» روزجهانی ارتباطات با تلگرام فیلتر شده گرامی داشته شد
» نرم افزار کمکی برای افراد دست به گریبان با افسردگی
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت چهارم)
» غایبان بزرگ عروسی سلطنتی در کمپینی که اجرا نشد
» ملک‌مطیعی؛ پرسنال‌برندی که که خودش را بازی کرد
» استارت‌آپ‌هایی که اسب‌تک‌شاخ شدند (قسمت اول: Meicai)
» ترندهای شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۸ (قسمت اول)
» ارواح سربازان جنگ جهانی اول در خیابان‌های انگلستان
» فیلترینگ، کسب و کارهای تلگرامی را خانه نشین کرد
» كتاب مدل‌هاي استارتاپي منتشر شد

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

 

 
صدای مناسب برند


ام بی ای نیوز: صدای برند شما، مرکز اصلی تعیین‌کننده‌ی تعاملاتش با دنیای اطراف است. برندهای اصیل، صداهای ماندگار خلق می‌کنند. آن‌ها ما را وادار می‌کنند بخندیم یا به نشان تایید، ناخواسته سر تکان دهیم. صدای برند چیزی نیست که به زور به برند اضافه شده باشد و در جریان تنظیم استراتژی برند در نظر گرفته می‌شود.
یادمان باشد که برند، ساخته نمی‌شود، کشف می‌شود.
برای کشف صدای صحیح برند این سه مرحله ضروری است:

صدای مناسب برند


1- بدانید چه کسی هستید

ابتدا باید بدانید چه کسی حرف می‌زند. فرایند برندینگ که بعدا در موردش حرف می‌زنیم، فرایندی برای کشف خود است. در این پروسه از برندتان خواسته می‌شود روی صندلی روانکاو بنشیند و سخن بگوید.
انگیزه‌های برندتان در عمیق‌ترین سطوح کدام‌ها هستند؟ هدف برندتان در دنیا چیست؟ مهم‌ترین ارزش‌های برندتان چیست؟ شخصیت برندتان چه رفتارها و ویژگی‌هایی را در خود جا داده است؟ آیا برند شما هیجان‌انگیز و پر انرژی است یا خموده و گوشه‌گیر؟ رنگ مورد علاقه‌اش چیست؟ چه نوع موسیقی‌ای دوست دارد؟
تعریف برند به شکل انسان، روش موثری برای کشف نکات پنهانی شخصیتی اوست. اشخاص اصیل، جذابیت زیادی دارند زیرا اطمینان زیادی دارند که می‌توانند در هر شرایطی خودشان باشند. در مورد برندها هم این مطلب صادق است. با شناخت صحیح برندها، برندهای اصیل قادرند با لحن و صدایی حرف بزنند که غیرقابل نادیده گرفته‌شدن است.

2- بدانید با چه کسانی حرف می‌زنید

وقتی به عنوان یک برند بدانید کجا ایستاده‌اید، ضروری است با شناخت مخاطب، لحن‌تان را نیز به تدریج اصلاح کنید. برندهای اصیل با همه حرف نمی‌زنند و این کار هدف‌شان نیست. در عوض، با شناخت صحیح مخاطب و بازار رقابتی که با تحقیقات بازار انجام می‌شود، آن‌ها می‌توانند تاثیر پیام‌رسانی‌شان را افزایش دهند. آن‌ها می‌دانند مشتریان ایده‌آل‌شان چگونه با هم سخن می‌گویند و هوشمندانه خود را به موضوع جذاب مکالمه‌ی مشتریان‌شان تبدیل می‌کنند.
خلق پرسوناهای مناسب برای مشتریان، در لایه‌های مخاطبان اول، دوم و حتی سوم، یکی از بهترین روش‌های شناخت کسی است که با او سخن می‌گویید. پرسونای کارآمد مخاطب باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد:

• جنسیت مورد نظر شما برای مخاطب چیست؟
• مخاطب‌تان چند سال دارد؟
• شغلش چیست؟
• علاقه‌مندی‌هایش چیست؟
• با چه چالش‌هایی روبه‌رو است؟
• خواسته‌ها و انگیزه‌هایش کدامند؟

3- بدانید از چه و چطور حرف می‌زنید

آنچه مسلم است این است که باید بدانید به مخاطب‌تان چه بگویید. دو چیز است که می‌خواهید انتقال دهید: آن‌چه ارائه می‌کنید و آن‌چه شما را ار رقبایتان متمایز می‌کند.
پیام‌دهی با توجه به گزاره‌ی ارزش‌تان، باید بر کیفیت‌های منحصربه ‌فرد محصول یا خدمت شما متمرکز باشد. محتوایی که تمایز شما را با بقیه مشخص می‌کند، باید حاوی ارزش‌ها و جایگاه خاص شما باشد. استراتژی محتوای خوب باید در نظر بگیرد که کدام قسمت محتوا بهتر است در در کدام قسمت سفر مخاطب استفاده شود.

دانستن تمام این سه مرحله است که نقش صدای برندتان را پررنگ می‌کند. سبک انتقال صدای برند شما، سبک نوشتاری و لحن برند را می‌سازد. سبک (Style) شیوه‌ی نگارش شما است و مواردی مثل شکل جمله‌ها و انتخاب کلمات را تعیین می‌کند. سبک شما در حرف زدن، کاملا تحت تاثیر مخاطب شما است و براساس نیاز مخاطب انتخاب می‌شود.
لحن برند همان رفتار درونی برند شما است که از طریق یک روش خاص به مخاطب منتقل می‌شود. سبک، خطوط بیرونی تصویری است که برند شما به تصویر می‌کشد و لحن همان رنگی است که به این تصویر زندگی می‌بخشد.

صدای مناسب برند

مترجم: نازنين کي نژاد
www.ignytebrands.com
یکشنبه 13 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار با ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • چرا بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی در حال ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد در اندازه‌گیری کا ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر