» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟


خبر گزاری دانشجو: کاربران موبایل از تبلیغات ناخواسته موبایلی خبر می‌دهند و می‌گویند پس از نصب برنامه‌ یا ورود به سایت‌هایی بدون درخواست عضو سرویس‌ ارزش افزوده یا گرفتار نصب غیراختیاری برنامه‌ها شده‌اند و تبلیغات متعدد روی گوشی مشاهده می‌کنند.

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجو، برخی کاربران موبایل اخیرا گلایه‌هایی را از تبلیغات ناخواسته متعدد موبایلی ابراز می‌کنند.

این دسته از مشترکان می‌گویند که پس از نصب برخی برنامه‌ها یا ورود به برخی سایت‌ها بدون درخواست به عضویت سرویس‌های ارزش افزوده در آمده اند که از آن‌ها هزینه کم می‌کند؛ یا متوجه دانلود ناخواسته فایل‌ها و نصب غیراختیاری برنامه‌هایی شده‌اند؛ آن‌ها می‌گویند همچنین تبلیغات متعددی خارج از سرویس پیامکی روی گوشی خود مشاهده می‌کنند.

یک فعال برنامه‌نویسی در این زمینه به خبرنگار فارس، گفت: «اپلیکیشن‌های سیاه، یک راه کسب درآمد تبلیغات در گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید هستند. این اپلیکیشن‌ها به دلیل نداشتن لانچر در روی صفحه گوشی نمایش داده نمی‌شود تا کاربر متوجه وجود آن‌ها شود. کاربران بی‌اطلاع تصور می‌کند اپلیکیشنی نصب نشده و از این طریق مورد سوءاستفاده‌های متعددی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این سوءاستفاده‌ها پیغام‌های تبلیغاتی متعددی در انواع قالب‌ها از جمله دانلود فایل، باز کردن صفحه نصب اپلیکیشن ها، عضویت پنهانی در سرویس‌های ارزش افزوده پیامکی، نمایش اعلان بالای صفحه نمایش گوشی، باز کردن صفحات اینترنت یا باز کردن لینک ورود به کانال‌های تلگرامی روی گوشی به کاربر نشان داده می‌شود و البته تمامی این فعالیت بدون اجازه کاربر و غیرمجاز است.»

اخیرا نیز مورد شایعی از تبلیغات نامتعارف کشف و علنی شد که در آن با ورود کاربران موبایل به برخی سایت‌ها شماره موبایل آن‌ها استخراج می‌شد و برای مقاصد تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات این تخلف را علنی کرد.

در این تخلف که توسط یک کاربر کشف و به مرکز ماهر برای پیگیری اطلاع داده شد مشخص شد که یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارزش افزوده به اپراتور‌های اول و دوم موبایل، IP مشترکان این دو اپراتور تلفن همراه را به شماره موبایل تبدیل می‌کرده و شماره‌ها را در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می‌داده است.

این اقدام علاوه بر اینکه تخلف محرز است مصداق کامل ورود به حریم خصوصی کاربران موبایل محسوب می‌شود.

جمعه 2 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • هزینه‌های تبلیغاتی به کاربران فیس‌بوک ت ...
  • کیف آمازون چیست؟
  • جزئیات آنتی ویروس موبایل بومی
  • بدافزارهایی که هزینه اضافی در قبض‌های مو ...
  • اپلیکیشنی که پیامک‌ها و تماس‌ها را می‌خ ...
  • دریافت خدمات پستی روی موبایل
  • تبلیغات ایرانسل را به اجبار گوش کنید!
  • حمله بزرگ تبلیغات فیس‌بوک به اندرویدی‌ه ...
  • تمرکز گوگل بر موبایل
  • یک پنجم کاربران موبایل در اینترنت سیر می ...
  •