» این کیسه برنج را بغل کنید
» Sprite با طعم خیار
» جلوی آلودگی های پلاستیکی دریا را بگیرید
» تغییر نام و ریبرندینگ میراث جگوار لندرور
» پرو؛ سرزمین رنگ‌های پر جنب و جوش
» "شهر در تعطیلات هم هست"
» چطور یک مسیر خسته‌کننده را با ماجراجویی لذت‌بخش کنیم؟
» کلیسایی که با هویت بصری جدیدش نونَوار شد
» Burger King: وقتی پدر نمره می خواهد
» مکدونالد: میشه مثل یک مادر بود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
از گذشته‌های خیلی دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و


ام بی ای نیوز: شاید شما هم مثل من بخواهید بدانید برندهای بزرگ در گذشته‌های نه چندان دور چطور تبلیغ می‌کرده‌اند. بیایید با هم چندتایی از این کمپین‌های کوچک و بزرگ را ببینیم.
در سال ۲۰۰۸ برند BMW با استفاده از اپلیکیشن گرافیتی Facebook یک مسابقه‌ی گرافیتی آنلاین برای خودروهای سری یک‌اش برگزار کرد. در این مسابقه از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که «چه چیز به آن‌ها انگیزه‌ می‌دهد؟» ۹۰۰۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند و تصاویر خودروهای دل‌خواهشان را با اپلیکیشن Facebook ترسیم کردند. حدود ۵۰۰هزار نفر به تصاویر این مسابقه رای دادند.

آژانس DDB استکهلم کمپین «تئوری سرگرمی» را در سال ۲۰۰۹ طراحی و اجرا کرد. هدف کمپین تغییر رویکرد مردم به تنبلی بود. در واقع قرار بود مردم در این کمپین، وجه سرگرم‌کننده و جذاب عملکرد مسئولانه را ببینند.
مدیر خلاقیت آن زمان آژانس DDB گفته بود: «سرگرمی و جذابیت می‌تواند رفتار مردم را تغییر دهد». براساس این نظریه پله‌های یکی از ایستگاه‌های متروی استکهلم به کلاویه‌های پیانو تبدیل شد؛ روشی برای ترغیب مردم به استفاده از پله به جای آسانسور. فیلم این تجربه در وب‌سایتی با همان نام کمپین به طور زنده پخش می‌شد. کمپین، نمونه تجربه‌های دیگری نیز داشت که سعی می‌کرد مردم را به تغییر وادار کند.



در فعالیت دیگری از این کمپین، سعی بر این بود که با یک سطل خاص که با انداختن زباله در آن، صدا تولید می‌شد، مردم را به انداختن زباله در سطل تشویق کنند. در نهایت تنها در یک روز ۷۲ کیلوگرم زباله جمع شده بود.



از گذشته‌های خیلی دور؛ فولکس‌واگن و بی‌ام‌و

مترجم: نازنين کي نژاد
www.forbes.com
جمعه 28 اردیبهشت 1397

به اشتراک بگذارید

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بت‌من در برابر سوپرمن: نبرد گرافیتی
  • آثار هنری با ته سیگار، اعلام خطر برای زند ...
  • ایده های خلاقانه برای جلوگیری از ریختن زب ...
  • از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ
  • ده کمپین بزرگ راه‌آهن
  • بررسی یک کمپین: شادترین عید پاک برای Media Mar ...
  • کمپین " کفشهایم در سال 2100" مسابقه ای از چا ...
  • بار دیگر H&M می‌گوید که مد به همه تعلق دارد
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • فیلترهای زنده در کمپین اینستاگرامی لندرو ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر