» مزمز؛ بازار دیگر رقابتی نیست، باید متحد شویم
» موج سواران (بررسی تیزینگهای دیگه زنگ نزن)
» تکدانه؛ صادرات نیاز به مدیران جنگنده دارد
» عرصه جهانی در دستان بازی‌های موبایلی
» آژانس بازاریابی دیجیتال، یک تکه گوشت تازه را استخدام می کند
» بازگشت کرسی به خانه های ایرانی
» کندن درب های مکدونالد، تبلیغات چریکی رستوران 24 ساعته
» نوآوری و تنوع، استراتزی تازه تلاونگ
» رفاه، اسپانسر لس آنجلس-تهران شد
» چگونه نیازهای مخاطبان را در دوران رکود اقتصادی پاسخ دهیم؟ (قسمت دوم)

» بازی عجیب شهرداری در تبلیغات شهری تئاترها
» تبلیغات آزار دهنده اپراتورنماها روی تلفن همراه/ چاره حذف تبلیغات چیست؟
» رتبه نخست کنکور تجربی 97 در تبلیغات سه مؤسسه کنکور
» چک ۱۰ میلیاردی تبلیغات محیطی برگشت خورد
» تبلیغات ماهواره‌ای برای درمان کوتاهی قد دروغ است
» ضرورت قانون‌گذاری صریح در زمینه ممنوعیت تبلیغات پزشکی
» سامسونگ درصدد ادغام سری گلکسی نوت با گلکسی اس است
» عادل درباره تبلیغات بیست هجده شفاف‌سازی کند
» درصد محبوبیت کالاهای ساخت ایران در بین 53 کشور
» اختلال در شبکه استیم درست شب آغاز تعطیلات سال نو

عضویت در خبرنامه

 
خلاقیت با طعم اسپرسو


ام بی ای نیوز: بزرگترین رستوران زنجیره ای دنیا برای استمرار قدرتش باید هر از چند گاهی با طرح یا تبلیغی به خبرسازی و جذابیت خود بیفزاید و این حرکات را همانند دیگر شرکت های بزرگ، با اتکا به خلاقیت افراد موجود در موسسات تبلیغات و بازاریابی عملی می سازد.

با توجه به دغدغه های نگارنده در رابطه با مباحث بازاریابی داخلی و بین المللی، مدنظر بود تا مطلبی را با دست اندرکاران علم بازاریابی و تبلیغات به اشتراک بگذارد. در ادامه حرکات خلاقانه رستوران های مکدونالدز چندی پیش شرکت تبلیغاتی کاست، که قبلا نیز تبلیغاتی را برای مجموعه مکدونالدز به اجرا در آورده بود بیلبورد جذاب و مبتکرانه ای را طراحی و اجرا نمود. کاست از برترین شرکت ها در حوزه تبلیغات و بازاریابی می باشد و تاکنون برای برندهای مشهوری در آمریکای شمالی کمپین های تبلیغاتی راه اندازی نموده است.
بیلبورد مورد بحث در نزدیکی شهرک ویسلر ایالت بریتیش کلمبیا در کانادا نصب شده بود، ویسلر از مراکز بزرگ اسکی می باشد متذکر می گردد که المپیک زمستانی در سال 2010 نیز در این محل برگزار شده بود.

این طرح که در جاده اصلی منتهی به شهرک مزبور نصب شده بود جزو طرح های خلاقانه در آمریکای شمالی به حساب می آمد و یک لیوان قهوه اسپرسوی مکدونالدز (با برند مک کافی) را به نمایش می گذاشت که ضمن نشان دادن ساعت، میزان کف خامه روی اسپرسو (به سانتیمتر)، نشانگر میزان برف در شهرک ویسلر بود. در واقع گزارش میزان برف را پیشاپیش به اسکی بازان می داد و بعضا در تصمیم گیری آنها موثر بود. به عنوان یک بیلبورد پویا، در ساعات مختلف در شبانه روز به نسبت کم یا زیاد شدن برف، کف خامه روی اسپرسو هم افزایش یا کاهش می یافت. شاید به واقع میزان سنجش و گزارش مربوطه خیلی هم دقیق نباشد منتها نکته ای که دستاویز تبلیغاتی قرارگرفته است، بسیار ظریف و قابل تامل می باشد.

خلاقیت با طعم اسپرسو

mbanews.ir- دکتر ليلا شيرازي
شنبه 17 شهریور 1397

 
 

 
   
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

  • مکدونالد با قهوه های مجانی، بازار را تسخی ...
  • خمیازه، فریاد بی صدایی برای درخواست قهوه
  • تبلیغات حاوی شیطنت های جنجال برانگیز
  • ال‌جی بزرگترین بیلبورد تبلیغاتی دنیا را ...
  • تبلیغ جدید و خلاقانه مک دونالدز در سال 2014
  • رقابت KFC با مک دونالد در بازار قهوه
  • ریسک بزرگ برای ارتباط مستقیم با مشتری
  • لاوازا با "اسب لگد زن" به تجارت جهانی قهو ...
  • تبلیغات خلاق: کمپین جدید مک‌دونالد در مس ...
  • اثرات فرهنگی و اجتماعی یک ابر قدرت تجاری
  •