» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر
» پانزده دسته شغلی بازاریابی و فروش در دومین آزمون استخدام بخش خصوصی

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
شاهکارهایی با صدای ماشین


ام بی ای نیوز: آگهی اخیر بنز، بدجور سروصدا کرد و من را یاد آگهی سالهای دور سایپا انداخت؛ هردو آگهی به مزیتی رقابتی البته در زمانشان اشاره دارند و یکی بر بی صدا بودن خودرو تاکید می کند و آن یکی بر تعویض خودکار دنده اش.
اما ماجرای این دو آگهی از کجا آب می خورد و ایده هریک از کجا به دست آمده؟

مهمترین اصل، سادگی
اگر قبول کنیم ایده های مانا همیشه یک اشتراک دارند، آن سادگی ست. ایده بنز و سایپا به قدری ساده اند که مخاطب می تواند حتی ادایش را هم دربیاورد.

بررسی لایه لایه دو ایده

پیام بنز: ماشین بی صداست.
پیام سایپا: ماشین تعویض دنده خودکار دارد.

منفعت حاصله از ماشین بنز: صدایی وجود ندارد که اذیتتان کند.
منعت حاصله از ماشین سایپا: نیاز نیست دنده عوض کنید.

ایده کلی بنز: نمایش بی صدا بودن ماشین
ایده کلی سایپا: نمایش بی نیاز بودن از تعویض دنده

ایده بنز: این ماشین حرکت می کند اما صدا دارد، بعد معلوم می شود صدایش ساختگیست.
ایده سایپا: این ماشن در مقایسه با ماشینی دیگر، با صدایی ساختگی پشت هم گاز می خورد و صدایش قطع نمی شود. بعد معلوم می شود.

شاه کلید کجاست؟
به راستی بینش مخاطب (Consumer Insight) طلایی ست که بایستی استخراج شود.
بدون شناخت بینش، این دو شاهکار پدید نمی آمدند و دسترسی به ایده هایشان نشدنی بود.

ارزش بینش
ما از بچگی یادگارهای خوبی داریم. صدای ماشین درآوردن، خصوصا اگر پسر هم باشید یکی از هنرنمایی هایی بود که داشتیم. یکی ماشین پلیس، دیگری آمبولانس، یکی دیگر ماشین مسابقه و آن یکی کامیون.
خلاصه این یادگار شده اساس شکل گیری ایده های این دو آگهی.
یکی صدای ماشین در می آورد و دیگری ممتد صدای ماشین در می آورد. همین.

* باور دارم در ایران هم هرروز ایده هایی ناب پدید میآیند، منتها اختلاف در ساختن و پرداختن آن است و خیلی وقتها تولید بد، ایده را نابود می کند.
* یافتن بینش مخاطب را فراموش نکنید. گنج همانجاست. آگهی هایی که از روی بینش ساخته می شوند، سخت از یاد می روند.





شاهکارهایی با صدای ماشین

mbanews.ir- شهرام سیف هاشمی
یکشنبه 3 تیر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ماجرای آگهی های شبیه؛ ماشین های به هم چسب ...
  • لذت پاره کردن کاغذهای کادو؛ استفاده از بی ...
  • سریعتر از ماشین مسابقه یا رقیب؟
  • ماشین لباسشویی ARISTON
  • بیلبورد هوشمند برای ماشین اسمارت Smart
  • تبلیغ تویوتا بوی ماشین نو را می دهد
  • ماشین موسیقی
  • دغدغه: پرنده اوریگامی در جشنواره مطبوعات ...
  • ماشین لباسشویی هوازی با طراحی ایرانی
  • ماشین‌هایی كه راننده نمی خواهد
  •  
     

     

     
     
    شماره نظر: 1 | نويسنده: بهروز | [ايميل] | تاريخ ارسال: 12/04/1397 - 09:30
     
    مرسی از استاد سیف عزیز

    عشق و علاقه به مطالعه و نوآوری توی تک‌تک کلمات متن موج میزنه.

    درود بر این شوق و اشتیاق...
     
     
    تعداد مطالب: 0 | تعداد نظرات: 0   پاسخ  
     
     
    ارسال نظر