» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» شناسایی نیازهای پنهان مشتریان در کاریزما

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
صلح به روایت دیکتاتورها؛ ترامپ و کیم جونگ اون دنیا را نجات می‌دهند


ام بی ای نیوز: دیدار تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون و سند امضاشده، قرار است مسیر دنیا را تغییر دهد و ثبات را دست‌کم در بخشی از جهان حکم‌فرما کند. این‌ها حدس و گمان‌هایی است که بعد از امضای سند مذکور بین ترامپ و اون، زمزمه می‌شود؛ اما تاریخ قابل حدس‌زدن نیست.
در این مطلب می‌خواهم به پرسنال‌برند ترامپ بپردازم؛ مردی که به گفته‌ی بسیاری، توانست کره‌ی شمالی را به پای میز مذاکره بنشاند.

هر قدر هم از ترامپ خوش‌مان نیاید، نمی‌توانیم اقتدارگرایی، هوچی‌گری و سر و صدا کردن، جسارت و گستاخی، غیر قابل پیش‌بینی بودن، علاقمندی به جلب توجه به هر قیمت، غرض‌ورزی و هوش سرشارش را نادیده بگیریم؛ تمام ویژگی‌هایی که امروز او را سر زبان‌ها انداخته است. ترامپ را می‌توانیم به راحتی آدمی غیر قابل پیش‌بینی بنامیم، اما علاقه‌ی بیش از حدش به خبرسازی، می‌تواند به میزان زیادی او را قابل پیش‌بینی کند. ترامپ دوست دارد، در صدر خبرها باشد؛ حالا به هر قیمتی.
نکته‌ی با اهمیت دیگر این است که سیاست رابطه‌ی نزدیکی با برندینگ دارد و یک سیاستمدار موفق کسی است که در هر مرحله از فعالیت سیاسی‌اش، پرسنال برند درستی از خودش ترسیم کرده باشد. شعارها، تصاویر، لحن صدا و شهرت از موارد مشترک بین این دو دنیای ظاهرا متفاوت (تبلیغات و سیاست‌) هستند.

صلح به روایت دیکتاتورها؛ ترامپ و کیم جونگ اون دنیا را نجات می‌دهند


برند ترامپ برندی است که از هر جهت، افراطی است؛ در به کار بردن افراطی علامت تعجب در توییت‌های متعددش، در بی‌پروایی‌اش در هنگام به کار بردن کلمات و حتی در دست دادن با رهبران سیاسی دنیا و فشاری که به دستان آن‌ها می‌آورد.

صلح به روایت دیکتاتورها؛ ترامپ و کیم جونگ اون دنیا را نجات می‌دهند


ترامپ ظاهرا پیچیدگی خاصی ندارد و سادگی‌اش را می‌توان در توییت‌های صریح‌الهجه‌اش دید؛ رفتاری که سر و صدای سیاستمداران دنیا را در آورده است ولی انگار باید به آن عادت کنند.
نکته ی قابل توجه دیگر شخصیت ترامپ، این است که توانسته چهره‌ای قوی و کله‌شق از خودش به نمایش بگذارد که با رفتارش هماهنگ است و حالا دیدار تاریخی‌اش را با رهبر مرموز کره‌ی شمالی برگزار کرده است و توانسته نامش را بار دیگر در تاریخ ثبت کند؛ مردی که توانست کره‌ی شمالی را به زانو دربیاورد و دنیا را از تهدید‌های این دیکتاتور که حالا زیر سایه‌ی شهرت ترامپ قرار گرفته، نجات دهد.
با این حال ترامپ پاسخگوی گروهی است که او را حمایت می‌کنند، هر قدر هم غیرمنتظره و بی‌ملاحظه باشد، زیر پوست این بی‌ملاحظه‌گی، او مطابق برنامه‌ای رفتار می‌کند که برایش نوشته شده است؛ برنامه‌ای مطابق با پرسنال برندش.

صلح به روایت دیکتاتورها؛ ترامپ و کیم جونگ اون دنیا را نجات می‌دهند

mbanews.ir-نازنين کي نژاد
چهارشنبه 23 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • تقابل دو پرسنال‌برند؛ ترامپ واقعی و ماتی ...
  • ثبات برند محرک تجارت است؛ چیزی که در مورد ...
  • دختر شایسته‌ی جهان علیه ترامپ
  • باز هم تبلیغات ضد ترامپ، این‌بار با بهره ...
  • طرح خیره‌کننده‌ی مجله‌ی Der در مورد ترام ...
  • سوتی های بی ادبانه ترامپ در آگهی ریباک
  • دونالد ترامپ در صحنه هاي فيلم هاي ترسناك ...
  • زوکربرگ علیه ترامپ
  • عجیب ترین توییت های ترامپ (قسمت دوم)
  • هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ هر دو در بی ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر