای نیوز: شاید شما هم مثل من بخواهید بدانید برندهای بزرگ در گذشته‌های نه چندان دور چطور تبلیغ می‌کرده‌اند. بیایید با هم چندتایی از این کمپین‌های کوچک و بزرگ را ببینیم.
در سال ۲۰۰۸ برند BMW با استفاده از اپلیکیشن گرافیتی Facebook یک مسابقه‌ی گرافیتی آنلاین برای خودروهای سری یک‌اش برگزار کرد. در این مسابقه از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که «چه چیز به آن‌ها انگیزه‌ می‌دهد؟» ۹۰۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و تصاویر خودروهای دل‌خواهشان را با اپلیکیشن Facebook ترسیم کردند. حدود ۵۰۰هزار نفر به تصاویر این مسابقه رای دادند.

آژانس DDB استکهلم کمپین «تئوری سرگرمی» را در سال ۲۰۰۹ طراحی و اجرا کرد. هدف کمپین تغییر رویکرد مردم به تنبلی بود. در واقع قرار بود مردم در این کمپین، وجه سرگرم‌کننده و جذاب عملکرد مسئولانه را ببینند.
مدیر خلاقیت آن زمان آژانس DDB گفته بود: «سرگرمی و جذابیت می‌تواند رفتار مردم را تغییر دهد». براساس این نظریه پله‌های یکی از ایستگاه‌های متروی استکهلم به کلاویه‌های پیانو تبدیل شد؛ روشی برای ترغیب مردم به استفاده از پله به جای آسانسور. فیلم این تجربه در وب‌سایتی با همان نام کمپین به طور زنده پخش می‌شد. کمپین، نمونه تجربه‌های دیگری نیز داشت که سعی می‌کرد مردم را به تغییر وادار کند.



در فعالیت دیگری از این کمپین، سعی بر این بود که با یک سطل خاص که با انداختن زباله در آن، صدا تولید می‌شد، مردم را به انداختن زباله در سطل تشویق کنند. در نهایت تنها در یک روز ۷۲ کیلوگرم زباله جمع شده بود.



از گذشته‌های خیلی دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و

مترجم: نازنين کي نژاد
www.forbes.com
جمعه 28 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بت‌من در برابر سوپرمن: نبرد گرافیتی
  • آثار هنری با ته سیگار، اعلام خطر برای زند ...
  • ایده های خلاقانه برای جلوگیری از ریختن زب ...
  • از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ
  • ده کمپین بزرگ راه‌آهن
  • بررسی یک کمپین: شادترین عید پاک برای Media Mar ...
  • کمپین " کفشهایم در سال 2100" مسابقه ای از چا ...
  • بار دیگر H&M می‌گوید که مد به همه تعلق دارد
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • فیلترهای زنده در کمپین اینستاگرامی لندرو ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر