» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قسمت اول: Meicai)
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» كتاب مدل‌هاي استارتاپي منتشر شد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


ام بی ای نیوز: تک‌شاخ‌ها یا همان یونیکورن‌های فرنگی، استارت‌آپ‌هایی هستند که ارزش‌شان به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده باشد.
می‌خواهیم در چند مقاله با بعضی از این استارت‌آپ‌ها و نوع فعالیت‌شان آشنا شویم. اولین تک‌شاخ ما یک استارت‌آپ چینی است؛ یک اپلیکیشن سفارش و خرید سبزی‌جات در چین که ارزشش حالا ۲.۸ میلیارد دلار است.
Meicai، یک استارت‌آپ چینی است که به مزرعه‌داران و کشاورزان کمک می‌کند سبزی‌جات‌شان را به رستوران‌ها بفروشند. معنی اسم این استارت‌آپ که مرکزش در پکن است، سبزی‌جات زیباست. Meicai در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد و هدفش فراهم کردن سبزی‌جات برای حدود ۱۰ میلیون رستوران کوچک و متوسط در چین بود. صاحبان رستوران‌ها می‌توانند در تلفن همراه‌شان مثلا بادمجان یا کدو سفارش دهند. این اپلیکیشن توانسته با از بین بردن نقش واسطه‌ها شیوه‌ی سنتی ارتباط بین مزرعه و رستوران را متحول و مسیری جدید خلق کند.

استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


لیو، خالق این اپلیکیشن که خانواده‌اش هنوز مزرعه ‌دارند و او در اوقات فراغت به کمک‌شان می‌رود، می‌گوید: «نوآوری از دغدغه و درگیری ذهنی با یک موضوع حاصل می‌شود، وقتی ذهن‌تان مدتی طولانی مشغول چیزی است به دنبال راه‌حل تازه‌ای برای آن می‌گردید.» برای ساخت اپلیکیشن، او به هفت استان چین سفر کرد و زندگی مزرعه‌داران را به دقت مطالعه کرد. او متوجه شد که بین مزرعه‌داران و رستوران‌ها، ۷ لایه واسطه وجود دارد که تا ۹۰٪ ارزش سبزی‌جات و محصولات را به خود اختصاص می‌دهند؛ مثلا برای نیم کیلو سیب‌زمینی که به قیمت ۱۲ دلار به رستوران فروخته می‌شد، ۲۱ سنت به کشاورز پرداخت می‌شد.

استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.fortune.com
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قس ...
  • استارت‌آپ‌هایی که به زودی ۱ میلیارد دلا ...
  • رستوران‌ها آنلاین می‌شوند
  • رشد بازار رستوران‌های مجازی
  • مایکت: استارت‌آپی برای کمک به استفاده‌ی ...
  • استارت آپ، آغازی برای یک بلند پروازی
  • استارت‌آپ ویک‌اند تهران، این بار برای م ...
  • ۱۰ استارت‌ آپی که به بورس می‌روند
  • عکس‌هایی که سرنوشت رستوران‌ها را می‌سا ...
  • مرجعی برای کسب‌وکارهای نوپا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر