» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قسمت اول: Meicai)
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» كتاب مدل‌هاي استارتاپي منتشر شد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
بیلبوردها خوش اخلاق شدند


ام بی ای نیوز: واژه هایی که این روزها در تبلیغات فرهنگی شهرتهران به چشم میخورند ضمن دربرداشتن مضامین اخلاقی و اجتماعی تلنگری دلنشین برای مخاطبان خسته از ترافیک و شلوغی ها است برای یادآوری بخشش و مهربانی و امانتداری و خوبی هایی که گاهی ازیاد رفته اند.
شهر تهران این روزها در ادامه ی طرح تبلیغات فرهنگی که توسط سازمان زیباسازی مدتی است مورد نظر قرارگرفته، "کمپین بخشش" را با رویکرد توجه به موضوعات اخلاقی که در فرهنگ دینی ما مطرح است در قالب مفاهیم و مضامین اخلاقی در جای جای خود با نمایش گذاشته است.
واژه هایی که این روزها به تنهایی روی بیلبوردها قرارگرفته اند و اغلب بدون طرح و تصویر و اشکال گرافیکی هستند اما با دنیایی از مفاهیم اخلاقی و فرهنگی حرفهای زیادی برای گفتن دارند، عبارتهایی مثل نیکو کاری، امانتداری، وفای به عهد، خویشاوندان و یتیمان و... با پسوند "یادمان هست" استعاره ای جالب و تاثیرگذار از ترکیب واژه هایی ایجاد کرده که در ذات و فطرت انسانها وجود دارد و در همه فرهنگها به اشکال مختلف مورد تاکید و توجه قراردارد.
درگذشته ای نه چندان دور تبلیغات محیطی صرفاً دربخش تبلیغات تجاری ایفای نقش می کرد و گاهی مناسبتهای مذهبی ازطریق این رسانه به اشکال مختلف درسطح شهر به چشم می خورد.

رییس سازمان زیباسازی در مورد طرح بخشش که این روزها درسطح شهرتهران اکران شده و توجه اقشار و گروه های مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است گفت: موضوع تبلیغات فرهنگی در سازمان با توجه به تجریه هایی که طی مدت برگزاری داشته رویکرد تازه ای به خود گرفته و به عبارتی به نوعی بلوغ رسیده است و امروز در اتاق فکر سازمان نسبت به هدفمند شدن این تبلیغات تصیماتی با حضور کارشناسان و صاحبنظران حوزه های مرتبط گرفته شده و مهمترین موضوع در تبیلغات فرهنگی اخیر که در ماه رمضان اکران شده تغییر نگرش و رفتارهای شهروندان است که دراین طرح مدنظر بوده و بدون هیچ گونه طرح و بدون قضاوت و جهت گیری خاصی، فقط به بیان ویژگی های اخلاقی و رفتاری پسندیده که نزد گروه های مختلف و مورد قبول باشد در ایام ماه رمضان که روزه داران بر انجام یا عدم انجام یک سری کارها و رفتارها توصیه شده اند، اکران شده است.
ضرغامی در ادامه گفت: براین اساس که جامعه ی ما نیازمند برخی تغییر نگرشها و رفتارهایی است که تبلیغات فرهنگی درسازمان زیباسازی در جایگاه و توان خود نسبت به آن طی سالهای گذشته اقدام کرده بازخوردهایی خوبی نیز از سوی مخاطبان که شهروندان با هر رویکرد و نگرشی را شامل می شود، دریافت شده و همین موضوع باعث گسترش و توسعه چنین طرح هایی به خصوص از طریق رسانه محیطی به عنوان تاثیرگذارترین رسانه دراین حوزه بوده است.

بدیهی بودن برخی مفاهیم و موضوعات اخلاقی جای حرف و گفتگویی ندارد اما درجامعه گاهی با رفتارهایی برخورد می کنیم که تا قبل کمتر در مراودات اجتماعی با آن مواجه بودیم واصلاح این رفتارها و نگرشها که آزاردهنده هستند، نیازمند فرهنگ سازی وخواست عمومی است که شاید ابتکار سازمان زیباسازی در این رابطه تاثیرگذار به نظر برسد. به خصوص که این نوع تبلیغات فقط به بیان نکات مثبت یا منفی اخلاقی پرداخته و هیچگونه جهت گیری سیاسی و جناحی خاصی را یدک نمی کشد و به همین علت نیز در گروه های مخاطبان واکنش دفاعی ایجاد نکرده است و تاکنون با این رویکرد موفق بوده است.

بیلبوردها خوش اخلاق شدند

mbanews.ir - مريم غضنفري
شنبه 12 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • کالای ایرانی روی بیلبوردها نشست
  • کمپین "حماسه عاشورا" پایه گذار سنت های نی ...
  • قهرمانی فوتسال دختران ایران اکران شد
  • تبلیغات "سبک زندگی قرآنی" روی بیلبوردهای ...
  • همه واقف باشیم؛ کمپینی با تاکید به مسئولی ...
  • پله های خبرساز خیابان ولیعصر ترمیم می شود
  • تهران با اکران 70 هزار متر مربع تبلیغات فر ...
  • اکران تبلیغات فرهنگی
  • اختصاص تمام تابلوهای تبلیغاتی پایتخت به ...
  • تهران در ماتم حسینی نشست
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر