» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» بیمه‌ بازار؛ بیمه‌ی طنزپرداز
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» اسنپ مارکت؛ با اسنپ از هایپراستار خرید کنید
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ


ام بی ای نیوز: برگرکینگ در سال ۲۰۰۹ مخاطبانش را وادار کرد دوستی‌شان را به خاطر ساندویچ مشهورش، واپر، قربانی کنند.
اما یک شرکت چقدر باید به شما پرداخت کند تا ده نفر از دوستان‌تان را کنار بگذارید؟ شواهد این طور نشان می‌دهد که بسیاری از مردم در آن سال توانستند تنها برای کوپنی با مبلغ کم‌تر از ۳ دلار، ده نفر از دوستان‌شان را در فیس‌بوک کنار بگذارند یا به اصطلاح آن‌فرند کنند. (در کم‌تر از یک هفته چیزی بیش از ۴۵۰۰۰ دوست، قربانی این ساندویچ شدند)

پوستر این کمپین که قربانی واپر نام داشت، به مخاطبان می‌گفت: «شما دوستان‌تان را دوست دارید، ولی در عین حال عاشق واپر هستید» و خب این جمله ظاهرا جایی برای تردید نمی‌گذاشت، چون مردم می‌خواستند عشق‌شان را به واپر ثابت کنند و یک کوپن ساندویچ رایگان داشته باشند.
البته فیس‌بوک بعد از یک هفته این کمپین را متوقف کرد، چون اپلیکیشن برگرکینگ به دوستان قربانی‌شده اطلاع می‌داد که از دایره‌ی دوستیِ آن عاشق واپر بیرون افتاده‌اند و به نظر فیس‌بوک این اطلاع‌رسانی حریم خصوصی افراد را به خطر می‌انداخت.

از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ


این کمپین برخلاف تمام کمپین‌هایی است که تا به حال دیده‌اید؛ کمپین‌ها و فعالیت‌های ارتباطی‌ای که مردم را به دوستی و محبت تشویق می‌کنند و اتفاقا هم مورد استقبال مردم واقع شد. شاید بتوانیم این‌طور نتیجه بگیریم که مردم از هر چیزی که تبلیغات به آن‌ها می‌دهد، استقبال می‌کنند. زمانی از آن‌ها خواسته می‌شود، دوست باشند و دوست داشته باشند و زمانی دیگر به آن‌ها گفته می‌شود باید دوستان‌شان را کنار بگذارند.

اما در این زمانی که مردم برندها را به خاطر فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌شان انتخاب می‌کنند و مسئولیت‌های اجتماعی برندها برایشان اهمیت زیادی دارد، تا کجا می‌توان آن‌ها را به انجام کارهای غیرمتعارفی مثل کمپین برگرکینگ واداشت؟ خط قرمز این کار کجاست؟ آیا تبلیغات می‌تواند تا هر کجا که بخواهد، بتازاند؟

از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ

مترجم: نازنين کي نژاد
www.cnet.com
شنبه 29 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نان ساندویچ برگرکینگ در هالووین سیاه می ش ...
  • برگرکینگ در تبلیغش آتش گرفت
  • کمپین کریسمس "نیوا "با کمک فیس بوک
  • کمپین‌های عجیب و خلاق از برندهای شجاع و م ...
  • برگرکینگ
  • دزدیدن مشتریان مک دونالد با کاهش قیمت
  • تبلیغات جدید "ساندویچ دوبل KFC" در فرانسه
  • کوکاکولا و کریسمس : کسی را خوشحال کن
  • اقامتگاهی برای تماشای مجموعه‌های Netflix
  • پاسخ شیطنت‌آمیز مشتریان به یک کمپین تبلی ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر