» نبرد بین بزها؛ برنده چی کسی است؟ رونالدو یا مسی؟
» درسا؛ هر چه آموخته به دیگران می آموزد
» Pampers و آواز خواندن به وقت عوض کردن پوشک
» جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت سوم)
» پدران عزیز آینده: به خاطر فرزندانتان کمی کار را کنار بگذارید
» لباس تیم ملی ژاپن الهام گرفته شده از زره سامورایی ها
» جام جهانی؛ رقابت بین دو تیم آدیداس و نایکی (قسمت چهارم)
» IKEA و تبلیغ محصولات دوست نداشتنی
» شاهکارهایی با صدای ماشین
» سیری ناپدید می‌شود

» کمپپین شیلا ”بنشان به لبش لبخند” برای حمایت از کودکان کار
» محصولات 2016 هوآوی: میت 8، یک تبلت و یک ساعت هوشمند
» غول‌ها جایزه می‌دهند!
» چالش سال 2016 مارک زاکربرگ: ساخت یک پیش خدمت هوش مصنوعی
» محصولات ضدلک Scotchgard
» نصب CarPlay اپل روی تمام خودروهای شرکت فورد
» 9 فرمان جدید گوگل برای Google Now
» لوازم خانگی Miele
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو
» منتشر شد: کتاب “تکنیکهای بازاریابی در بازار ایران”

عضویت در خبرنامه

 
ام بی ای نیوز: صلیب سرخ انگلیس در سال ۲۰۱۷ از گروه‌های تبلیغاتی خواسته بود کمپینی براساس ارزش‌های این سازمان و برای مورد اورژانسی دریاچه‌ی چاد طراحی کنند. در این مقاله می‌خواهیم کمپینی را که توانست جایزه‌ي برنز PR را از آن خود کند، به طور کامل بررسی کنیم.
بحران دریچه‌ی چاد: درگیری، بی‌خانمانی، کمبود مواد غذایی و بیماری در یکی از فقیرترین مناطق دنیا. جنگ بین کشورهای هم‌مرز و تمام موارد گفته‌شده، ۱۰.۷ میلیون نفر را گرفتار کرده است و صلیب سرخ نمی‌تواند به تنهایی پاسخ‌گوی نیازهای مردم باشد.

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


پس‌زمینه:
صلیب سرخ در بحران‌ها به یاری مردم می‌شتابد، آن هم در شرایطی که ارزش‌های مورد قبول این سازمان یعنی دل‌سوزی، شجاعت، فراگیری و پویایی وجود داشته باشد.
۹ مورد از ۱۰ موردی که صلیب قرمز در آن‌ها حاضر می‌شود، به عنوان موارد اورژانسی خاموش در نظر گرفته می‌شوند. پرونده‌ی دریاچه‌ی چاد هم یکی از این موارد است.

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


مشکل:
با وجود انکه کاستاریکایی‌ها و صلیب سرخ ارزش‌های یکسانی را دنبال می‌کردند، مردمی که از خیریه‌ها حمایت می‌کردند، از این بحران مطلع نبودند و راهی برای تعامل با آن نداشتند.

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


چالش:
اطلاع‌رسانی به افرادی که آماده‌ی کمک‌رسانی بودند ولی از این مشکل خبر نداشتند.

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


هدف:
بالا بردن آگاهی در مورد دریاچه‌ی چاد به عنوان یک مورد اورژانسی خاموش
تشویق مردم به عمل: بالا بردن آمار کمک‌کنندگان فعال

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


جامعه‌ي هدف:
تشخیص خیرخواهان
• مردان و زنان بالای ۴۵ سال (متوسط سن ۵۳ سال) در گروه اقتصادی ABC1
• این افراد در حال حاضر هم به طور منظم کمک‌رسانی دارند
• باید علت کمک را باور داشته باشند، زیرا براساس باورهایشان کمک می‌کنند
• از شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک استفاده می‌کنند. تلویزیون می‌بینند و هر روز روزنامه می‌خوانند.
• خانواده‌هایشان برایشان اهمیت زیادی دارند
• سلامت‌شان، بر نیازهای دیگرشان برتری دارد

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند


استراتژی:
قرار دادن جامعه‌ی هدف در فرکوئنسی آسیب‌دیدگان و فراهم کردن راهی ظریف برای کمک‌کردن آن‌ها
برای مشکلات بزرگ، به راه حلی ساده نیاز است که بتواند مانند زمزمه‌کردن در گوش، احساسات را برانگیخته کند.
به جای تعریف کردن تمام وضعیت که اتفاقا پیچیده هم است، ما داستان‌هایی از افراد را نقل می‌کنیم تا بتوانیم تمرکز را روی بخش احساسی قضیه بیش‌تر کنیم. به این شکل احتمال کمک‌رسانی سریع فراهم می‌شود.

بینش:
گوش کردن، مهم‌ترین اقدام قبل از هر اقدامی است.

راه‌حل:
بگذاریم ورای این سکوت و خاموشی را بشنوند
برای این کار از فناوری کمک گرفتیم و به سراغ پرده‌های مختلف گوش انسان و صداهایی رفتیم که گوش از شنیدن‌شان عاجز است. این صداها ممکن است مردم را غمگین کند و بترساند و در فیلم‌ها برای برانگیختن احساسات مردم مورد استفاده قرار گرفته است.
از این گذشته مردم بین سن ۳۰ و ۴۰ سال به دلیل ترس از کم‌شدن شنوایی، شنوایی‌شان را مرتب چک می‌کنند.

ایده‌ی خلاقه:
چکاپی که زندگی‌ها را نجات می‌‌دهد
این پیام برای افرادی طراحی شده که گمان می‌کنند وقتی نوبت به خیرخواهی و کمک می‌رسد، آن‌ها می‌شنوند.

شکل کار:
مثل تمام بررسی‌های شنوایی، افراد هدفن‌هایی روی گوش می‌گذاشتند و صداهای معمول و رایج برایشان پخش می‌شد و هر بار بعد از شنیدن صدا، می‌توانستند دکمه را برای صدای بعدی بفشارند.
سپس به مرحله‌ی صداهایی با فرکانس ۲۰ هرتز می‌رسیدند؛ یعنی صداهایی که تا کنون گوش انسان از شنیدن‌شان ناتوان بوده.
این جا صداهایی از داستان‌های زندگی مردم دریاچه‌ی چاد پخش می‌شد. اگر فرد روی دکمه‌ی «اگر اهمیت می‌دهید، دکمه را فشار دهید» دست می‌گذاشت، می‌توانست در زندگی آن‌ها عمیق‌تر شود. انتهای داستان هم تقاضا برای کمک بود.

پیام کلیدی:
اگر صدایشان را می‌شنوید، پس می‌توانید کمک کنید!
کمک شما می‌تواند این سکوت ناامیدانه را پایان بخشد و صدای امید را به دریاچه‌ي چاد بیاورد.
آنچه در صفحه‌ی فرود به نمایش درآمد:
• اطلاعات دقیق این رویداد
• بقیه‌ی داستان‌های تعریف‌نشده
• روش‌های کمک
• اطلاع‌رسانی

جزئیات:
در این کمپین از اینفلوئنسرها، رسانه‌های داخلی و رسانه‌های خریداری‌شده استفاده شد.

KPI (شاخص‌های کلیدی عملکرد)
افزایش ترافیک صفحه‌ی فرود: ۱۵٪ افزایش در ماه اول کمپین و همین میزان در ماه‌های بعد
ایجاد حس مثبت در عکس‌العمل‌های فیس‌بوک: افزایش ۱۰ درصدی عکس‌العمل‌هایی مثل لایک، لاو و ... در فیس‌بوک و همچنین به‌اشتراک‌گذاری محتوا
یادداشت‌های رسانه‌ای (رادیو و تلویزیون)
کمک‌های موثر (انجام تست به اندازه‌ی کمک‌کردن ارزشمند است)

دریاچه‌ی چاد؛ مردمی که در سکوت جان می‌دهند

مترجم: نازنین کی‌نژاد
www.canneslions.com
پنجشنبه 14 تیر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
  • دغدغه: از سامسونگ، صداهایی به گوش می‌رسن ...
  • موسیقی؛ دمیدن روح دوباره در بدن بیماران آ ...
  • دکمه‌های جدید فیس‎بوک، راهی برای ابراز ...
  • خون در ازای بلیط
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • بررسی یک کمپین: داستان متفاوت یک شیر
  • داستان برندهایی که جایگاه جدیدی برای خود ...
  • بررسی یک کمپین: اسکناس، رسانه‌ای که خانه ...
  • سلبریتی‌های بدون کفش؛ راه رفتن روی فرش ز ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر