وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار باشید » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» روابط عمومی ها در برابر مخاطبانشان پاسخگو باشند
» دونات های Dunkin با تم دریایی مژده تابستان راحت را می دهند
» نکات و استراتژی های تبلیغات تابستانی (قسمت اول)
» رنو در مسیرنو
» ورساچه طولانی ترین تصویر تبلیغاتی جهان را ساخت

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار باشید


ام بی ای نیوز: وقتی به Vovlo فکر می‌کنید، چه چیز به ذهن‌تان می‌رسد؟ بیش‌تر افرادی که این سئوال از آن‌ها پرسیده می‌شود، خواهند گفت «امنیت». امنیت ارزش بی چون چرایی است که Volvo سال‌هاست به آن تکیه کرده و اتفاقا به دردشان هم خورده است. برندهای کمی هستند که توانسته‌اند به درستی خود را به یک گزاره‌ی ارزش عمیق مرتبط کنند. اما نکته‌ي دیگری در مورد ارتباط Volvo و امنیت وجود دارد که آن‌را به یک اصل تغییر‌ناپذیر برای برند تبدیل کرده است.
وعده‌ی برند، چیزی بیش از تگ‌لاین (شعار)

وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار باشید


امنیت برای Volvo خوب کار کرده، زیرا چیزی بیش از یک تگ‌لاین است، امنیت قول برند است که به مشتریانش داده است. در واقع Volvo می‌خواهد بگوید در مقایسه با اتومبیل‌های دیگر، هنگام تصادف شانس زنده‌ماندن بیش‌تری به مخاطبانش می‌دهد و این مطلب درطول زمان ثابت شده است. حال اگر همان پرسش آغازین را بار دیگر از منظری دیگر بپرسیم پاسخ چیست؟ «وقتی به امنیت فکر می‌کنید، چه برندی به ذهن‌تان متبادر می‌شود؟» پاسخ بسیاری از مخاطبان Volvo است. برخی از قول‌های شرکت‌ها را با هم ببینیم:

FedEx: وقتی باید قطعا و بی چون و چرا، یک شبه آنجا باشد.
BMW: نهایت یک خودرو.
Walmart: پول جمع کن. بهتر زندگی کن.
Nike: الهام‌بخشی و نوآوری در زندگی همه‌ی ورزشکاران دنیا.

وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار باشید


وعده‌ی برند شما، تعهدتان به مشتری‌ است
دلیل قدرتمندی امنیت، به عنوان قول، این است که Volvo را با کلامی موجز و متقاعدکننده به مشتری هدف وصل می‌کند. قول یک برند باید پیوندی درونی بین استراتژی برند و مشتری برقرار کند. داشتن استراتژی برندی که با هنرمندی به پیام رسیده، سودمند است اما تنها زمانی نهایی می‌شود که شما به مشتریان‌تان متعهد شوید که قول‌تان را انجام می‌دهید. این تعهد به شکل‌های مختلفی ابراز می‌شود: تگ‌لاین، پیام‌رسانی، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و... می‌توانید قول‌تان را مستقیم یا در پرده بیان کنید، اما به خاطر داشته باشید که هر قدر مستقیم‌تر حرف بزنید، تعهدتان به انجامش نیز بیش‌تر خواهد بود.

کیفیت یک وعده‌ی قوی
مستقیم یا غیر مستقیم، قدرت قول برند با مجموعه‌ی ثابتی از کیفیت‌ها سنجیده می‌شود. قول برند زمانی قدرتمند است که:

اصیل باشد
مشتریان، وعده‌های اصیل و خالص را می‌شناسند. وعده‌ی برند شما باید از هدف برندتان متولد شده و به ارزش‌های آن وفادار باشد و از ماموریت و چشم‌انداز آن نشات بگیرد.

قانع‌کننده باشد
وعده‌ی برندتان باید چیزی باشد که برای مشتری اهمیت داشته باشد و به روشی غیرمنتظره، مشکل او را حل کند.

منحصربه‌فرد باشد
برای این که وعده‌ی برندتان تاثیرگذار باشد، باید واضح و مشخص طراحی شود. قول شما باید با متمایز کردن‌تان به عنوان تنها تامین‌کننده یا ارائه‌کننده‌ی راه‌حلی خاص، جایگاه برندتان را تقویت کند.

به‌یادماندنی باشد
یک وعده‌ی خوب همیشه در خاطر مشتری می‌ماند؛ چیزی که هنگام برخورد با مشکلاتی که برند شما راه‌حلش است، به یادش می‌افتد.

باورپذیر باشد
مشتری باید باور کند که برند شما قادر است به قولش عمل کند. قابلیت اندازه‌گیری فاکتوری است که این باورپذیری را ممکن می‌سازد.

واضح باشد
وعده‌ی برند شما باید به سادگی ساخته و به راحتی فهمیده شود. حتی قول‌های غیرمستقیم هم باید به خوبی تعریف و درک شوند.

آخرین و مهم‌ترین بخش وعده‌ی برند
داشتن شش فاکتور بالا به معنای پیمودن بیش‌تر راه است اما یک قاعده‌ی دیگر باقی است تا تاثیرگذاری وعده‌ی برند افزایش چشم‌گیری پیدا کند. مهم‌ترین فاکتور اندازه‌گیری وعده‌ی برند، عمل کردن همیشگی به آن است. برندهایی که به قول‌شان عمل می‌کنند، هم وعده‌شان را استحکام می‌بخشند و هم این که وفاداری مشتری را به خود افزایش می‌دهند.

وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار باشید

مترجم: نازنين کي نژاد
www.ignytebrands.com
دوشنبه 21 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • صدای مناسب برند
  • ثبات برند محرک تجارت است؛ چیزی که در مورد ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • مقاله: برند شما موتور شرکت شما است
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت دوم و آخر)
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • برند؛ نزدیک‌تر از آن‌چه می‌اندیشیم (قسم ...
  • مسئله ابزار: چگونه بیانیه جایگاه برند بنو ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر