» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» اپل گوشی فقرا در چین
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان
» مشتریان‌ در تیم کدام سلبریتی قرار می‌گیرند؟
» امسال جان‌لوییس نتوانست اشک مردم را دربیاورد
» تدوین استراتژی‌های نوین بازاریابی در "عظیم خودرو"
» لاکوست و دیزنی با هم شمع های تولد را فوت می کنند

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت دوم و آخر)


ام بی ای نیوز:
ارزش‌های برند
آزادی: هارلی به مخاطبانش سبک‌زندگی‌ای را وعده می‌دهد که در آن افراد مجازند، بی هیچ محدودیتی، به هر کجا که دل‌شان می‌خواهد بروند.
میراث: هارلی دیویدسن مشخصا آمریکایی است، برند در تبلیغاتش موتورسیکلت‌هایش را با پرچم آمریکا در مسیرها به راه می‌اندازد و به تاریخ حضورش در آمریکا تکیه می‌کند.
اجتماع (Community): موفقیت هارلی از وفاداری مشتریانش نتیجه می‌شود. بازاریابی دهان به دهان و اجتماع‌های یک‌شکل از دوستداران‌ برند، از بزرگ‌ترین عوامل موفقیت برند است.
کیفیت: برند پس از بی‌توجهی ابتدایی به کیفیت، مدت‌های مدید است که کیفیت را تضمین می‌کند؛ سواری بدون رقیب.

هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت دوم و آخر)


قدرت شخصیت برند هارلی دیویدسن
رَویه‌ی هارلی دیویدسن به برندهای دیگر این درس را می‌دهد که داشتن شخصیت قدرتمند برند لازمه‌ی موفقیت در بازار اشباع کنونی است؛ با این حال بر این مسئله تاکید دارد که برندها باید متناسب با تغییرات مخاطبان، حرکت کنند.
با خلق هویت براساس آزادی، میراث گذشته، کیفیت و اجتماع‌های مخاطبان، برند توانسته خود را به عنوان بخش تاریخی بازار موتورسکیلت ثبت کند. هر چه باشد برند بخش بزرگی از موفقیت خود را مدیون تبلیغات دهان به دهان همان مردان سفید میان‌سال است.
وفاداری و هویت قوی (و در عین حال منعطف به وقت ضرورت) از ویژگی‌های بارز این برند است. هارلی محصولاتش را به مردمی می‌فروشد که می‌خواهند از جماعت، جدا باشند و دیده شوند، تجربه‌هایشان حسی است و به قیمت فکر نمی‌کنند. آن‌ها راه خود را می‌روند.
هارلی‌دیویسن برندی است که به خوبی خودش را می‌شناسد و به جایگاهش در ذهن مخاطبانش واقف است. برگزاری رالی‌ برای دوستداران، حمایت مالی از رالی‌های دیگری که در آمریکا برگزار می‌شود، جمع‌آوری کمک مالی برای خیریه‌ها در این گردهمایی‌ها، برخی از فعالیت‌های اجتماعی برند را تشکیل می‌دهد؛ گامی دیگر برای وفادارسازی مخاطبان.

نکته‌ی جالب این است که شما فقط راننده‌ی موتورسیکلت برند نیستید، شما برای آن‌که شایسته‌ی هارلی‌ دیویدسن باشید به لباس مخصوص آن نیز نیاز دارید.

کمی تخصصی‌تر در باب استراتژی برند
استراتژی برند در ابتدا بر پایه‌ی تمرکز- تمایز قرار گرفته بود و اکنون تاکید هارلی بر تمایز است.
سخن آخر این که هارلی دیویدسن با مخاطبانش زنده است و با اعتباردهی، دادن اعتماد به نفس و وعده‌ی زندگی متفاوت به آن‌ها، بر سر زبان‌ها افتاده است.

هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت دوم و آخر)


هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت دوم و آخر)

مترجم: نازنين کي نژاد
www.medium.com
سه شنبه 9 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هارلی دیویدسن؛ یاغی رها (قسمت اول)
  • وعده‌ی برند؛ قولی که باید به آن وفادار با ...
  • داستان لوگوی کوچکی که ماندگار شد
  • "معنا بخشی" در برند چیست؟
  • معماری برند؛ برندهای تاییدشده (قسمت آخر)
  • فیس‌بوک رمز موفقیت کوکا کولا
  • سرقفلی برند، رمز موفقیت اپل
  • طعم شیرین دونات؛ برندی که به تبلیغ نیاز ن ...
  • آرکی‌تایپ‌ها در بازاریابی چه می‌گویند؟ ...
  • بررسی ارزش‌های متفاوت سه برند
  •