درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


ام بی ای نیوز: نودل لیوانی نیسین (Nissin) و آگهی خنده‌داری که سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد کرد.

آنچه ظاهرا به عنوان یک آگهی ساده در توتیتر به نظر می‌رسید، در نهایت به یک کمپین شبکه‌های اجتماعی به‌یادماندنی تبدیل شد و توانست نشان دهد خواسته‌های غیر منطقی مشتری (در این متن مشتری همان سفارش‌دهنده‌ی کار یا کارفرماست) و عدم برقراری رابطه‌ی مناسب بین خواسته‌های او و طراح چه مسائلی را به دنبال دارد.
در مجموعه‌ای از توییت‌ها، این آگهی تعامل بین یک مشتری و طراح را نشان می‌دهد که اولی درخواست‌های مضحکش را مطرح می‌کند و دومی سعی می‌کند دقیقا آنچه را از او خواسته شده انجام دهد.
همه چیز با این تصویر شروع شد:

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


دومین توییت که در پی پست اصلی منتشر شد:
«لطفا هنگامی که ما در حال برطرف کردن مشکلاتی هستیم که مشتری برایمان به وجود آورده، ما را دنبال کنید. مشتری معتقد است کار ما چندان جذاب نیست...»

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


موارد مشخص‌شده روی عکس:
موی سیاه، حس کلیشه‌ای جوهر سیاه را به ذهن القا می‌کند. مو را تغییر دهید تا کمی جذابیت ایجاد شود.
لطفا این حس را خلق کنید که محصول، مشهورترین منوی غذایی اینترنت است.
کاری کنید که پس‌زمینه‌ی عکس، حس مزرعه را القا کند.
آیا می‌توانید نشان دهید که حتی موجوداتی غیر از انسان هم، عاشق این محصولند؟
کاری کنید که محصول بیش‌تر به چشم بیاید.
سوژه بیش‌تر بخندد! (به ویژه چشم‌ها و دهان)

ظاهرا خیلی چیزها بود که مشتری را راضی نکرده بود؛ به ویژه حالت چهره‌ی مدل و شکل محصول در عکس.
تغییرات زیادی در مورد پس‌زمینه و حواشی درخواست داده شده بود.
طراح گرافیک موبه‌مو به درخواست‌ها توجه و تغییرات را اعمال کرد:

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


اما به جای رضایت مشتری، اصلاحات بیش‌تری نصیبش شد:

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


تصویر به طور کلی ضعیف است، مثل تمام چیزهایی است که در اینترنت می‌بینیم. ظاهر و حس تصویر باید مدرن و آینده‌نگرانه باشد.
می‌خواهم پرنده‌های تصویر شبیه پرنده‌ی توییتر باشند.
مدل باید به محصول نگاه کند.
چرا آسمان این‌قدر گرفته است؟
می‌توانید کاری کنید که آدم با نگاه مستقیم به محصول متوجه شود که محصول حاوی پنیر است؟ لطفا این کار را بکنید.
متن آگهی را کوتاه‌تر کنید تا جایی که امتداد نوشته، به محصول نرسد.
دست راست مدل خالی است، لطفا لپ‌تاپ در دست داشته باشد.
این یک محصول زمستانی است، روی درخت‌ها باید برف نشسته باشد.
برای این که درخت‌ها حال و هوای زمستانی داشته باشند، شاخه‌ها بدون برگ باشند.

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


روی آسمان‌خراش‌های تصویر، یک مغز دیجیتالی قرار دهید.
نشان بدهید که حتی آدم‌های فضایی هم به وجود این محصول، حسادت می‌کنند.
بچه‌های حاضر در عکس باید با اسکیت‌های مدرن‌شان حس لذت از اینترنت را القا کنند.
کاری کنید که گاو مثل اسب بدود.
محصول را مقابل تصویر پاندا قرار دهید تا این حس را به ذهن بدهد که الان وقت خوردن بامبو نیست و بعد کاری کنید که پاندا مثل گاو به نظر برسد.
خوک‌های تصویر ربطی به محصول ندارند، بهتر است خوابیده باشند.
و شاهکاری که با این اصلاحات خلق شد:

درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما


درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما

مترجم: نازنين کي نژاد
www.nextshark.com
چهارشنبه 27 تیر 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برای افزایش فروش، بیشتر گوش دهید
  • مشتری دوست دارد با او چگونه رفتار شود؟
  • 7 قدم تا راه اندازی شرکت
  • برقراری ارتباط با مشتری: چیزهایی که از بر ...
  • در خدمت و خیانت شاعرانگی
  • نقش بسته بندی خلاقانه در افزایش فروش
  • دغدغه: لطفا غول را نشانم دهید
  • ویدیو چه‌طور می‌تواند به کسب و کار شما ک ...
  • پنج نکته حیاتی درباره بازاریابی از آنتون ...
  • پنج راه برای مدیریت انتظارات مشتری
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر