KFC؛ صداقت و شجاعت در حل یک بحران » اخبار دنیای بازاریابی،کسب و کار،تبلیغات و تحقیقات بازاریابی

» فناوری نجات‌بخش؛ یار خلاقیت ما
» زندگی نکن، عکس بگیر و خوشبختی‌ات را فریاد بزن
» تشریح مدل "آزمایشگاه مفهوم" در انجمن تحقیقات بازاریابی
» درخواست‌های غیرواقعی؛ نبرد طنازانه‌ی طراح گرافیک و کارفرما
» شغل دیگری که به تدریج روبات‌ها از انسان می‌ربایند
» برند شهری اصفهان رونمایی شد
» آهنگی که ۱۸۰ میلیون دلار برای هواپیمایی یونایتد خرج داشت
» Oreo استاد احضار کودک درون
» ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
» حضور شگفت انگیز بستنی در فرایند دیزاین مجدد یک آژانس تبلیغاتی

» چرا احسان علیخانی منکر تبلیغ غیرقانونی ثامن الحجج شد؟!
» ابهام در واگذاری تبلیغات میلیاردی لیگ
» ماجرای تبلیغات داروهای ترک سیگار ماهواره‌ای
» نبود تبلیغات و بازاریابی حرفه‌ای عامل رکود صنایع دستی در ایران
» تبلیغات «اکران آینده» از سالن های سینما حذف نشده است
» واتس اپ برای کاهش خشونت‌‌‌ فوروارد کردن پیام‌‌ را محدود می‌کند
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
KFC؛ صداقت و شجاعت در حل یک بحران


ام بی ای نیوز: اوایل سال میلادی جاری، KFC با مشکل عجیبی در انگلستان روبه‌رو شد؛ کمبود مرغ باعث شد برند نتواند از پسِ درخواست‌های مشتریان برآید و حتی در خیلی از جاها شعبه‌هایش را موقتا تعطیل کرد.
مشتریان ناامید برند، در شبکه‌های اجتماعی سر و صدای زیادی به پا کردند و حتی پای پلیس را به میان کشیدند که تاثیری نداشت و پلیس به مشتریان ناراضی گفت که این مسئله چیزی نیست که به آن‌ها ارتباطی پیدا کند. KFC وب‌سایتی راه انداخت و در آن آدرس شعبه‌های باز را به اطلاع مردم رساند.

برند خیلی زود متوجه شد که به جای اقدامات گذری، باید فکری برای حل این بحران کند. آن‌ها باید عذرخواهی می‌کردند. آگهی چاپی‌ای در نشریات سان و مترو چاپ شد و در آن KFC اعتراف کرد که یک رستوران مرغ سوخاری بدون مرغ، به هیچ‌وجه مطلوب نیست. آن‌ها حتی نام برند را در این آگهی از KFC به «FCK» تغییر دادند.
از نظر مخاطبان برند، این اقدام جسورانه قابل‌قبول بود و واکنش مثبتی به آن نشان دادند. بزرگان روابط عمومی و بازاریابی هم این عمل را تحسین کردند.

KFC؛ صداقت و شجاعت در حل یک بحران


خیلی‌ها، از جمله برندهای رقیب مثل برگرکینگ، باور داشتند که KFC نمی‌تواند از این بحران سالم بیرون بیاید و شاید همین حرف و حدیث‌ها بود که شیر طلای کن‌لاین را به این آگهی چاپی متفاوت اختصاص داد.
شجاعت مهم‌ترین عامل تسریع در حل این بحران بود؛ تیم روابط عمومی و آژانس مادِر لندن نمی‌دانستند نتیجه‌ی این کار چه می‌شود، اما تنها فکری را که داشتند، پیاده کردند و نترسیدند.
در آگهی می‌خوانیم: رستوران مرغ سوخاری بدون مرغ، به هیچ‌وجه مطلوب نیست. ما از مشتریان‌مان عذرخواهی می‌کنیم، به ویژه کسانی که مسیری طولانی را برای رسیدن به این جا طی کرده‌اند و با رستوران‌های بسته‌ی ما مواجه شدند. و تشکر بی‌پایان ما از اعضای تیم‌ و شعبه‌هایمان که برای بهبود این وضعیت، تلاش بی‌وقفه‌ای داشته‌اند. هفته‌ی وحشتناکی را گذراندیم، اما شرایط رو به بهبود است و هر روز مرغ‌های بیش‌تری به رستوران‌ها می‌رسد. از این که ما را تحمل می‌کنید، متشکریم.



KFC؛ صداقت و شجاعت در حل یک بحران

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
دوشنبه 8 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • ظرف مرغ سوخاری کی اف سی با قیمت باور نکردن ...
  • تعطیلی رستوران‌های مک‌دونالد لهستان به ...
  • هنر مدیریت بحران (قسمت دوم)
  • من از پاستا HIV گرفتم...
  • هنر مدیریت بحران (قسمت اول)
  • سوخاری کنتاکی KFC بازار شرق افریقا را هدف گ ...
  • درس بزرگ Tesco به تمام برندها
  • شعار جدید مک دونالد
  • بررسی یک کمپین: مدیریت بحران با لبخند
  • عذرخواهی Dove بخاطر آگهی تبلیغاتی نژاد پرس ...
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر