» ترویج سبک زندگی سالم رسالت؛ کاله-پرو
» آیا با آمدن مسعود اسعدی؛ صنعت تبلیغات اتحادیه دار می‌شود؟
» روزهای سخت صنعت تبلیغات با ممنوعیت تبلیغ 36 قلم کالا
» زیبان؛ مسابقه عکاسی از زیبایی های تهران
» ادوارد برنیز؛ شیطانی که فکرها را دستکاری می‌کرد
» لگو بازی کنید تا استرستان کم شود
» گُل‌های کریستیانو رونالدو را برایم به آن دنیا بفرستید
» اپل گوشی فقرا در چین
» آجیل اعتماد: طلوع خورشید نوید آغاز دوباره
» داستان دنباله دار John Lewis و التون جان

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
اولین مدرسه فشن در ایران افتتاح شد


ام بی ای نیوز: مدرسه فشن اینورس رسما در 5 مرداد 97 با حضور بیش از600 نفر از علاقمندان حوزه پوشاک، مد، طراحی پارچه و لباس، کارآفرینان، تولید کنندگان، مدرسان و کارشناسان حوزه fashion design افتتاح شد.
علیرضا اردوبادی و حمید شمس موسسین مدرسه فشن هستند. ام بی ای نیوز درخصوص چگونگی شکل گیری ایده و روند راه اندازی این مدرسه با علیرضا اردوبادی مصاحبه‌ای داشته است که در ادامه می‌خواینم.

اولین مدرسه فشن در ایران افتتاح شد


او در خصوص اهداف این مجموعه بیان کرد: ما قصد داریم محصولاتی در این مجموعه تولید کنیم که بتواند با برندهای جهانی برابری کند که براین اساس باید پلی بین طراحان پارچه، طراحان لباس و خیاطی به‌ وجود بیاوریم. آنها موضوعاتی هستند که در دانشگاه‌ها جدا از هم تدریس می شوند و این موضوع باعث شده تا این 3 صنف از کار یکدیگر اطلاعات فنی لازم را نداشته باشند و درنتیجه نتوانند تولیداتی در رده محصولات با کیفیت و استاندارد روز دنیا بوجود آورند. از طرفی دیگر بسیاری ازطراحان مد و لباس، اطلاعات کامل و آموزش‌هایی حرفه ای در زمینه برندینگ، پرسنال برندینگ و بازاریابی ندیده‌اند، به همین دلیل بسیاری از محصولاتی که تولید می‌کنند، صرفا به صورت مقطعی به فروش می‌رسند و عملا نمی‌توانند برندهایی ماندگار با مشتریان وفادار بسازند.

فعاليت INVERSE Fashion School شامل سه بخش است، گالری، تولید و آموزش که آموزش تنها بخش كوچكی از آن را شامل می‌شود که به دو شكل صورت می‌گيرد كه حالت اول آن شامل دوره‌های مستقل است که مدت زمان آن معمولا بین 2 تا 4 ماه است و درحالت دوم، برگزاری رشته‌های آموزشی است که معمولا یکسال به طول می‌انجامد و 12 عنوان درسی درآن گنجانده شده است و افراد صرفا با مصاحبه قبلی در این رشته‌ها پذیرفته می شوند و در نهایت افرادی که در رشته‌های آموزشی شرکت می‌کنند، با همراهی مجموعه و دیدن آموزش‌هایی درزمینه برندینگ، شروع به تولید خواهند کرد. بخشی دیگر به تولید و بخشی به گالری جهت فروش آثار اختصاص خواهد يافت. همان طوركه گفته شد از مهمترین اهداف این مجموعه، ایجاد مجموعه برندهایی در زمینه طراحی و تولید پوشاک، زیورآلات، اکسسوری و کفش و ارائه آن با بالاترین کیفیت ممكن به بازار است.

وی افزود: بخش آموزشی از کارگاه چاپ سیلک، رنگرزی و باتیک، کارگاه آموزش نرم افزار، کارگاه چاپ دیجیتال، کارگاه آموزش الگو و خیاطی تشکیل شده است. ما با در نظر گرفتن ساعات طولانی کلاس؛ قصد داشتیم دانشجویان بتوانند پس از آموزش دیدن در هرجلسه خروجی مطلوبی ارائه دهند.

اولین مدرسه فشن در ایران افتتاح شد


ما معيارهای مهم و استانداردهای بالايی برای انتخاب مدرسین و روش تدريس آنان در نظرگرفته ایم كه علاوه بر تسلط كامل به مباحث، دارای تجربه كار حرفه‌ای با استانداردهای بالا باشند.
برای بخش گالری از سالن اصلی و ورودی مجموعه استفاده شده که در لحظه اول مخاطب را به تولیدات روبرو می کند، کاربری این بخش نمایش تولیدات است چه برای دانشجویان مجموعه و چه هنرمندان مستقل که قصد داشته باشند برای نمایش مجموعه های طراحی شده خود با مدرسه فشن اینورس همکاری کنند، این امکان برای آنها فراهم خواهد شد تا از گالری استفاده کنند.

و درنهایت برنامه ریزی برای بخش تولید نه تنها شامل تولیدات دانشجویان در خود مجموعه می شود؛ برنامه هایی نیز برای ایجاد فضای کارگاهی در خارج از شهربرای تولید در تیزاژ بالا وجود دارد که پس از شکل گیری مراحل اولیه در مجموعه ی آموزشی ایجاد خواهد شد که این امکان را برای طراحان ایجاد می کند که طراحی های خود را با تیراژ بالا و برند مشخص به بازار عرضه کنند. همچنین پتانسیل بالای برای صادرات بخشی از این محصولات مانند چاپ باتیک وجود دارد که ما در نظر داریم زیرساخت های آن را مهیا کنیم، بخشی دیگر از برنامه این مجموعه، ایجاد برندهایی در زمینه پارچه است که امضای طراح پای آن است و به نوعی ایجاد سبکی جدید در زیرساختهای طراحی لباس محسوب می شود.

ما میزان تولید را خیلی انبوه نمی بینیم اما به دنبال تولید در نسخه های محدود هم نیستیم، قصد ما ارتقای سطح سلیقه عموم جامعه است. ایجاد این فضا از سال‌های ابتدایی تاسیس اینورس تاکنون، یکی ازاهداف جدی ما بوده اما به دلیل آماده‌ نبودن بستر و شرایط لازم، به مرحله اجرا نرسیده بود. مدرسه فشن كار خود را با برگزاری سه كارگاه آموزشی در هفته دوم مرداد ماه شروع می کند و تا پایان پاییز97، حداقل 30 عنوان تخصصی را پوشش خواهد داد. ما برای تمام پروسه، از لحظه طراحی پارچه تا تولید و فروش محصول در حوزه فشن برنامه داریم و درطول 5 ماه آینده، بخشی از آن را رونمایی می کنیم.

اولین مدرسه فشن در ایران افتتاح شد

mbanews-ندا عزيزي
شنبه 20 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • برگزاری دوره‌های تابستانی مدرسه‌ی اینو ...
  • دوره Digital Painting در مدرسه اینورس با عنوان Ludu ...
  • دومین دوره طراحی تخصصی آگهی های تبلیغاتی ...
  • گزارش جلسه معارفه دوره KATSU در مدرسه اینور ...
  • جلسه معارفه موشِن گرافیک برگزار شد
  • God is in Details ، دوره ای جدید و متفاوت برای طرا ...
  • ایجاد سکوت در یک مدرسه با خلاقیت
  • دوره فشرده MBA در مدیریت برند برای اولین با ...
  • آو (AAV) مدرسه ای درجهت ارتقای دانش بازاریا ...
  • دانشجویان مدرسه اینورس در شرکت کاله ...
  •