» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» شناسایی نیازهای پنهان مشتریان در کاریزما

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
IKEA و تبلیغ محصولات دوست نداشتنی


ام بی ای نیوز: IKEA ممکن است مجموعه ای عظیم از اسباب و اثاثیه و مبلمان را در بر گیرد اما واقعیت این است که ذهن خریداران فقط می تواند تعداد محدود و انگشت شماری از محصولات شرکت را شناسایی کند. این به معنای عبور غول سوئدی از مرز تعریف شده تعداد محصولات نیست بلکه به معنای پاسخ به تقاضای تک تک مشتریان است. هدف از انجام این کار برقراری ارتباط آن ها با وسایلی است که با خانه اشان تناسب بیشتری دارد.
به یکی از شرکای تبلیغاتی IKEA، Åkestam Holst، اغلب اوقات این وظیفه سپرده می شود. تاکنون، این آژانس تبلیغاتی دست به طراحی و اجرای برخی پروژه های خلاقانه برای برند زده است که موفق به کسب جایزه برای برند نیز شده اند. از آن جمله می توان به یک نمونه آگهی تبلیغاتی معروف با کاربردی دو گانه به عنوان یک کیت حاملگی اشاره کرد که کمکی در راستای فروش کالا هایی با محبوبیت کمتر به شمار می رود.
Åkestam Holst چگونه از پس این کار بر می آید؟ در رویداد رسانه های و بازاریابی Mumbrella360 Australia، مدیر اجرایی خلاقیت آژانس، مگنوس جاکوبسون، شیوه رفتار استودیو در راستای تشویق مردم به لذت بردن از محصولاتی را با دیگران به اشتراک گذاشت که دوست داشتنی نیستند:

"IKEA یک جفت کفش یا عطر نیست که برای یک روز به شما حس پادشاه یا ملکه را بدهد. آن می تواند کمی بیشتر یا کمتر از یک عدد چنگال، یک صندلی 20 دلاری یا یک لامپ باشد. لذت خرید محصولات برند باید افزایش یابد بنابراین استراتژی خلاقانه ما ارزش گذاری عاطفی برای همه این چیز ها بود. چیزی را برای علاقمندان آن محصول پیوست کنید. این محصولات دوست نداشتنی را برگزینید و در صدد آن برآیید تا علاقه مردم را به سوی آن ها جلب کنید.

IKEA و تبلیغ محصولات دوست نداشتنی


در آگهی تبلیغاتی IKEA با تکیه بر آزمایش بارداری، Åkestam Holst با یک آگهی چاپی بی همتا و انعطاف پذیر به تبلیغ یک عدد گهواره کودک می پردازد. پس از بازبینی دقیق آگهی، خواننده متوجه می شود که باید برای کشف بیشتر، بر روی آن ادرار کند. در صورت مثبت بودن جواب تست حاملگی، آگهی تبلیغاتی قیمت همراه با تخفیف را نشان می دهد که انتظار پرداخت آن از سوی یکی از اعضای خانواده IKEA وجود دارد. در ادامه این آگهی تبلیغاتی بیشتر بر روی مزایای عضویت در خانواده برند تاکید می کند.
جاکوبسون کلید موفقیت در این زمینه را نه جلوه دادن به قیمت ها بلکه دلیل جلب تمایل مردم به سوی محصولاتی می داند که به ندرت درباره آن ها می اندیشند. سپس باید یک نوع ارتباط احساسی را میان مردم و محصولات فوق خلق کرد.




IKEA و تبلیغ محصولات دوست نداشتنی

مترجم: مرضیه فروتن
www.designtaxi.com

چهارشنبه 30 خرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مسیری مارپیچ در احاطه نور، پروژه جدید IKEA
  • پرتره های احساسی Ikea راجع به فرزندخواندگی
  • حمله آدم کوچولوها در جدیدترین آگهی Ikea
  • مبلمان با تم سفر فضایی، محصول IKEA مخصوص خا ...
  • با آگهی تبلیغاتی Ikea مثل یک کودک به خواب بر ...
  • دیزاین های شاد و با طراوت در مجموعه محصول ...
  • مروری بر حضور Ikea در دنیای تبلیغات
  • به جای خرید مبلمان IKEA آن ها را اجاره کنید
  • موسس Ikea درگذشت
  • آشپز نابینا، ثابت می کند آشپزخانه Ikea بهتر ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر