» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسمت اول)


ام بی ای نیوز: سعی کنید به یک برند فکر کنید. Apple، FedEx یا Dunkin’ Donuts... فرقی نمی‌کند. بیایید Apple را انتخاب کنیم.

برند Apple چیست و چه معنایی دارد؟ Apple مشتی کامپیوتر و تلفن همراه و چیزهای جذاب دیگری نیست که زندگی بدون آن‌ها برایمان امکان‌پذیر نباشد، آن‌ها محصولات کارخانه‌ی Apple هستند. همچنین برند Apple مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی یا فروشگاه‌های مینی‌مالیستی نیست، این‌ها هم در دسته‌ی تبلیغات و بازاریابی قرار می‌گیرند و اتفاقا هم خلاقانه و جذابند ولی برند Apple نیستند.
این طور که به نظر می‌رسد، برند Apple چیزی نیست که با کلمات بتوان به آن جان بخشید. شما نمی‌توانید آن‌را در دستان‌تان نگه دارید، بشنوید یا حتی لمسش کنید، اما این واقعیت را که برند Apple باارزش‌ترین دارایی Apple است، انکار نمی‌کند. برای فهم ارزشمند بودن یک برند باید آن‌را به سه سئوال آسان خرد کرد: برند چیست؟ چطور کار می‌کند؟ و دلیل اهمیتش چیست؟

برند چیست؟
برند چگونگی شکل‌گیری یک شرکت، سازمان یا حتی شخص در ذهن افرادی است که آن‌را تجربه کرده‌اند..
به دلیل غیرملموس بودنش،