» گلرنگ از تولید به اشتغال گسترده رسیده است
» محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لایک
» بیلبوردی که دزدها را به خانه خالی راهنمایی می کند
» ششمین نشست تدوین بودجه شرکت های dnaunion کلید خورد
» مزیت رقابتی پایدار از هم افزایی ارکان مختلف سازمان حاصل می شود
» تلاقی لذت و کیفیت در بسته بندی جدید سن ایچ
» گلستان؛ ماندن یا نماندن در تبلیغات، مسئله این است؟
» Baby Dove: زندگی واقعی، زندگی زیبا
» با Subway سر میزغذا عاشق شوید
» تولید 1100 محصول داخلی توسط شرکت آریان کیمیا تک

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو: از نو شروع کن (قسمت دوم)


ام بی ای نیوز: ساخت امپراطوری
از زمان امضای قرارداد با منچستر یونایتد در 18 سالگی، او طوفانی در دنیای فوتبال برپا کرده است. او به طور رسمی 654 گل حرفه ای زده است و ساق هایش به ارزش 144 میلیون دلار بیمه شده اند.
رونالدو شاید پردرآمد ترین فوتبالیست جهان نباشد، اما آن چه او را از دیگر بازیکنان متمایز می کند، نحوه استفاده از قدرت برند خود در رسانه های اجتماعی است. رونالدو به عنوان یک کاربر خلاق شبکه های اجتماعی بیشترین تعداد فالوور در رسانه های اجتماعی را دارد. او با ده ها میلیون فالوور در فیسبوک، اینستاگرام و توییتر رتبه بالا تری از لیونل مسی و نیمار را کسب کرده است. با توجه به اطلاعات دریافتی از پلتفرم تحقیفات بازار "Hookit"، رونالدو 323 میلیون و 400 هزار فالوور در این پلتفرم ها دارد. در اینستاگرام، او با 128 میلیون فالوور سومین فرد محبوب بر روی کره زمین محسوب می شود.

تقریبا به همین دلیل اسپانسر هایش به خاطر یک پست از او با برند خود در صفحات رسانه های اجتماعی مبلغ زیادی را می پردازند. Hookit تخمین می زد که هر پست رونالدو 2 میلیون و 300 هزار تعامل و بازدید در رسانه های اجتماعی را در پی دارد. این تعاملات به ازای هر پست اسپانسری برای برند هایی نظیر نایک، 1 میلیون و 800 هزار دلار ارزش آفرینی می کنند. در ادامه به گفته مقامات شرکت تحقیقات رسانه های اجتماعی، Izea، رونالدو از هر پست اسپانسری اش در اینستاگرام در سال 2018 نزدیک به 400 هزار دلار درآمد کسب کرده است.

برند های جهانی نیز قصد دارند تا او را به چهره شرکت های خود تبدیل کنند. او با شرکت های متنوع از شرکت های ساعت سازی گرفته تا ارائه دهندگان تلویزیون های کابلی قرارداد بسته است. او حتی به حمایت از یک شرکت فولاد مصری نیز می پردازد.
در ادامه رونالدو چیزی دارد که هیچ فوتبالیست رقیبی تاکنون به آن موهبت دست نیافته است: یک قرارداد مادام العمر با نایک که ارزش آن 1 میلیارد دلار تخمین زده می شود. این معامله در سال 2016 صورت گرفت و چند دهه پس از بازنشستگی از دنیای فوتبال پتانسیل تمدید را دارد. اسطوره ان بی ای، مایکل جردن نیز قرارداد مشابهی را با نایک بسته است که از زمان بازنشستگی در سال 2003 تاکنون بر مبنای آن هر سال به او مبلغ مشخصی را می پردازد. البته اخیرا به خاطر طرح یک پرونده تخلف مالیاتی، حکم زندان تعلیقی و پرداخت جریمه 21 میلیون و 700 هزار دلاری برای او صادر شد.

رونالدو علاقه دارد پول خود را خرج چه چیز هایی کند؟
رونالدو مبلغ زیادی را بر روی کسب و کار متعلق به خود سرمایه گذاری می کند.او خط تولید لباس زیر، کفش، پتو، عطر، نرم افزار های گوشی تلفن همراه، آژانس تبلیغاتی خلاق، رستوران ها و حتی هتل های لوکس مخصوص به خود را دارد. در سال 2015 نیز رونالد 40 میلیون دلار بر روی گروه هتل های "Pestana" سرمایه گذاری کرد.
سبک زندگی رونالد مرز های زندگی معمولی را در می نوردد. او صاحب یک ویلای 7 میلیون و 100 هزار دلاری در مادرید و یک آپارتمان 18 میلیون و 500 هزار دلاری در برج ترامپ در نیویورک است. این ستاره دنیای فوتبال یک سری خودرو های گرانقیمت، شامل یک خودروی لامبورگینی و یک خودروی فراری است. او در حال حاضر پشت یک خودروی مدل بوگاتی چیرون سفارشی با لوگوی CR7 خود بر روی آن، به ارزش تقریبا 3 میلیون دلار می نشیند. او حتی یک جت شخصی نیز دارد که با قیمت تخمینی 17 میلیون دلار، بر روی یک طرف آن، لوگوی CR7 حک شده است.
با توجه به این نکته که میراث این ستاره دنیای فوتبال از زمین بازی فراتر می رود، ظاهرا امپراطوری پول سازی رونالدو، حتی پس از بازنشستگی او نیز ادامه خواهد یافت.

بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو: از نو شروع کن (قسمت دوم)

مترجم: مرضیه فروتن
www.highsnobiety.com
www.cnbc.com

یکشنبه 11 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بیلبورد تبلیغاتی نایک برای رونالدو: از نو ...
  • کریستیانو رونالدو؛ قهرمان متجاوز و برنده ...
  • نبرد بین بزها؛ برنده چی کسی است؟ رونالدو ...
  • رونالدو در جمع "دی کاپریو" و "شاراپوا"
  • شرط رونالدو: ۱۰۰ در صد حق تبلیغات برای خود ...
  • نایک و رونالدو؛ "عشق به پیروزی، تنفر از ش ...
  • Emoji های توییتر به مناسبت ال کلاسیکو
  • محبوب ترین عکس اینستاگرام با 18 میلیون لای ...
  • قطع همکاری نایک و منچستر‌یونایتد
  • سرعت رونالدو هم‌پای سرعت اینترنت Altice
  •