» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
هاینز: نه چک زدیم، نه چونه، مایونز رو آوردیم به خونه


ام بی ای نیوز:
فرصت
هاینز یک برند کلاسیک آمریکایی و یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌های سس است. زمانی که برند تصمیم گرفت پخش مایونز را توسعه‌ی بیش‌تری دهد، با یک چالش جالب بازاریابی روبه‌رو شد: چطور مصرف‌کنندگان آمریکایی را که عاشق سوس قرمز (کچاپ) برندند، به مصرف مایونزش ترغیب کند؟
پاسخ این پرسش در محصول دیگر هاینز قرار داشت. مطالعات شبکه‌های اجتماعی برند نشان می‌داد که مایوچاپ (MAYOCHUP) برند (ترکیبی از مایونز و کچاپ) حتی باوجود این که تنها در خاور میانه در دسترس بوده، طرفداران زیادی در انگلستان دارد. داستان از این قرار بود که یک مسافر عکس مایوچاپ را از یکی از فروشگاه‌های کویت توییت کرد و بحث داغی در مورد امکان فروش این سس در کشورهای دیگر، در توییتر بالا گرفت.

هاینز تصمیم گرفت از این بحث استفاده کند و با جهت‌دهی به حرف‌ها و با بهره‌گیری از مایوچاپ، «مایونز» را هم وارد ماجرا کند. منتها به جای یک توییت ساده، برند یک رای‌گیری راه انداخت و این پرسش را مطرح کرد که آیا باید مایوچاپ را در آمریکا هم بفروشد یا خیر. پانصدهزار رای، مجوز ورود محصول به بازار بود. یک تصویر ساده که نشان می‌دادن مایوچاپ از ترکیب مایونز و کچاپ هاینز درست شده، توییت را همراهی می‌کرد.

استراتژی
هاینز توییتر را به عنوان شریک خود برای معرفی مایوکچاپ انتخاب کرد.
ترکیب مایونز و کچاپ، مایوچاپ را به ابزاری مناسب برای معرفی مایونز هاینز تبدیل کرده بود. مردم در توییتر اسم‌های دیگری برای محصول پیشنهاد کردند و به این ترتیب فرصت دیگری را در اختیار برند گذاشتند تا ارتباط بیش‌تری با مخاطبان برقرار کند.

موفقیت
رای‌گیری برای مایوچاپ بیش از یک میلیون رای داشت و ۵۵٪ از این افراد رای مثبت داده بودند. پس به این ترتیب هاینز سال بعد محصول را وارد بازار آمریکا می‌کرد. اما برند کار دیگری هم انجام داد تا به این وسیله از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی تشکر کند؛ برند بطری‌های مایوچاپ واقعی را با نام‌های پیشنهادی مخاطبان تولید کرد.
و سرنوشت مایونز هاینز چه شد؟ میزان آگاهی از محصول ۲۸٪ افزایش پیدا کرد.



هاینز: نه چک زدیم، نه چونه، مایونز رو آوردیم به خونه

مترجم: نازنین کی‌نژاد
marketing.twitter.com
دوشنبه 12 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • بدون شرح: هاینز کچاپ
  • تقاضای 93 درصدی برای سس مایونز در ایران
  • دغدغه: سلطانِ سس سازها به چه می اندیشد؟
  • ورود سس مایونز و گوجه فرنگی به سبد محصولا ...
  • طعم خوب مایونز شکلاتی Heinz تضمین می شود
  • گذشته تا امروز هاینز
  • اعتیاد به سس هاینز
  • سگ سورئال بدون سس هاینز نمی تواند زندگی ک ...
  • کوکاکولا را این بار در توییتر قسمت کن
  • 10 برند برتر توییتر و دلیل موفقیتشان (قسمت ...
  •