جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم) » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)


ام بی ای نیوز: مرحله‌ی پنجم: کدام برند قوی‌ترین طرفداران را در شبکه‌های اجتماعی دارد؟
هر دو برند به شدت در فعالیت‌های جام جهانی غرق شده‌اند. اسپانسرینگ بازیکنان و قرارداد کیت‌های ورزشی نقش مهمی در برندینگ آن‌ها در این بازی‌ها ایفا می‌کند.
اما مخاطبان در مورد آدیداس و نایکی چه فکری می‌کنند؟

با یک نگاه سرسری به نظر می‌رسد که نایکی در این زمینه پیشرو است. اما طرفداری واقعی در شبکه‌های اجتماعی، به معنای تعامل با برند است.
مشخص است که نایکی در اینستاگرام و فیس‌بوک جلوتر است و در اینستاگرام ۸ میلیون و در فیس‌بوک ۱۵ میلیون بیش‌تر از آدیداس فالوئر دارد.
اما آدیداس با کانال فوتبالش، در یوتیوب حکمرانی می‌کند.
مشترکان یوتیوب آدیداس تقریبا نصف مشترکان نایکی‌اند. در ماه‌های منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸، آدیداس توانسته میزان بازدیدهایش را دو برابر کند. میانگین بازدید آدیداس به ازای هر ویدیو ۱.۲۶ میلیون بازدید است و همین رقم برای نایکی ۶۰۰۰۰۰ نفر است.
همچنین آدیداس با وجود این که در مقایسه با نایکی فعالیت کم‌تری در توییتر دارد، تعداد فالوئرهای تقریبا مشابهی دارد.
در این رقابت آدیداس بیش‌تر دیده شده و به طور متوسط ماهانه ۶.۷ میلیون به‌اشتراک‌گذاری عکس را به خود اختصاص داده است و توانسته تعامل بیش‌تری را به خود گره بزند.
آدیداس برنده‌ي این مرحله است.

جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)


اما توپ طلا: کدام برند بهترین بازیکن دنیا را در اختیار دارد؟

یک مطلب مهم دیگر برای بررسی باقی مانده است: توپ طلا، که نام تجاری‌اش توپ طلای آدیداس است، در جام جهانی ۱۹۸۲ فرانسه معرفی شد و به خوبی نشان می‌دهد که این برند چطور توانسته این رویداد را آن‌طور که می‌خواهد شکل دهد.
در عکس زیر تصاویر برندگان توپ‌ طلا را در پنج جام جهانی گذشته می‌بینید.

جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)


در سال ۹۸ رونالدو، تحت حمایت نایکی، موفق به بردن توپ طلا شده. از آن سال به بعد دیگر هیچ بازیکن تحت اسپانسری نایکی نتوانسته به توپ طلا برسد.
در سال ۲۰۰۲، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ بازیکنان تحت حمایت آدیداس توپ طلا را به خانه بردند.
در سال ۲۰۱۰ هم بازیکنی در تیم پوما توانست توپ را از آن خود کند.
و براساس این الگو، احتمال رسیدن توپ طلا به بازیکنان نایکی خیلی کم است.

جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.venngage.com
سه شنبه 29 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایک ...
  • جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایک ...
  • جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایک ...
  • عصبانیت شدید آدیداس از "فرانک لمپارد"
  • بایرن مونیخ از "آدیداس" عذرخواهی کرد
  • فونت کیت های فوتبالی جام جهانی آدیداس گیج ...
  • آدیداس تصاویر اینستاگرام را روی کتانی‌ ش ...
  • آدیداس به جای نام بازیکنان زن، توییت های ...
  • آدیداس در 2013 تاریخ ساز می‌شود
  • خوش یمنی برند آدیداس در جام جهانی 2014
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر