» هدف شبکه جم از تخریب برند سمیه چیست؟
» مدیریت هزینه‌ها مهترین فاکتور رهایی از بحران اقتصادی
» تشویق به جای تعدیل نیروهای انسانی
» همراهی برند طبیعت با مخاطبان در شرایط سخت بازار
» بهینه سازی سیستم‌های درونی، ضامن بقا در شرایط سخت بازار
» اولویت برتر قبل از قیمت، کیفیت است
» بازگشایی مدارس با "زنگ رفاه"
» آیا در دوران رکود اقتصادی به تبلیغات نیاز داریم؟
» کفش های نایک خود را نسوزانید، آن ها را اهدا کنید
» شناسایی نیازهای پنهان مشتریان در کاریزما

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد


ام بی ای نیوز: سال گذشته شرکت دیزل، مغازه‌ای را در محله‌ی چینی‌های نیویورک باز کرد که کارش فروختن اجناس تقلبی‌ای بود که در واقع تقلبی نبودند!
این مغازه شبیه همه‌ی مغازه‌های ارزان‌فروشی بود؛ تابلو‌های بدخط نئونی «حراج» و «دو تا بخر و یکی دیگه مجانی ببر» و بلوزهایی که بی‌نظم داخل کارتون‌های مقوایی ول شده بودند، منظره‌ی خوشایندی نبود. خلاصه این که اوضاع درهم و برهمی داشت. باز شدن این مغازه در هفته‌ی مد نیویورک بود و هیچ‌ برندی دلش نمی‌خواست این مغازه در آن روزها جدی گرفته شود.
اما دیزل جور دیگری فکر می‌کرد.

دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد


برند برای این که همه چیز تقلبی به نظر برسد، نامش را روی لباس‌های داخل مغازه با غلط چاپی نوشت. داخل مغازه، تی‌شرت‌هایی با لوگوی قرمز دیزل و شلوارهایی در رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در کیسه‌های پلاستیکی وجود داشتند که خیلی نامرتب و شلخته روی هم ریخته شده بودند.
بالاخره دیزل اعلام کرد که جنس‌هایش را در این مغازه می‌فروشد. صبح روز بعد از اعلام اصل‌بودن محصولات این فروشگاه درب‌و‌داغان، صف طویلی مقابل آن تشکیل شد. دوستداران مد و اینفلوئنسرها می‌خواستند هر جور شده به یکی از این لباس‌های منحصر‌به‌فردی که لوگوی متفاوتی داشت، دست پیدا کنند.

دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد


صف طولانی و فروش فوق‌العاده، تاییدی بود بر موفقیت این فعالیت. بعد از ۲۴ ساعت، تمام اجناس به فروش رفته بود. مدیر بازاریابی برند گفت لباسی که در این مغازه با قیمت ۶۰ دلار فروخته شده در نهایت در فضای مجازی با قیمت ۵۰۰ دلار بار دیگر به فروش رفته است.
این اتفاق نشان می‌دهد که دیزل می‌تواند با نسل جدیدی از خریداران صحبت کند که به دنبال یافتن و خرید اجناس منحصر‌به‌فردند و چیزی بیش از جنس یا کالا می‌خواهند؛ آن‌ها به دنبال تجربه‌اند.
البته باید گفت برنده‌ي واقعی این رویداد، کسانی بودند که از روی کالاهای به‌ظاهر تقلبی دیزل، کپی کردند و آن را در فضای مجازی فروختند.

دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد

دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد

دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد



دیزل در برابر دیزل؛ برندی که لباس‌های تقلبی خودش را می‌سازد

مترجم: نازنين کي نژاد
www.adweek.com
سه شنبه 9 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • نخستین نمایندگی رسمی برند"دیزل" در کشور ...
  • معجزه مارکهای 300 تومانی!
  • همکاری دیزل و آدیداس برای حفظ مشتریان وفا ...
  • کمپین جدید دیزل؛ سال جدید را زودتر شروع ک ...
  • ایران خودرو دیزل گواهینامه صنعت سبز گرفت
  • دیزل؛ لباسی از نفرت
  • قیمت‌های خط خورده‌‌ ترفند جدید جذب مشتر ...
  • دیزل؛ عشق بسازید، نه دیوار
  • رواج فروش پوشاک با برندهای تقلبی
  • مغازه‌ای برای انتخاب عشق
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر