» معرفی: کتاب اصول بازاریابی و کالاها و خدمات به زبان ساده
» لطفا پس از مصرف مواد مخدر رانندگی نکنید
» التون جان ستاره آگهی تبلیغاتی جدید اسنیکرز
» چند درصد ایرانی هستی؟
» معرفی کتاب: انقلاب شبکه‌های اجتماعی
» ابزار تبلیغاتی جدید Ikea به مناسبت روز جهانی شکلات
» قراری برای حفظ زیبایی های شهر
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» اولین ها در آگهی مرسدس بنز: اولین خودرو، اولین زن قدرتمند
» رونق و توسعه گردشگری بدون اتکا به بودجه دولتی در شهر گردشگر

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 


ام بی ای نیوز: اچ پی (HP)
اچ‌پی پس از اپلیکیشن مبلمان ایکیا، از واقعیت افزوده برای زندگی‌بخشیدن به محصول‌اش استفاده کرد تا مشتریانش بتوانند راحت‌تر برای خرید تصمیم بگیرند. مشتری‌ها با دانلود این اپلیکیشن می‌توانند ببینند عکس‌هایشان بعد از چاپ و قاب‌شدن در فضای خانه‌شان چه شکلی است و این کار را بدون صرف هزینه انجام می‌دهند. ایکیا هم پیش از این امکان جانمایی محصولاتش را در خانه‌ها برای کاربرانش فراهم کرده بود.

کمپین‌های عجیب و خلاق از برندهای شجاع و متفاوت


برگرکینگ- رومانی
آخرین کمپین برگرکینگ در رومانی یکی از عجیب‌ترین نمونه‌هایی است که تا به حال دیده‌ایم. رومانی تنها یک برگرکینگ دارد که آن هم داخل فرودگاه قرار گرفته است. این فست‌فود زنجیره‌ای کمپینی را با نام «Whopper no show» راه انداخت که در آن از مشتریانش می‌خواست یک بلیت ارزان‌قیمت یک‌طرفه را در ازای یک همبرگر واپر بخرند. مشتری‌ها می‌توانستند در وب‌سایت شرکت، این بلیت را با قیمتی بین ۶ تا ۱۲ یورو به یکی از مقصدهای بروکسل، رم یا میلان بخرند. بعد از گرفتن کارت پرواز، ساندویچ‌شان را دریافت می‌کردند و بدون کارت پرواز خبری از هوپر نبود. یعنی وقتی هواپیما بدون آن‌ها پرواز می‌کرد، آن‌ها لذت خوردن واپر را می‌چشیدند.



خواب‌‌آلوده‌ترین آگهی چاپی ایکیا:
ایکیا اغلب کمپین‌های خلاقانه‌ای اجرا می‌کند. و البته این یکی با بقیه متفاوت است. برای تبلیغ خواب خوب شبانه با تخت و تشک ایکیا، برند از عبارت سومنیگ (SÖMNIG) یا خواب‌آلوده استفاده کرد. آگهی با جوهر اسطوخودوس چاپ شد و عطری آشنا داشت که ماهیچه‌ها را شل می‌کرد و روی کیفیت خواب تاثیر داشت. اما ماجرا فقط این نبود، مخاطبان می‌توانستند آگهی را به یک یو‌اس‌بی (USB) وصل و به این ترتیب از اسپیکرشان نویز سفید (برای آرامش بیش‌تر) پخش کنند.

کمپین‌های عجیب و خلاق از برندهای شجاع و متفاوت


آووکارد قطارهای ویرجین:
اوایل امسال، جی‌دبلیوآر (GWR) کمپانی انگلیسی فروش بلیت قطار، تعداد محدودی کارت قطار با قیمت ارزان‌تر، برای مسافران ۳۰-۲۶ ساله تولید کرد که محبوبیتش باعث شد وب‌سایت از دسترس خارج شود و در نهایت هم خیلی از مشتریان دست خالی ماندند. این جا بود که ویرجین با کمپین آووکارد وارد میدان شد. قطارهای این برند یک هفته، همان تخفیف را برای مسافران ۳۰-۲۶ ساله ارائه می‌کردند. منتها با یک شرط؛ آن‌ها هنگام خرید بلیت قطار، یه جای کارت قطار باید با یک آووکادو در ایستگاه ظاهر می‌شدند.

کمپین‌های عجیب و خلاق از برندهای شجاع و متفاوت

مترجم: نازنين کي نژاد
www.bopgun.com
چهارشنبه 24 مرداد 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • از گذشته‌های خیلی دور؛ برگرکینگ
  • ارزان‌ترین و گران‌ترین بلیت هواپیما
  • آلمانی‌ها می‌توانند به جای بلیت خریدن، ...
  • ایکیا و چتر پوتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸
  • ایکیا نام محصولاتش را به عبارات سرچ‌شده ...
  • فرش های طرح ایران در فروشگاه های ایکیا (IKEA ...
  • هنر خیابانی ایکیا
  • نیویورک در اسلو: نه چک زدیم، نه چونه، نیوی ...
  • سوت قطار گردشگری در ایران می‌پیچد
  • خانه‌ای از کارت برای نیازمندان
  •  
     

     

     
     
    ارسال نظر