» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی


خبرگزاری برنا: بابک نیکومرام، دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: متأسفانه امروزه با ازدیاد جراحی‌های زیبایی در جامعه مواجه هستیم که بخش اعظم این مشکل به دلیل تبلیغات صورت گرفته در شبکه‌های اجتماعی و حتی مجله و روزنامه‌ها است.

وی افزود: متأسفانه در این شبکه‌ها عمل‌های جراحی اکثراً آسان و سهل نشان داده می‌شوند و اغراق زیادی نیز در عکس‌های منتشر شده از قبل و بعد از عمل میشود و این در حالی است که در اکثر نقاط دنیا تبلیغات در حوزه پزشکی ممنوع است.

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ادامه داد: اکثر کسانی که امروزه بعنوان مشاور جراحی زیبایی دست به تبلیغات در حوزه پزشکی می‌زنند دلالانی هستند که خودشان عمل‌های زیبایی را انجام نمی‌دهند و اکثراً افراد را با گرفتن پورسانت به کلینیک‌های غیرمجاز معرفی می‌کنند و این مسأله از جمله دلایلی است که آمار دقیقی از عمل‌های زیبایی در کشور نداشته باشیم.

نیکومرام با بیان اینکه در بسیاری از کشورها منجمله فرانسه که خود را مدعی در خصوص مد و زیبایی میداند مجلس قانونگذار آن با کمک وزارت بهداشت و انجمن جراحان پلاستیک فرانسه توانستند قانون پیشرفته و سلامت محوری را برای جلوگیری از رواج بیرویه اعمال زیبایی و خطرات روحی و جسمی ناشی از آن وضع کنند، ضوابط مشخص و روشنی برای ورود به عرصه جراحی زیبایی تعریف شده است و بدون استثنا هر گونه تبلیغات جراحی زیبایی ممنوع اعلام شده است .وی تصریح کرد: در کشور ما قانون‌گذاران باید در این زمینه ورود پیدا کنند چرا که خلأ قانونی در مورد تبلیغات پزشکی داریم و اگر چه بعضی سازوکار آن به سازمان نظام پزشکی سپرده شده است ولی بدلیل عدم صراحت قانونی در تبلیغات ما حتی شاهد تبلیغات پزشکی در نت‌برگ و سایت دیوار و دیگر فضاهای مجازی هستیم.

به بیماران توصیه میشود برای پیدا کردن و تایید اصالت پزشک مورد نظر خود به سایت نظام پزشکی مراجعه و یا از طریق سایت انجمن علمی مربوطه پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند.

جمعه 2 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • افراد تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای، تصمیم ب ...
  • تغییر واژه «تبلیغات» به «اطلاع‌رسانی»
  • چاپ آگهی پزشکان بدون مجوز خلاف است
  • فروش داروهای بنجل از طریق تبلیغات شبکه‌ه ...
  • هرنوع تبلیغ پزشکی غیرقانونی است
  • تبلیغات ایمپلنت واقعی نیست
  • عدم همکاری وزارت ارشاد برای نظارت بیشتر ب ...
  • نظارت بر تبلیغات پزشکی وظیفه وزارت ارشاد ...
  • تبلیغات خدمات پزشکی توسط صدا وسیما، خلاف ...
  • الزام تبلیغات ماهواره ای به اخذ مجوز از و ...
  •