استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قسمت اول: Meicai) » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» روابط عمومی ها در برابر مخاطبانشان پاسخگو باشند
» دونات های Dunkin با تم دریایی مژده تابستان راحت را می دهند
» نکات و استراتژی های تبلیغات تابستانی (قسمت اول)
» رنو در مسیرنو
» ورساچه طولانی ترین تصویر تبلیغاتی جهان را ساخت

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


ام بی ای نیوز: تک‌شاخ‌ها یا همان یونیکورن‌های فرنگی، استارت‌آپ‌هایی هستند که ارزش‌شان به بیش از ۱ میلیارد دلار رسیده باشد.
می‌خواهیم در چند مقاله با بعضی از این استارت‌آپ‌ها و نوع فعالیت‌شان آشنا شویم. اولین تک‌شاخ ما یک استارت‌آپ چینی است؛ یک اپلیکیشن سفارش و خرید سبزی‌جات در چین که ارزشش حالا ۲.۸ میلیارد دلار است.
Meicai، یک استارت‌آپ چینی است که به مزرعه‌داران و کشاورزان کمک می‌کند سبزی‌جات‌شان را به رستوران‌ها بفروشند. معنی اسم این استارت‌آپ که مرکزش در پکن است، سبزی‌جات زیباست. Meicai در سال ۲۰۱۴ به وجود آمد و هدفش فراهم کردن سبزی‌جات برای حدود ۱۰ میلیون رستوران کوچک و متوسط در چین بود. صاحبان رستوران‌ها می‌توانند در تلفن همراه‌شان مثلا بادمجان یا کدو سفارش دهند. این اپلیکیشن توانسته با از بین بردن نقش واسطه‌ها شیوه‌ی سنتی ارتباط بین مزرعه و رستوران را متحول و مسیری جدید خلق کند.

استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


لیو، خالق این اپلیکیشن که خانواده‌اش هنوز مزرعه ‌دارند و او در اوقات فراغت به کمک‌شان می‌رود، می‌گوید: «نوآوری از دغدغه و درگیری ذهنی با یک موضوع حاصل می‌شود، وقتی ذهن‌تان مدتی طولانی مشغول چیزی است به دنبال راه‌حل تازه‌ای برای آن می‌گردید.» برای ساخت اپلیکیشن، او به هفت استان چین سفر کرد و زندگی مزرعه‌داران را به دقت مطالعه کرد. او متوجه شد که بین مزرعه‌داران و رستوران‌ها، ۷ لایه واسطه وجود دارد که تا ۹۰٪ ارزش سبزی‌جات و محصولات را به خود اختصاص می‌دهند؛ مثلا برای نیم کیلو سیب‌زمینی که به قیمت ۱۲ دلار به رستوران فروخته می‌شد، ۲۱ سنت به کشاورز پرداخت می‌شد.

استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)


استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند  (قسمت اول: Meicai)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.fortune.com
یکشنبه 30 اردیبهشت 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قس ...
  • استارت‌آپ‌هایی که به زودی ۱ میلیارد دلا ...
  • رستوران‌ها آنلاین می‌شوند
  • رشد بازار رستوران‌های مجازی
  • مایکت: استارت‌آپی برای کمک به استفاده‌ی ...
  • استارت آپ، آغازی برای یک بلند پروازی
  • استارت‌آپ ویک‌اند تهران، این بار برای م ...
  • ۱۰ استارت‌ آپی که به بورس می‌روند
  • عکس‌هایی که سرنوشت رستوران‌ها را می‌سا ...
  • مرجعی برای کسب‌وکارهای نوپا
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر