» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» شناسایی نیازهای پنهان مشتریان در کاریزما

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
"آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت"


ام بی ای نیوز: "آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت" مصرعی از خواجه‌ی شیراز، حافظ است که این روزها بر روی بسیاری از بیلبوردهای شهری خودنمایی می‌کند. مصرعی که در کنار تصویری از خودروی خارجی (چینی) قرار گرفته و برندی که یک واردکننده‌ی خودرو است، تصمیم دارد به کمک آن پیام خود را به مخاطبانی برساند که با سرعت هرچه تمام تر برای رسیدن به مقصدشان از کنار بیلبوردها عبود می‌کند. شعار شرکت واردکننده‌ی خودروسازی؛ با مصرع حافظ قصد دارد به مخاطبان خبر پیش فروش خودروی چینی را بدهد. یعنی با توجه به ارتباط تصویر و شعار، قصد دارد با کمک توزیع خودروی چینی در ایران، جهان را به تصرف خود در بیاورد. خودرویی که به نظر خودش نیز به قصد تصرف جهان از برندی دیگر الگوبرداری کرده است.

البته امکان دارد، مخاطبان نسبت به این شعار بازخوردهای مختلفی داشته باشند. چون مطمئنا دسته‌ای از مخاطبان شاید حین عبور از کنار بیلبورد به دلیل سرعت بطور کلی شعار را نبینند.
اما دسته‌ای هم هستند که امکان دارد به دلیل تردد بسیار، بارها شعار را دیده و به خاطر ضرباهنگ آن در حافظه شان ماندگار شود. اما در این میان دسته‌ای هم هستند که بعد از مشاهده شعار فورا در پی یافتن ارتباط آن با تصویر و ماشین تبلیغ شده هستند، رابطه‌ی پیچیده‌ای که یافتن آن بسیار سخت است. بنابراین نگارش شعار از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و فقط استفاده از مصرعی معروف و یا جمله‌ای زیبا کمکی به ارسال پیام برندها نخواهد کرد و بهتر است در اینباره از افراد متخصص استفاده شود.

"آری به اتفاق جهان می‌توان گرفت"

mbanews.ir-نرگس فرجي
چهارشنبه 3 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برندی که با قهرمانی در ورزش، خودش را تقوی ...
  • نوستالژی شاعرانه با برند "پنجره خوب"
  • اوج سلامت با حلوای عقاب
  • بستنیِ دلبستنی
  • شعار نایک "فقط انجام بده"
  • نقش خاطره بر قلب مخاطبان
  • وقتی "ضمانت خرید" به "روی خوش زندگی" تبدی ...
  • بررسی ۵ شعار تبلیغاتی که از بهترین ها در ت ...
  • شعار تویوتا عوض شد: Let`s Go Places
  • شعار پرنسا انتخاب شد
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر