» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» برندینگ مجدد Uber به سرعت از یاد می رود
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» "پت واش" اولین شرکت خدمات شستشو و آرایش حیوانات خانگی
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» سر و جان فدای OREO

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست


ام بی ای نیوز: نیوتن هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که یک روز هوا آنقدر کثیف باشد که مجبور شود برای تنفس از ماسک استفاده کند.
در سال ۲۰۱۶ انجمن Greenpeace (صلح سبز) برای هشدار در مورد آلودگی هوا در انگلستان، مجسمه‌های مشهور لندن را به ماسک‌های تنفسی مجهز کرد. این کمپین چریکی که با هشتگ Cleanairnow# (همین حالا هوا را تمیز کنید)، مردم را به امضای طوماری هدایت می‌کرد که از نخست وزیر وقت (دیوید کامرون) می‌خواست برنامه‌ای برای تمیزی هوای کشور تدارک ببیند.

نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست


متن درخواست این بود: «آلودگی هوا هر سال جان ۴۰۰۰۰ نفر را در انگلستان می‌گیرد. زمان آن رسیده که دولت با اقدامی جدی، این مسئله‌ را حل کند. تقاضا داریم هر چه زودتر برای تمیز کردن هوایی که تنفس می‌کنیم، اقدام کنید و با کاهش آلودگی هوا، زندگی ما را نجات دهید.»
هجده مجسمه با این ماسک‌ها پوشانده شدند تا نیاز انگلستان را به هوای تمیز تاکید کنند و خطر تنفس هوای سمی لندن را نشان بدهند. البته باید این را بگوییم که این کار با رضایت پلیس نبوده و تعدادی از فعالان این گروه محیط زیستی توسط پلیس بازداشت شدند.
در این کمپین، مجسمه‌های اولیور کرامول، وینستن چرچیل، تیری آنری، ملکه ویکتوریا، دوک ولینگتن، نیوتن، شرلوک هولمز و خیلی‌های دیگر با ماسک نفس کشیدند.

نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست


نیوتن نمی‌تواند نفس بکشد؛ کمپین چریکی محیط زیست

مترجم: نازنين کي نژاد
www.theguardian.com
دوشنبه 7 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • پرده‌برداری از نماد هوای پاک
  • بررسی کمپین Burger King: صبح را مثل یک پادشاه آ ...
  • کمپین بزرگ «هوای شهرمو دارم» اجرا می شود
  • شرکت IBM با آلودگی هوای شهر پکن چین مبارزه ...
  • بیلبورد های زیست محیطی تویوتا و کارکرد تص ...
  • استشمام هوای سوئد در اگهی آرام و بی صدای و ...
  • Hushme، با این ماسک، خصوصی حرف بزنید
  • ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌ها ...
  • تلویزیون به جای تبلیغات مضر، در زمینه ایم ...
  • آخرین درخت را نجات بدهیم؛ Cannes Lions
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر