» نبرد بین بزها؛ برنده چی کسی است؟ رونالدو یا مسی؟
» درسا؛ هر چه آموخته به دیگران می آموزد
» Pampers و آواز خواندن به وقت عوض کردن پوشک
» جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت سوم)
» پدران عزیز آینده: به خاطر فرزندانتان کمی کار را کنار بگذارید
» لباس تیم ملی ژاپن الهام گرفته شده از زره سامورایی ها
» جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)
» IKEA و تبلیغ محصولات دوست نداشتنی
» شاهکارهایی با صدای ماشین
» سیری ناپدید می‌شود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

عضویت در خبرنامه

 
مردی مانند تو؛ تلاش برای از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی


ام بی ای نیوز: پسری که پدرش را از دست داده است، به یک فضایی قوانین مرد بودن را می‌آموزد؛ تمام قوانین مردانه‌ای که می‌شناسیم، از شیوه‌های لباس‌پوشین و راه رفتن تا اصلاح کردن. او سپس از فضایی می‌پرسد «آیا پدرش را که احتمالا یک فضانورد بوده) در فضا ندیده است» و وقتی در پاسخ، با نگاه غمگین او مواجه می‌شود، تصویری که در ذهنش بوده در هم می‌شکند و می‌پذیرد که «واقعیت این است که، تنها یک راه برای مرد بودن وجود ندارد.»
این ویدیوی سه دقیقه‌ای می‌خواهد با کلیشه‌های جنسیتی مبارزه کند و برای این کار ترکیب احساسات برانگیزاننده و طنز را کنار هم می‌گذارد.

پسربچه که در ابتدا با جدیت باور دارد که مردها حتما جور خاصی لباس می‌پوشند یا جور خاصی راه می‌روند، در جایی از فیلم درست بعد از این که می‌گوید «مردها نمی‌ترسند»، اعتراف می‌کند که می‌ترسد.
در این آگهی سعی شده، آنچه را که جامعه از مردها انتظار دارد، به تصویر کشیده شود و موفق هم بوده است.
ویدیو در بخش Change جشنواره‌ی Cannes Lions به نمایش درآمد و محصول شرکت Harry’s است و شیر برنزی این بخش را از آن خود کرد. Harry’s سازنده و فروشنده‌ی محصولات اصلاح است.
در این بخش آثاری شرکت می‌کنند که با خلاقیت، بخواهند تغییری در جامعه و باورهای غلط آن به وجود بیاورند. مسائلی مثل بی‌عدالتی و نابرابری جنسیتی در این حوزه قرار می‌گیرند.



مردی مانند تو؛ تلاش برای از بین بردن کلیشه‌های جنسیتی

مترجم: نازنین کی‌نژاد
www.adweek.com
شنبه 9 تیر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بچه‌ها از کجا می‌آیند؟
  • اس‌ام‌اس به زبان مورس؛ بررسی آثار شرکت‌ ...
  • مردها "شیما" پوش می شوند
  • تبلیغات بدون جنسیت
  • آخرین درخت را نجات بدهیم؛ Cannes Lions
  • تلاش آژانس‌ها برای رفع تبعیض جنسیتی در گ ...
  • در حقوق کارمندان گوگل، اختلاف جنسیتی وجو ...
  • تبلیغات؛ ملاک انتخاب گوشی تلفن همراه در م ...
  • سامسونگ به دادگاه حساسیت‌های اجتماعی ای ...
  • اشتباه"بانو" در انتخاب نام تجاری
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر