» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» شناسایی نیازهای پنهان مشتریان در کاریزما

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور


ایسنا: ویژگی‌های اثرگذار در محاسبه شاخص "ساخت کشور" شامل کیفیت، استانداردهای ایمنی، قیمت مناسب، ‌منحصر به فرد بودن، طراحی‌ عالی، استفاده از فناوری پیشرفته، ‌اصالت کالا، پایداری و سازگانی با محیط زیست و نیز تولید منصفانه است که با هدف بررسی شهرت و محبوبیت محصولات کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۱۷ برای ۴۹ کشور و نیز اتحادیه اروپا محاسبه شده است که به طور کلی ایران در ارزیابی کالاهای ۵۰ کشور با امتیاز شاخص ۲۷ در رتبه ۵۰ قرار دارد و محبوبیت کالاهای ایرانی براساس ویژگی‌های ارزیابی در مقایسه با سایر کشورها کمتر از حد متوسط است.

این نکته قابل ذکر است که محدود بودن تعداد کشورهای ارزیابی شده از عواملی است که می‌تواند بر رتبه کشورمان اثرگذار باشد. همچنین وجود نام ایران در بین ۵۰ کشور ارزیابی شده گویای شناخت نسبی مصرف کنندگان برچسب "ساخت ایران" است که می‌تواند وجه مثبتی در این گزارش باشد.
درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین ۵۲ کشور دنیا در سال ۲۰۱۷ به گونه‌ای است که کالاهای ساخت ایران با ۴۱ درصد دارای بیشترین میزان محبوبیت در کشور پاکستان هستند. پس از آن ویتنام و بحرین با ۳۵ درصد، چین با ۳۳ درصد، هندوستان با ۲۹ درصد، ‌مالزی با ۲۷ درصد، اکوادور با ۲۵ درصد، مکزیک با ۲۴ درصد و شیلی و آمریکا با ۲۳ درصد قرار دارند.
پس از این کشورها، کالاهای ساخت ایران در کشورهای کنیا با ۲۲ درصد، سنگاپور، کانادا و ونزوئلا با ۲۱ درصد، پرتغال و فیلیپین با ۲۰ درصد، ‌ترکیه، آرژانتین، ‌انگلستان و روسیه با ۱۹ درصد، ‌مراکش و پرو با ۱۸ درصد دارای بیشترین محبوبیت هستند.

همچنین دانمارک، هلند، اندونزی، رژیم اشغالگر قدس با ۱۷ درصد، برزیل و سوئیس با ۱۶ درصد، هنگ‌کنگ، سوئد و نروژ با ۱۵ درصد، عربستان با ۱۴ درصد، کلمبیا، ‌ایتالیا، ژاپن، ‌تایوان و کره‌ جنوبی با ۱۳ درصد، ‌اتریش با ۱۲ درصد، ایرلند و تایلند با ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بر اساس اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت و بنابر گزارش موسسه statista (یکی از موسسه‌های پیشرو در حوزه آمار)، در این بین اما کشورهای فرانسه با سه درصد، ‌اسپانیا، ‌اوکراین و الجزایر با چهار درصد، آلمان، مصر و آفریقای جنوبی با شش درصد، یونان و بلژیک با هشت درصد و امارات، استرالیا و لهستان با ۹ درصد کشورهایی هستند که کمترین درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در آن‌ها طی سال گذشته وجود دارد.

طراحی منحصر به فرد و نگاره‌های زیبا و کیفیت و دوام فرش ایرانی و صنایع دستی، طعم و عطر زعفران داخلی و کیفیت و تنوع پسته ایرانی از دلایل گرایش مصرف کنندگان جهانی و داخلی به مصرف این محصولات است همچنین خاویار و خرمای ایرانی از محصولات منحصر به فرد در بازار بین‌المللی به شمار می‌رود.

درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور


بسیاری از لوازم خانگی ایرانی ازجمله لوازم سرمایشی و گرمایشی همانند کولر، بخاری و آبگرمکن‌های برقی و گازی، اجاق گاز و چرخ خیاطی به دلیل کیفیت و دوام و خدمات پس از فروش و رعایت استانداردهای ایمنی در سبد انتخاب مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته‌اند و محصولات ساختمانی نظیر انواع کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی، سیمان و محصولات فولادی عمدتا مصارف داخلی دارند. از سوی دیگر در کالاهایی نظیر محصولات نساجی، الکترونیکی و خودرو تمایل بیشتر مصرف کنندگان به خرید کالاهای خارجی در صورت وجود در بازار است.

به طور حتم با ارتقای سطح تعلق خاطر مصرف کنندگان داخلی به نماد ساخت ایران، واحدهای صنعتی و تولیدی ایرانی دارای مزیت در بازار جهانی با رغبت بیشتری به سمت دستیابی به بازارهای خارجی حرکت کرده و با سرمایه گذاری در سطوح مختلف تولید محصولاتی متناسب با سلیقه مصرف کننده خارجی تولید و عرضه می‌کند.

چهارشنبه 3 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نوسانات نرخ بیکاری در 42 کشور جهان
  • نگاهی به وضعیت نرخ بیکاری در43کشور جهان
  • 45 میلیون ایرانی در خانه های خود DVD player دار ...
  • تقاضای 93 درصدی برای سس مایونز در ایران
  • اشتغال؛ مشکل اول جوانان ایرانی
  • ایران جزء 10کشور کم مصرف غذای آماده کودک د ...
  • دغدغه هایی برای بسته بندی طلای سرخ (قسمت د ...
  • 39 درصد شهرنشینان ایران از خوشبو کننده ها ...
  • ایران در رده 14 جدول مصرف آب معدنی جهانی قر ...
  • ایرانی ها؛ دومین مبتلایان به سوء هاضمه در ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر